obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook de klos, downstream omlaag
mesa57
Uiteindelijk ben ik dus ook de klos.
Mijn downstream snelheid is ingezakt van 2.0 naar 1.3 - 1.4 mb
Diverse downloadtesten geven hetzelfde resultaat.
En dat terwijl het modem intraint op 20400 ... Sad

Toch maar Alice ?
 
mesa57
Update :
Het lag toch niet aan Orange Smile
Maar aan mijn windows installatie Frown

Ik weet dus echt niet wat er aan de hand was. Vanalles uitgeschakeld, maar geen resultaat.
Geen stiekum IP verkeer te zien (tcpview).
Virus/spyware scan : niks ...

Ten einde raad een volledige backup van 25-8 terug gezet.
En ja hoor, de snelheid is weer normaal.

Nou, beats me hoor wat het was Frown
 
Wanabo
Heb het ook eens gehad, maar na draaien tcp optimizer alles weer ok. Terwijl er niets gewijzigd was!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Helaas dat werkte ook niet.
Ik heb zelfs de 'default windows' instellingen teruggezet,
toen werd de download nog slechter.
Weer optimize gedaan, kwam weer terug op de helft van de
snelheid. Heel vreemd. Het enige wat in de afgelopen weken veranderd is zijn een aantal windows updates. Ik hoop niet dat dat de oorzaak was ...
 
Richard
Dan zouden er toch meer mensen last van moeten hebben, niet? Want velen hebben toch die windows updates gehad, inclusief ondergetekende.
Geen problemen met snelheid ervaren aan deze kant, tot nu toe althans, want bij Windows wete men maar nooit.Wink
Greetings, Richard.
 
mesa57

Quote

Richard schreef:
Dan zouden er toch meer mensen last van moeten hebben, niet? Want velen hebben toch die windows updates gehad, inclusief ondergetekende.

Dat ligt eraan. De snelheid zakte tot 1.2 - 1.3 mb/s.
Veel mensen halen dat niet eens vanwege de verbinding.
Verder merk je het natuurlijk alleen als je b.v. download bij een snelle usenet payserver of een speedtest doet.
 
Richard
Ik zie dat toch anders. Als het door een update komt, heeft iedereen er last van, of je nu een langzamere of snellere intrainsnelheid hebt. Het enige wat verschilt is dat je er meer of weiniger van merkt.
Kennis van me traint op 15mbit in en ik zelf wat hoger, maar wij beiden hebben 0 wijziging. Dus ik kan me echt moeilijk voorstellen dat het aan windows updates zou liggen.
Dan moet het merken al is het maar 100 kb.
Greetings, Richard.
 
rrozema
Bij mij ook veel snelheidsverlies de laatste paar dagen. Kan het niet precies quantificeren maar alle metingen zijn lager dan een tijdje terug.
 
mesa57
Gisteravond was ook slecht bij mij ja. Maar ik kom normaal nooit onder de 1.7 mb/s (normaal 2.0 mb/s)
Er zijn de laatste tijd wel vaker 'drukke' tijden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook de klos, downstream omlaag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Veel fouten downstream... Snelheid : 4 09 mrt 2007
Downstream wordt steeds lager. Snelheid : 12 15 sep 2006
Advertentie