obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
linksys spa3102 en de Livebox
luca s
kan iemand mij zeggen hoe ik de livebox samen met de
Linksys moet aansluiten, heb e.e.a. met de gebruiksaanwijzing
van de spa 3102 gedaan maar krijg het niet werkend,
mijn pc ziet de livebox niet.. kan wel via het ipadres van de spa3102
de instellingen zien en wijzigen maar, heb verder geen internet meer.
Moet ik de inkomende telefoonlijn die naar de livebox gaat niet gewoon laten zitten en de uitgaande naar de line in van spa 3102 zetten?
is dit de juiste wijze:http://www.pletform.eu/installeren-analoge-telefoon-adapter-ata-/connect-an-ata-in-bridged-mode-spa.html?
Gewijzigd door luca s op 24 september 2007, 11:33
 
mesa57
In de FAQ staan 2 oplossingen genoemd. De switch methode en de router methode. Kies een van beiden.
 
rrozema
@mesa57: de spa-3102 is geen router, het is een ATA. de verwijzingen naar de faq zijn derhalve niet terecht.

@luca s: Je dient de livebox rechtstreeks op de telefoonaansluiting aan te sluiten en vervolgens een telefoondraad (4 polig klein stekkertje) vanaf de livebox' phone uitgang naar de line ingang van de spa. Daarnaast dient er ook nog een utp (netwerk) kabel vanaf een van de beide poorten vanaf de livebox naar de ethernet poort van de spa aangesloten te worden. Je telefoon(s) sluit je aan op de phone uitgang van de spa.
 
zuiderling
begrijp ik het goed rrozema dat je de SPA wel werkend had met de livebox??

Bij mij hangt de livebox continu aangezien de SPA een poort wil gebruiken die de livebox niet vrijgeeft.

Ik moet helaas Mesa gelijk geven. De SPA3102 heeft wel een router functionaliteit aan boord!

Ik zit hier zelf ook nog mee te worstelen om dat goed te krijgen.

Als ik eens een avondje tijd heb ga ik het oplossen. Het is nu nog een beetje behelpen.

 
Richard
De spa heeft inderdaad router funktionaliteit in zich. Heb kort geleden bij een kennis zo'n ding aangesloten, alleen was dit volgens mij op een KPN abo met een Speedtouch geval.

De verwijzing naar de faq is wel terecht aangezien je ook de switchmethode kunt gebruiken met dit apparaat.

De methode van aansluiting die rrozema noemt is een goede methode. Je kunt ook de switchmethode gebruiken en dan er voor kiezen je KPN lijn niet door de SPA te laten afhandelen. In dat geval hoef je de truuk met het telefoonkabeltje niet te doen.

Doch voor de beste werking en stabiliteit zou ik dat wel zo aansluiten als rrozema adviseert. Dat zou geen probleem moeten zijn.
Het instellen van het apparaat is een andere zaak, maar daar is nog wel het nodige over op google te vinden.
Wij hebben er ook een uurtje mee zitten worstelen, vooral met dat dial-plan.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Oeps, sorry, onvoldoende door gelezen. Ik dacht dat ik aan een half woord genoeg had. Gelukkig gaat het meeste dat ik schreef echter nog wel op. De telefoondraden moet je zo aansluiten als ik al beschreef; de livebox blijft je modem.

Je kunt deze router zo aansluiten als ik beschreef, dat is dan de 'router als switch'-methode, waarbij je de LAN kant van je linksys aansluit op een van de utp poorten van de livebox. Echter in dit bijzondere geval ben ik -in tegenstelling tot gewoonlijk- eens van mening dat er een belangrijk voordeel is om de router-achter-router' te gebruiken. Deze linksys ondersteunt namelijk QoS. Dat betekent dat als je de linksys via z'n WAN poort aansluit op de livebox en vervolgens al je pc's aansluit op de LAN poort van je linksys, de linksys er voor zal zorgen dat er altijd voldoende bandbreedte over is voor je voip. Als er een down- of een upload bezig is en er komt een telefoontje binnen (of je belt zelf) dan zal de linksys die up- en downloads een klein beetje 'knijpen' zodat er gegarandeerd voldoende bandbreedte is voor je telefoongesprek. In dit geval wil ik je dus adviseren om de WAN kant van de linksys aan de livebox te hangen en aan de LAN kant je pc's aan te sluiten. De DHCP server in de linksys moet dan juist aan staan. Ik kan je adviseren om de faq van Richard te volgen waar het om de instellingen van je livebox en de linksys aan gaat: Linksys achter livebox (WAN methode).
 
luca s
Bedankt voor de input, ga er mee aan de gang....
kom er op terug.
 
luca s
Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd maar krijg geen
werkend geheel. Heb met de handleidingen op
http://www.pletform.eu/links/linksys-ata-handleiding.html
eerst de routing methode gedaan, kan uiteindelijk via **** en 210#
op mijn handset het ip adres achterhalen, vervolgens start ik mijn
pc op en kom ook in het configuratie scherm van de spa, vul het
ww en password in van mijn orange , submit en vervolgens niets…
Heb geen internetverbinding ook de livebox kan ik niet benaderen.
Ook de switch methode gedaan , via de handset **** en 110# krijg
ik het ip ades 0.0.0.0 ? is volgens mij niet correct, op de pc vervolgens
wederom geen internet verbinding en ook het configscherm van de spa niet.
In de bridge mode heb ik de internetpoort verbonden met delivebox (rode ingang)
en de ethernetpoort verbonden met de pc, de line out(phone) van de livebox verbonden
met de line in van de spa en de phone poort van de spa naar mijn telefoon.
In de routermode de utp kabel van mijn pc komende verbonden met de ethernet poort in de spa, de internet poort verbonden met de livebox (rode ingang).
Waarom werkt het niet? Bvd!
[img]C:\Documents and Settings\Boerr\Desktop\1.jpg[/img]
luca s voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door luca s op 05 oktober 2007, 08:15
 
Richard
Macafee zit toch op je pc of niet? Overigens moet je niet te veel afgaan op dat ip wat je via de telefoon krijgt, ik heb ook al ontdekt dat dit ip en het ip wat je via de browser invult om verbinding te krijgen kan verschillen, afhankelijk van hoe .e.e.a. ingesteld is.

Maarreh.. ik zie dat je een faq van elders gevolgd hebt. Heb je ook de FAQ's hier op dit forum bekeken betreffende Switch en WAN methode?

Greetings, Richard.
 
luca s
Ik heb de faq bekeken betreffende Switch en WAN methode, waarbij ik de spa eerst alleen heb aangesloten, maar dat werkte helemaal niet, pc zag 'm niet ook niet via het opgegeven IP adress...
UIteindelijk heb ik alles maar weer eens losgekoppeld, en van het stroom afgehaald, pc uit, aangesloten volgens Rozema, dus livelbox
op de wan poort en pc op de lan poort van de spa, stroom erop en pc aangesloten, line out (phone) van de livebox nog niet (meteen) aangesloten, tot mijn verbazing had ik internet en kon de livebox en de linksys benaderenSmile... ? Heb via de instellingen voor voipbusster ingevoerd, zoals weergegeven op de site van Voipbuster, telefoon werkt .Ik ga ervan uit dat ik nu ook bel via Voipbuster..
Ik zie alleen dat als in bel naar een ander nummer, mijn eigen telefoonnummer niet wordt weergegeven, er komt het volgendenummer te voorschijn: 31201234567....
Hoe kan ik dit aanpassen?
bvd
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'linksys spa3102 en de Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie