obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Doorbelasting lijnhuur
ns_joep
Dit vond ik op de orange-site:

Orange ADSL Extra
Extra snel internetten tot wel 20 Mbit/s. Inclusief maar liefst 4 veiligheidsproducten een jaar lang gratis.
Inclusief gebruik Livebox modem en doorbelasting lijnhuur. Je betaalt geen aansluitkosten, je voordeel is € 79,95.
tot 20 Mbit/s / 1024 Kbit/s* € 24,95 per maand, na 12 maanden € 33,90 per maand.

Het stukje doorbelasting lijnhuur, wat bedoelt men ermee ?
Houdt dit in dat het doorbelasten niet meer plaastvindt ?
Sedert medio mei van dit jaar heb ik geen KPN meer, maar heb ook nog geen bedrag hoeven te betalen voor de doorbelasting van de koperlijn. Of komt deze nota mogelijk nog ?
Is er iemand die het antwoord met zekerheid weet ?
Gewijzigd door ns_joep op 05 september 2007, 10:41
Met groet,
Joep
 
Richard

Quote

Het stukje doorbelasting lijnhuur, wat bedoelt men ermee ?

Daarmee bedoeld men het stukje lijn wat je nog steeds van KPN hebt (de aansluiting van wijkcentrale naar je woning) en waar men 9,95 per maand voor moet betalen.

Dit houdt niet in dat het doorbelasten niet meer plaats vind, er staat immers "inclusief livebox modem en doorbelasting lijnhuur" hetgeen wil zeggen dat de doorbelasting van die 9,95 niet meer erbij geteld hoeft te worden maar al in het genoemde bedrag verwerkt is.
Dat wil dus zeggen dat het nu 24,95 is INclusief die 9,95 en na 1 jaar wordt het dan 33,90 INclusief die 9,95.

Als je bij je bestelling adsl genomen hebt en aangegeven dat je geen telefoonlijn hebt, dan heeft Orange daar opdracht voor gegeven aan KPN en krijg jij geen nota meer van KPN hiervoor.

Ben trouwens benieuwd of oude klanten korting krijgen. Geheid dat ze dit doen omdat ze bang zijn dat klanten anders naar Alice gaan lopen die ook een zeer aantrekkelijk aanbod heeft.
Maar dit aanbod is voor nieuwe klanten. Willen ze hun oude klanten behouden zullen ze daar ook iets voor moeten doen.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Veel 'oude' klanten letten daar echter niet meer op. Het verlies aan inkomsten van het kleine percentage 'oude klanten' dat wel alert is en dus overschakelt op een andere provider weegt niet op tegen de derving van inkomsten van niet binnegehaalde klanten.

Het zit nou eenmaal in de aard van mensen om alleen bij de eerste keuze kritisch te zijn. Als je eenmaal een keuze gemaakt hebt, is het veel meer werk om weer alles opnieuw te gaan regelen. Bedrijven, en dus ook Orange, maken daar gebruik van door dit soort acties alleen voor nieuwe klanten te laten gelden.

Oh, en het is ook nog mogelijk om alleen de oude klanten die 'zeuren' alsnog ook de korting te geven. Dat is namelijk nog steeds maar een heel klein deel van de bestaande klanten. Dit wordt alleen al weer iets gevaarlijker voor de bedrijven, want door forums als bijvoorbeeld deze worden meer mensen geattendeerd op zo'n mogelijkheid. Dus veel bedrijven nemen dan het verlies van die 'zeurende' klanten voor lief om niet het risico te lopen aan alle klanten de korting te moeten geven.

Mobiele telefoon abonnementen zijn hiervan wel het ultieme voorbeeld. Als je deze automatisch laat verlengen dan betaal je gewoon het volle pond. Echter als je telkens vlak voor het verlopen van je abonnement even langs de winkel gaat, of via een webwinkel je abonnement 'verlengt', dan krijg je plots een korting op je abonnmentskosten die kunnen oplopen tot wel 200 euro per jaar of bijvoorbeeld (korting op) een nieuw toestel. Kortom: je moet alert blijven of je wordt genaaid waar je bij staat.
Gewijzigd door rrozema op 29 augustus 2007, 17:31
 
ns_joep
Reken maar dat ik het WEL in de gaten houd.
Overstappen naar ALICE of een andere ISP heb ik al overwogen.

Even afwachten nog, 27 oktober loopt mijn jaarcontract af Smile
Met groet,
Joep
 
Richard
Dan kun je feitelijk niet meer wachten. Je hebt nameijk 1 maand opzegtermijn, daarna gaat er een nieuw jaarcontract in.

Als je wilt opzeggen zou ik het voor alle zekerheid zelfs voor 1 september doen en da's kort dag.

Greetings, Richard.
 
ghostcasper

Quote

ns_joep schreef:
Dit vond ik op de orange-site:

Orange ADSL Extra
Extra snel internetten tot wel 20 Mbit/s. Inclusief maar liefst 4 veiligheidsproducten een jaar lang gratis.
Inclusief gebruik Livebox modem en doorbelasting lijnhuur. Je betaalt geen aansluitkosten, je voordeel is € 79,95.
tot 20 Mbit/s / 1024 Kbit/s* € 24,95 per maand, na 12 maanden € 33,90 per maand.

Het stukje doorbelasting lijnhuur, wat bedoelt men ermee ?
Houdt dit in dat het doorbelasten niet meer plaastvindt ?
Sedert medio mei van dit jaar heb ik geen KPN meer, maar heb ook nog geen bedrag hoeven te betalen voor de doorbelasting van de koperlijn. Of komt deze nota mogelijk nog ?
Is er iemand die het antwoord met zekerheid weet ?


Ja , komt nog vast en zeker......
en zellicht na je jaar gelokt te hebben komt het er bovenop, 10 euro, afhankelijk welk abbo je hebt...Dus je betaald inderdaad dan 24 piek met die afrondingen rekening gehouden .

Maar let wel heel erg op je 4 gratis veiligheisproducten, die zul je ook gaan betalen na een jaar , dus zeg dat ruim 2 maanden van te voren vóór het allopen van je abbo , schriftelijk op als je die niet meer wenst !!!

Een gewaarschuwd man telt voor 2 !

grtz, Ghost.
 
ghostcasper

Quote

ns_joep schreef:
Reken maar dat ik het WEL in de gaten houd.
Overstappen naar ALICE of een andere ISP heb ik al overwogen.

Even afwachten nog, 27 oktober loopt mijn jaarcontract af Smile


en dan maar afwachten en tot de cnclusie komen dat het daar net zo'n zooitje is zeker is zo mijn vermoeden...

Geen contract, hartsikke mooi was dat kan je zo weg, als er geen kleine lettertjes zijn, dan kun je wel weg , heb je geen telefoon, kun je óf KPN opnieuw aan laten sluiten , zoek die prijzen maar op, óf weer naar zoiets als "online" , waarbij je dan wel weer 80 piek aansluitkosten op dat moment weer wel betaalt, als die aanbieding niet meer geldt , plus overnemen, doorberekenen etc etc.... ben je dan effe vet gepakt ! Dan kan je je zelf wel voor je kop slaan dat je weg bent gegaan..........

Ga maar opzoek naar dit soort hiaten....

Ze zeggen ook altijd :"je weet wel wat je hebt, maar je weet niet wat je krijgt"........


Dat is wat men allemaal over het hoofd ziet blijkbaar....

Nou kan die Alice er wel lekker verleidelijk bij lopen, en dat is de bedoeling ook, stukken beter dan met Beau, maar kijk eens wat dat voor zooi was ?!
En de rest......?

Nou komen ze allemaal in de prijscategorie van Online 20 mbit, als je uberhaupt binnen de straal va je central ligt, dat je wel richtig 20 Mbit kan komen, kan je het hier niet door je afstand, dan nergens niet, op
Cable na waarschijnlijk......

Maar dan mag je 60 - 80 eurootjes neerleggen voor 16 , 20 Mbit of 24 zoals UPC heeft, of Ziggo, die niet hoger komt dan 20 ? en afhankelijk van de tussenliggende abbo's daartussen, gratis bellen? Ja in de avonduren en in het weekend, en niet 24/7 zoals de meeste dan denken.....wellicht m.u.v. het duurste abbootje....

D'r zitten altijd haken en ogen aan aan al die abbo's wie het ook is .... bij de één is het bellen de haak, bij e ande is de snelheid, of de prijs ..... KPN internetbellen....... wow.. 256 Kbit ..... BIT weet je hoe sloom dat is deel het maar door 8 !
Je valt gewoon in slaap. alles is in slomo.
Tja, als je aleen een beetje wilt surfn en af en toe een mailtje, terwijl een postduif vogens mij dan nog sneller is, en het surfen meer op het droge is , maar goed.......

Ieder zijn keus....


grtz, Ghost.
Gewijzigd door ghostcasper op 05 oktober 2008, 06:24
 
phansen30
Helaas ben ik dus een van die oude klanten met ADSL GO basis 4mb/s, die zo stom was over te stappen naar ADSL Xtra 20 mb/s
Hoezo????
via www. instenetten.com vam Woldring de igoedkoopste provider uitgezocht. Daarna ONline bekeken en gebeld.
Alle informatie gaf aan dat de genoemde prijs 20 euro exclusief/mnd INCLUSIEF het deel van de doorbealsting was !!!!!!!!!!
Dus heb ik telefonisch bij ADSL basis abo over laten zetten naar ADSL Xtra, en wel miv het einde van het oude abo.
(dus niet: mijn abo werd meteen, 2 maanden voor het aflopen overgezet)

Klopt dus helemaal niets van:
0 eenmalig administratiekosten bleke opeens 63,03 euro te zijn (waar halen ze het vandaan??????)
1 mijn rekening is nu 33 euro /maand ?????

Ook na navraag vandaag 18 juli 2009 bij www.internetten.com beweert men daar dat Online NIET meer doorbelast. Klopt dus ook geen moer van.

Conclusie:
Online en/of de site internetten.nl belazeren de boel.
 
rrozema

Quote

phansen30 schreef:
Online en/of de site internetten.nl belazeren de boel.


Probeer het positief te benaderen. Schrijf voor jezelf even op een papiertje wat er verkeerd gefactureerd is, print de laatste facturen uit en leg ze naast je neer en neem dan contact op met de helpdesk (liefst 's ochtends, dan ben je zelf nog fris en zit de helpdesk medewerker ook nog lekker in z'n vel Wink) en leg hem/haar rustig uit dat je denkt dat er een paar foutjes gemaakt zijn in je factuur.

De te veel in rekening gebrachte aanmeldingskosten heb ik al van meer mensen gehoord; ik vermoed dat de helpdesk medewerker je daarmee gelijk kan helpen. Maar ook de lijn huur hoef jij -volgens mij- niet te betalen. Je bent immers een nieuw contract aangegaan, inclusief de nieuwe voorwaarden dus. Als je het zo brengt, dan zullen ze het verschil vast en zeker aan je storneren dan wel verrekenen met je volgende rekening.

Ik geef toe, het is erg vervelend dat je om je eigen geld moet gaan zeuren. Maar als je gewoon rustig en kalm blijft heb je de meeste kans dat e.e.a. zo snel mogelijk naar wens verholpen wordt.

Succes
 
phansen30
Het is moeilijk om dit soort akkefietjes steeds positief te moeten benaderen. Maar je hebt gelijk.
Gebeld met de helpdesk van Online. Van de 12 minuten bellen, heb ik de heflt in de wacth gestaan om naar achtergrondbehang te luisteren.
Maar goed: factuur klopt van geen kant, en 33/mnd zou 20/mnd moeten zijn. Fouten zitten in wel doorbelasten van de lijnhuur en het nog eens berekenen van BTW (daar waar het inclusief moet zijn). oh ja, u heeft geljk. Nee dan klopt dat niet. Ogenblikje ik zoek het even uit. Ogenblikje, lalalala...............Inderdaad er wordt ijnhuur doorberekend, dat kal niet kloppenVerbind u door, er is een actiecode verkeerd ingevoerd. Ogenblikje. lalalalalal...............Ben het zelf, hoef de niet doorverbonden, even kortgelsoten met xxx
xxx zal het in orde brengen. Dus het bedrag moet inderdaad inclusief lijnhuur zijn.
Ok, maar dan nog. 33 euro min oorbelasten laat nog steeds 3 euro te veel zien. Dan heeft u dus een draadloos moden. Nee heeryyy.
Geen draadloos modem. Ok we zullen het aanpassen en het teveel betaalde wordt verrekend bij de volgende facturen.

Waarvan akte, en nu hopen datalles goed komt

Iedereen verder succes gewenst. en de groeten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Doorbelasting lijnhuur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
lijnhuur/opzegging domein Klacht over Online : 8 07 jun 2016
lijnhuur Algemeen : 8 10 jun 2013
Kom er niet uit met Online & KPN doorbelasting lijnhuur oude abonnement Algemeen : 5 16 aug 2009
Inclusief lijnhuur Helpdesk : 7 11 aug 2009
Faktuur Orange / doorbelasting Algemeen : 2 10 apr 2008
Advertentie