obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
KPN monteur sluit verkeerde aders aan
OrangeExpert
Nou ik heb verbinding met Orange. Had alles besteld en alles keurig geleverd zelfs 2 dagen te vroeg. Alleen geen verbinding. Nu hebben we bij ons in huis 4 appartementen en een heel dik isra punt waar 5 lijnen binnen komen. Alles is daarin keurig voorzien van een label zodat je je niet helemaal het schompes moet zoeken. Alleen heeft de monteur niet de rode en blauwe draad aangesloten op het ADSL signaal, maar de oranje en witte Shock. Nou voor ik daar achter was waren er al heel wat uurtjes stress voorbij. Maar het werkt!!!!! Grin

Snelheid is net boven de 5 mbit afstand centrale is 2715 meter, dus heel aardig.

Klantenservice kon bevestigen dat meerdere klachten omtrend dit probleem binnen zijn gekomen.

Meer mensen hier last van gehad?
 
Puma
Dat zeg je wel heel erg zwart op wit.

Een monteur sluit niet zomaar draden aan. Hij heeft een opdracht bij zich waarop staat op welk dik ader ADSL signaal zit. Niet altijd is het is dik ader 1 (rood en blauw). Indien je met meerdere mensen een IS/RA punt deelt, dan kom je gauw op andere dik aders.

Wel slordig dat hij niet even getest heeft of het ook daadwerkelijk oranje en wit aangesloten moesten worden.

Was het toevallig een aannemer van KPN? Zoals Schuuring of Imtech? Die jongens maken er een potje van. Ik moet dagelijks erachteraan. Aannemer heeft draden verkeerd op hoofdverdeler (centrale) etc.

Overigens is jouw snelheid wel erg laag. Ik zit ook op 2.7 en haal ruim 10 Mbit. Afstand zegt niet veel, maar 5 mbit minder is wel erg veel.
Gewijzigd door Puma op 15 september 2007, 13:25
 
OrangeExpert
In ons ISRA punt komt de dikke blauwe KPN kabel binnen en daar heeft ieder appartement een apparte kabel lopen naar de contactdoos met 4 adres. Daar lag het niet aan dus. Ach het werkt nu. Inderdaad slordig dat ie het niet even heeft gemeld. Was man van KPN zelf. Gelukkig geen Schuuring.... Wink

Misschien nog tip om mijn verbinding nog wat omhoog te schroeven? Grin
Gewijzigd door OrangeExpert op 15 september 2007, 16:22
 
Puma
Tjah. Ken je iemand bij Orange 3e lijns hulp? haha.

Standaard heeft Orange nu een 12 dB profiel in de DSLAM's geladen. Dit is totaal overbodig als je geen Telefonie hebt. Want hierdoor haal je minder snelheid, maar is de verbinding stabieler.
 
orange07

Quote

Puma schreef:

Overigens is jouw snelheid wel erg laag. Ik zit ook op 2.7 en haal ruim 10 Mbit. Afstand zegt niet veel, maar 5 mbit minder is wel erg veel.


8mb met 2km verweg...
 
orange07
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7724 Kb
Afname Dichtbij : 34.9 (dB)
Ver weg : 13.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 16007
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2586
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door orange07 op 15 juni 2009, 10:38
 
Tiger

Quote

Puma schreef:

Standaard heeft Orange nu een 12 dB profiel in de DSLAM's geladen. Dit is totaal overbodig als je geen Telefonie hebt. Want hierdoor haal je minder snelheid, maar is de verbinding stabieler.


Als ik het goed begrijp dan wordt van heeeeeeel veeeeeel klanten die geen telefonie hebben de snelheid als het ware door

(je schrijft Orange ) Online hierdoor geknepen of zie ik dat verkeerd ?.

Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN monteur sluit verkeerde aders aan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HG655D en standaard verkeerde landcode (CA = Canada) ook als Nederland (NL) is ingesteld Huawei configuratie en problemen : 5 09 dec 2013
09009515 verkeerde helpdesk Helpdesk : 2 04 okt 2013
Oplevering niet gelukt; verkeerde ISRApunt/aderpaar Opleveringsproblemen : 3 16 jan 2012
KPN verkeerde postcode Opleveringsproblemen : 2 17 jun 2008
Monteur namens Orange Algemeen : 2 13 jun 2008
Advertentie