obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met netwerk achter LiveBox
mesa57
Instellingen zijn goed. Ik begrijp dat het om een wireless verbinding gaat ? Is daar niet was mis mee ?
 
rrozema

Quote

JB81 schreef:
Ik heb de router weer aangesloten en de router achter router methode geprobeerd. Op WAN niveau zie ik wel dat de router verbinding heeft, maar de pc helaas niet:

IP: 192.168.2.2
subnetmasker: 255.255.255.0
gatewat 192.168.2.1
dhcp 192.168.2.1
dns 192.168.2.1


Probeer het nou eerst eens simpel te houden en verander niet steeds alles tegelijk, want dan kom je er nooit uit. Probeer het in kleine stapjes te doen. Bijvoorbeeld:

Stap 1:
Sluit je pc met een netwerk kabel aan op de livebox. Ga naar 'Stap 2'.

Stap 2:
Stel de netwerk instellingen van je PC in op IP-adres automatisch verkrijgen en op DNS server automatisch verkrijgen. Restart je pc. Werkt ie nu? -> ga naar 'Stap 3'

Stap 3:
Maak een keuze volgens welke methode je je router wilt gebruiken:
a - router als switch (mijn persoonlijke voorkeur) -> Ga naar 'Stap 4a',
b - router achter router -> Ga naar 'Stap 4b'.


a - router als switch
Stap 4a:
- reset je router naar de fabrieksinstellingen (zie gebruiksaanwijzing),
- sluit ALLEEN de pc van stap 1 aan op een LAN poort van je router,
- restart je pc,
- open het configuratie scherm van je router (zie gebruiksaanwijzing),
- Zorg dat de LOCAL LAN instellingen van je router als volgt worden (zie gebruiksaanwijzing):
ip adres: 192.168.1.9
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primaire dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:
- Zet de dhcp server UIT (zie gebruiksaanwijzing).
Zodra je deze instellingen actief maakt, kun je de verbinding met je router verliezen. Dit is normaal. Ga naar 'Stap 5a'.

Stap 5a:
Sluit een netwerk kabel aan tussen je livebox en een LAN poort van je router. Ga naar 'Stap 6a'.

Stap 6a:
Restart je pc. Werkt het nu? -> Je bent klaar. Als je meerdere pc's wilt aansluiten, hoef je enkel stap 2 te herhalen voor elk van die pc's. Je kunt de pc's aansluiten op de vrije poorten van je router alsook op de vrije poort van de livebox. Eventueel kun je je aantal poorten nog vergroten door een switch op een van de poorten van ofwel je router of de livebox aan te sluiten.


b - router achter router
Stap 4b:
- reset je router naar de fabrieksinstellingen (zie gebruiksaanwijzing),
- sluit ALLEEN de pc van stap 1 aan op een LAN poort van je router,
- restart je pc,
- open het configuratie scherm van je router (zie gebruiksaanwijzing),
- Zorg dat de WAN instellingen van je router als volgt worden (zie gebruiksaanwijzing):
FIXED ip adres: 192.168.1.9
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primaire dns server: 192.168.1.1
secundaire dns server:
- Zorg dat de LOCAL LAN instellingen van je router als volgt worden (zie gebruiksaanwijzing):
ip adres: 192.168.2.1
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.2.1
- Zorg dat de dns relay AAN staat met de volgende instellingen (zie gebruiksaanwijzing):
primaire dns server: 192.168.1.1
secudaire dns server:
- Zorg dat de dhcp server AAN staat met de volgende instellingen (zie gebruiksaanwijzing):
dhcp ip range: 192.168.2.10 - 192.168.2.50
dhcp net mask: 255.255.255.0
dhcp default gateway: 192.168.2.1
dhcp primaire dns server: 192.168.1.1
dhcp secundaire dns server: 192.168.2.1
Zodra je deze instellingen actief maakt, kun je de verbinding met je router verliezen. Dit is normaal.

Stap 5b:
Sluit een netwerk kabel aan tussen je livebox en de WAN poort van je router.

Stap 6b:
Restart je pc. Wekt het? -> Je bent klaar. Als je meerdere pc's wilt aansluiten, hoef je enkel stap 2 te herhalen voor elk van die pc's. Je kunt de pc's enkel aansluiten op de vrije poorten van je router, NIET op de vrije poort van de livebox. Eventueel kun je je aantal poorten nog verder vergroten door een switch op een van de poorten van je router aan te sluiten.


Tot slot
Mocht je nou toch nog ergens vast lopen. Post dan de output van "ipconfig /all". Type NIET de instellingen zoals ze volgens jou zijn, maar copy de tekst uit je cmd window en paste die in het bericht. Er is veel meer uit die output af te leiden dan uit alleen de waarden die jij typt.

Succes,

rrozema
Gewijzigd door rrozema op 25 augustus 2007, 20:40
 
Richard
Lijkt mij makkelijker om naar de faq's te verwijzen, is korter.Smile

Maar feitelijk staat alles goed. Dus denk dat we het op pc niveau moeten gaan zoeken.

Gaat het om draadloos? Zoja, geef eens een vast ip adres in.
Heb je op de pc toevallig ook een aansluiting voor utp kabel? Zoja, probeer het eens met een kabel, kijken wat hij dan doet.

Het zou namelijk ook nog kunnen dat er iets met de draadloze netwerkkaart niet goed is.

Dan nog de volgende tip:
start->uitvoeren->services.msc en dan OK.
Je ziet dan een overzicht van de services. Controleer eens of de DHCP Client service gestart is.
Dan nog een stuk lager of de Windows Zero Configuration service is gestart, of gebruik je voor het verbinden de driver van de draadloze netwerkkaart?

Of nog erger... is het misschien zo dat zowel het tooltje van de driver van de netwerkkaart en tevens de Windows Zero Configurtion service (dus beiden) actief zijn?

Greetings, Richard.
 
mesa57
Mijn wireless vereist zelfs dat windows zero configuration UIT staat. Dus alles is mogelijk ....
 
rrozema

Quote

Richard schreef:
Lijkt mij makkelijker om naar de faq's te verwijzen, is korter.Smile

Dat had ik dus al gedaan.

Quote


Maar feitelijk staat alles goed. Dus denk dat we het op pc niveau moeten gaan zoeken.

Dat had ik ook al gezegd.

Quote


Gaat het om draadloos? Zoja, geef eens een vast ip adres in.
Heb je op de pc toevallig ook een aansluiting voor utp kabel? Zoja, probeer het eens met een kabel, kijken wat hij dan doet.

Dat zei ik dus ook al

Quote


Het zou namelijk ook nog kunnen dat er iets met de draadloze netwerkkaart niet goed is.

Dan nog de volgende tip:
start->uitvoeren->services.msc en dan OK.
Je ziet dan een overzicht van de services. Controleer eens of de DHCP Client service gestart is.
Dan nog een stuk lager of de Windows Zero Configuration service is gestart, of gebruik je voor het verbinden de driver van de draadloze netwerkkaart?

Of nog erger... is het misschien zo dat zowel het tooltje van de driver van de netwerkkaart en tevens de Windows Zero Configurtion service (dus beiden) actief zijn?

Dat is nieuw Cool, maar wel meer iets voor als we eerst de rest hebben zeker gesteld. JB81 zit constant alles om te gooien, i.p.v. stapsgewijs vast te stellen wat nou eigenlijk het probleem is.

Maar belangrijker, JB81 gaf al aan dat hij de router NIET als AP gebruikte. M.a.w. geen wireless.
Gewijzigd door rrozema op 26 augustus 2007, 20:10
 
Richard

Quote

Dat had ik dus al gedaan.

Nou nee, je hebt hem overgetypt hier of copy and paste gedaan, da's toch ietwat anders dan een verwijzing.Smile

Quote

Dat had ik ook al gezegd.

Ja maar ik mag toch bevestigen door dezelfde mening te hebben of niet?

Quote

Dat zei ik dus ook al

Waar dan? Jij schreef over een utp kabel naar de Livebox, ik bedoelde een kabel van de router naar de pc, niet vanaf de livebox naar de pc. Of heb ik nu iets overzien? Dat kan natuurlijk ook. Yep, inderdaad, overzien dat het niet als AP gebruikt werd dus er is al een kabel naar de router. Dan was die opmerking van me overbodig.

Quote

Dat is nieuw Cool, maar wel meer iets voor als we eerst de rest hebben zeker gesteld.

Dit is een bekend euvel, niet echt nieuw, hetzij dan in deze thread. Maar het is inderdaad wel handig om verder te gaan als er even verder van de config afgebleven wordt zodat het ofwel ingesteld staat zoals het nu staat, ofwel ingesteld staat in switch methode zoals het voorheen stond. Ben ik zeker met je eens.

Quote

Maar belangrijker, JB81 gaf al aan dat hij de router NIET als AP gebruikte. M.a.w. geen wireless.

Correct, daar heb ik overheen gelezen, dat scheelt alweer.

In dat geval is het misschien ook verstandig om te kijken naar de bekabeling.
Als eerst de bekabeling naar de Livebox ging, zit er nu een router tussen dus gaat die kabel van de Livebox naar de router.
Dan is er dus een nieuwe kabel tussen de router en de pc gekomen. Gezien de router instellingen in beide methodes juist zijn, zou het ook nog wel eens kunnen zijn dat de gebruikte kabel niet in orde is.

Tip: @JB81: Als de situatie nog steeds is zoals in je laatste bericht... dan staat dus DHCP op je router aan.
Haal de kabel eens tussen de Livebox en de router weg en gebruik die kabel eens tussen de router en de pc, krijgt de pc dan wel een ip adres?

Vermits je een pc hebt die een beetje in de buurt staat, heb nu effe geen zin om de boel terug te lezen om te zien of dat het geval is.Cool
Gewijzigd door Richard op 27 augustus 2007, 03:29
Greetings, Richard.
 
JB81
Ik gebruik geen wireless inderdaad. De PC krijgt wel een IP als ik hem alleen met de router verbindt. De PC krijgt ook een IP adres als ik hem direct met de LiveBox verbindt. Als ik er een router of switch tussenzet dan krijgt de PC geen IP adres meer. Het is niet zo dat ik continue alles random aan het omgooien ben. Heb alle verschillende scenario's stap voor stap geprobeerd. Zal 4a en 4b zoals hierboven door rrozema beschreven nogmaals stap voor stap uitproberen en het punt waarop het fout gaat zal ik jullie laten weten.
 
Richard
Oke, maar even een andere vraag. Je schrijft dus bij alleen verbinden met de router krijg je een ip.
Bij alleen verbinden met de Livebox krijg je ook een IP.
Kan het zijn dat je voor deze test dezelfde kabel gebruikt, en als je de router achter de livebox hangt, dat je dan een andere kabel gebruikt voor naar de pc?

Gezien je test krijg ik namelijk sterker de indruk dat het hier om een kabelprobleem gaat.

Greetings, Richard.
 
JB81
De kabel waarmee ik de pc met de router verbindt is een andere kabel Smile
Wel een goeie! Het is toch niet zo dat je een cross cable moet gebruiken tussen livebox en router of tussen router en pc?
 
rrozema
officieel hoor je een cross cable te gebruiken tussen de livebox en de router. De livebox, en mogelijk ook jouw router, heeft echter auto-sensing ingangen. Dit betekent dat hij zelf de aders omdraait wanneer dat nodig is.

M.a.w. het maakt niet uit of je een gewone of een cross link kabel gebruikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met netwerk achter LiveBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Advertentie