obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid volgens mij niet goed.
akira1909
Hallo allemaal,

Ik heb nu een poosje al Wanadoo (Orange) family met bellen. Als ik download kom ik niet boven de 800kb uit. Met de nieuwsgroepen die ik via Eweka gebruikt kom ik ook niet daarboven uit. Van de week is ook de livebox gereset. De modem zit gelijk bij het isra punt en de afstand naar het station is 449mtr. Wat kan ik nu allemaal doen om de verbinding beter te krijgen? Windows Xp zit er bij mij op met een lan card 10/100/1000. Gewone instellingen. Ik heb niks aan de instelling van xp of de lancard verandert. Ik zie op het forum snelheden voorbij komen daar kan ik alleen van dromen. Dus het zou mooi zijn als mijn droom eens uitkomt.Smile
 
OrangeExpert
Het kan aan een paar dingen liggen. Kijk in je livebox bij geavanceerde instellingen. Daar staat ergens de up en download snelheid. Wat ik ook wel eens tegen kom is dat als mensen hun computer opnieuw installeren het ook verholpen is. Meestal is het dan de netwerkadapter die dwars ligt. Probeer eens een andere pc op de verbinding. Met de afstand die je aangeeft zou je niet zoveel verlies moeten hebben. Ook kan het natuurlijk nog aan de bekabeling liggen.

Succes.Wink
 
akira1909
Mijn pc is van het weekend pas nieuw en alles is er opnieuw op geinstalleerd. Dus dat lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Dan maar eens in mijn livebox kijken vanavond.Wink

Bedankt voor de tip trouwens.
 
akira1909
Ja, gelukt denk ik. Ik kan nu 1,1mb downloaden. Dat is hetzelfde wat de waarde was die het modem aangaf. Of kan ik dit ook nog sneller maken?
 
mesa57
Nee, maar vertel eens wat er nu aan de hand was ?
 
akira1909
In mijn modem stond dat ik 1,1mb download had. Maar het bleef maar 800kb. Ik ben in de modem gegaan en alles nagelopen. Het enigste wat ik er ooit in hebt gezet waren 2 poorten die vrijgegeven waren voor emule. Ik heb de modem helemaal terug naar de fabriekinstelling gezet. Maar dit heeft een ander effect dan even de stekker eruit halen. Daarna download hij de snelheid die de modem ook aangeeft. Me happy.Grin
 
mesa57
Ok, die zullen we onthouden Smile
 
rrozema
Shanna, je moet je realiseren dat a) de afstandsmeting niet altijd de kabellengte hoeft te zijn (er kunnen soms flinke afwijkingen zijn, tot wel kilometers verschil) en b) dat er meer factoren in het spel kunnen zijn. Bovenstaande Orange klant akira1909 ontdekte bijvoorbeeld dat een door hemzelf gemaakte instelling in het modem zijn snelheid flink reduceerde. Ik weet niet waarom je op dit topic reageerde, maar het is wel een prima voorbeeld waarom alleen maar Orange de schuld geven van een 'te lage' snelheid niet zomaar de juiste weg is.
 
mesa57
Shanna, in een ander topic gaf ik al aan dat je veel verder van de centrale zit. Je poste daar geloof ik de intrainwaarden van de livebox en die waren goed, conform de afstand. De download kan sneller, mits je TcpOptimizer draait, een redelijk snelle pc hebt en last but not least een snelle provider om te downloaden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid volgens mij niet goed.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie