obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
linksys spa3102 en de Livebox
rrozema
Dat is je voipbuster nummer. Dat kun je niet wijzigen.
 
luca s
ik ben er reeds achter dat dit je caller-id is.

jammer dat het allemaal niet erg stabiel is, moest vandaag
de livebox even opnieuw opstarten voordat ik weer kon internetten.Frown

ik denk dat ik er maar een tijdklok opzet om de livebox 's nachts
uit te zetten en hem weer 'sochtends weer aan te schakelen, want
alleen de spa3102 aan en uit tezetten is niet voldoende..
 
rrozema
Ja, datzelfde probleem had ik dus ook. De livebox loopt steeds vast. Ik hoop voor je dat 1 x per dag resetten genoeg is. Bij mij liep ie vaak na een paar uur al vast.
 
luca s
hoe krijg ik in dialplan dat ik het kengetal van mijn regio niet meer hoef in te toetsen?
ik dit dialplan gemaakt maar die werkt niet:
(06!|09!|<:0031229>[1-9]xxxxxxS0>|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|112S0<:@gw0>|<*:.x.S0<:@gw0>)

bvd

edit: smileys uit gezet
Gewijzigd door rrozema op 07 oktober 2007, 22:12
 
rrozema
De verbeterde versie, voor kengetal 015 (Delft). Gewoon de 15 vervangen door jouw kengetal en je bent klaar. Als jouw kengetal uit 3 cijfers bestaat, vergeet dan niet om 1 x-je weg te halen uit de reeks direct er achter, zoals in het 2e voorbeeld.

(11[1-9]S0<:@gw0>|06!|09!|<:003115>[2-8]xxxxxxS0>|<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0)

(11[1-9]S0<:@gw0>|06!|09!|<:0031229>[2-8]xxxxxS0>|<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0)


- Alle nummers die beginnen met 11 en dan nog 1 cijfer gaan direct na het 3e cijfer via de pstn lijn.
- geen nummers toestaan die beginnen met 06.
- geen nummers toestaan die beginnen met 09.
- alle nummers die beginnen met 2 tot en met 8 krijgen nederland + jouw kengetal (0031229) er voor. Elk nummer binnen jouw regio bestaat uit precies 7 cijfers zodat de dial onmiddelijk kan beginnen na het 7e cijfer.
- alle nummers die beginnen met 0 gevolgd door een 1, 2, 3, 4, 5 of 7 krijgen 0031 i.p.v. de 1e 0. Deze reeks bestaat altijd uit precies 10 cijfers zodat er na het 10e cijfer onmiddelijk gekozen kan worden.

Alleen de "<*:.x.S0" ken ik niet. Volgens mij is die ook niet correct, want de < werd niet afgesloten met een >. Wat wilde je hiermee bereiken? Ik heb 'm er uit gelaten.
Gewijzigd door rrozema op 07 oktober 2007, 22:42
 
luca s
ok bedankt,ik ga dit even aanpassen en uitproberen.

hoe zit het met de instellingen met nummerherkenning, dit heb
ik ook nog niet werkend, heeft het ook met je caller id te maken in voipbuster? dit heb ik wel aangepast in mijn telefoonnummer.
inkomend werkt het wel maar uitgaande calls is mijn nummer niet zichtbaar, heb dit al geprobeerd:

» open de Advanced Settings
» ga naar tabblad [Regional]
» selecteer links onderaan bij Caller ID [ETSI FSK]*
en dit:


Caller_ID instellen op SPA-3102 als volgt:


Als eerste via het progje van voipbuster/voipcheap op je PC inloggen bij Voipbuster
vervolgens kijken of er een update voor het progje is en dit installeren. Via extra's > optie's naar Caller
ID en edit jouw profiel. Daarna kun je het VoIPprogje afsluiten.

Nu moet je jouw SPA-3102 nog vertellen welk nummer hij moet meesturen op de volgende manier:


Verander op de "Line 1" tab bij "gatewayaccounts" het volgende:
Gateway 1: sip.voipbuster.com in 0031229xxxxxxx(at)sip.voipbuster.com (Het apestaartje bedoel ik dus!)
Het nummer dat je voor de SIPserver plakt is het bij de provider geverifieerde nummer. Sla de veranderingen op door op de knop Submit te drukken et Voila, jouw nummer wordt in het vervolg meegestuurd met elk telefoontje dat over die GW gaat.
[/list]

en
IN TABBLAD PSTN Line verander Ring Validation Time: 200ms
PSTN Ring Thru Delay is at least 1 in PSTN Line tab, FXO Timer Values (sec) section.

maar nog niet werkend...

Wie heeft het wel werkend de spa3102 icm een livebox?

ik ben benieuwd...
 
rrozema
Ik heb het 'werkend' gehad met de livebox maar de livebox liep telkens vast. Nu heb ik een speedtouch 546 en dezelfde spa-3000 (oudere model, vrijwel dezelfde functionaliteit) en nu werkt het prima. Behalve dat ik onwijs veel echo heb op -raar genoeg- de gesprekken via de kpn lijn. De gesprekskwaliteit via voip is redelijk.
 
luca s
nu heb ik nog een speedtouch 546 liggen (en een experiabox..)
zou dit werken met mijn orange family +telefonie abo?,
waarbij ik bij gebruik van de 546 geen orange telefonie meer zal
hebben maar dan maar via de spa3102...?
 
rrozema
internet zal prima weken met de st 546. Orange telefonie kun je echter niet meer gebruiken, ook niet met de spa. Je kunt wel voipbuster o.i.d. gebruiken voor je telefoongesprekken en de spa zal de st niet doen vastlopen. Je zit echter nog wel aan een jaarcontract voor Orange telefonie vast, dus je blijft voorlopig nog wel even betalen.
 
luca s
dat vastlopen ben ik zat, is ergens terug te, lezen hoe de speedtouch
in te stellen, configureren? link?
Ik neem aan dat de adsl splitter er ook weer voor komt te zitten
alvast bedanktSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'linksys spa3102 en de Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie