obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Hoe FTP gebruiken om freecom netwerkschijf van buiten af te bereiken
janairo
Vraagje beste mede FrownFrownFrownFrownFrownleden en beheerders

Ik heb een freecom netwerkschijf van 500 GB er zit een ftp functie in

Wat ik graag wil weten is hoe moet ik alles in stellen in mijn router om mijn schijf van buitenaf te bereiken en welke ftp programma kan ik het beste gerbruiken om hiermee aan de slag te gaan?

Mijn schijf hangt al in mijn netwerk en dat gaat goed
Ik heb ook twee draadloze computers in mijn netwerk voor het geval dat jullie het willen weten.

Ik heb al iets gelezen over portforwarding, maar ik begrijp het niet helemaal, wat ik ook wilde doen is mijn publiek ip adres instellen maar hij gaf een http fout en iets met het is ergens al ingesteld ofzo.

Kunnen jullie mij hier z.s.m. mee helpen?

zie link: met hierin de configuratie van mijn netwerkschijf 1e handleiding downloaden.

http://www.freecom.com/ecDownload_Tools.asp?sw=true&choose=1000540&szType=Handleidingen

Alvast bedankt en ik wacht met smart op jullie reactie.
Gewijzigd door janairo op 24 september 2007, 14:26
 
mesa57
Dit is hetzelfde als een FTP server van buitenaf bereikbaar te maken. Er zijn daarover in dit forum al diverse topics geweest, dus zoek daar eens naar.
 
janairo
Ik heb wel een paar reacties gevolg die op het forum staan maar ik volg die stappen die zij zeggen niet helemaal.

Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik zou het fijn vinden als iemand die stappen even uitlegd
als het niet teveel gevraagd is.

Ik heb het ipadres van de hd schijf in mijn router gezet port 21 naar port 21 met het ip adres van de schijf.
maar wat moet ik daarna nog doen? En welke ftp programma kan ik het beste gebruiken zodat andere gebruikers zoals vrienden, bestanden van mij kunnen downloaden en bekijken?Frown
 
Wanabo
Je freecom netwerkschijf heeft een eigen ip adres van de livebox gekregen. (tenminste als alles via dhcp loopt)

In de Firewall van de livebox moet je nu poort 20 en 21 openen en koppelen aan dat ip adres. Gebruik voor het protocol TCP
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Hai janairo, probeer het eerst eens met de informatie uit deze thread?

Realiseer je echter wel dat de livebox geen NAT-loopback ondersteunt; je kunt daardoor zelf nooit inloggen op de ftp server, zelfs niet als het helemaal goed ingesteld staat. Dat maakt het erg lastig om het goed in te stellen; je moet eigenlijk altijd iemand bellen om te testen.
Gewijzigd door rrozema op 24 september 2007, 20:04
 
janairo
Hallo Beheerders,

Jullie zijn helemaal top ik ben eruit gekomen maar als ik op mijn werk zit kan ik er niet in komen kan het zijn dat het dichtgetimmerd is?

Gisteren heb ik mijn hd benaderd en getest via de verbinding van de buren en het werkt,alleen als ik een bestand wil downloaden wil hij dat niet doen.
ik heb het in cuteftp ingesteld als binary zodat ik films kan downloaden, maar op een een of ander manier werkt het niet.Kunnen jullie mij daarmee helpen?

En doe ik er goed aan om cuteftp te gebruiken?
Ik maak thuis ook gebruik van een linux os: ubuntu, welke ftp programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Ik heb nog een vraag als iemand gebruik wilt maken van mijn bestanden moet ik dan het ip adres door geven zodat hij het kan downloaden? Smile

Ik wacht met smart op jullie reactie.
sorry dat ik zoveel vragen stel.
 
rrozema
je stelt 2 vragen:
1: ik kan wel connecten, maar ik kan geen files up-/downloaden, hoe komt dat?
2: hoe kan iemand anders mijn machine vinden op het internet?

Voor 2: hebben ze dyndns uitgevonden. Je dient naar de site van dyndns (even googlen, ik weet het adres zo niet) te gaan en daar een (gratis) account aan te maken. De inloggegevens daarvan kun je vervolgens invoeren in je livebox. Iedereen kan dan in het vervolg jouw livebox (en dus jouw ftp server) vinden via .dyndns.org.

Het antwoord van 1: is redelijk complex. En er zijn meerdere oplossingen mogelijk. 1 oplossing is dat je moet kijken of je jouw ftp server (je harddisk) ook kunt instellen op "passive ftp" en dan een client vinden die ook gebruik maakt van passive ftp. Je moet ook poort tcp-20 forwarden naar je harddisk. Als je geen passive ftp gebruikt moet je heel veel poorten gaan open zetten en da's slecht voor je beveiliging.

N.B. over beveiliging gesproken: let er op dat je jouw harddisk nu voor IEDEREEN beschikbaar hebt gesteld op het internet. Zorg voor goede wachtwoorden en let er op dat er geen default gast of admin accounts meer open staan.
 
Richard

Quote

Als je geen passive ftp gebruikt moet je heel veel poorten gaan open zetten en da's slecht voor je beveiliging.

Euh andersom dacht ik toch?
Active FTP maakt gebruik van poort 20 en 21 waarbij je dan alleen 21 hoeft open te zetten.
Passive FTP maakt gebruik van meerdere poorten boven de 1024. Je hoeft er dan niet heel veel open te zetten maar een stuk of 5 is wel raadzaam.

Het schijnt vanaf de buren te werken dus feitelijk werkt het.

Voor 1 zal het waarschijnlijk toch passive ftp moeten gaan worden.
Gewijzigd door Richard op 25 september 2007, 18:02
Greetings, Richard.
 
janairo
Ik heb het volgende gedaan

freecom hd
ip adres 192.168.1.13
port21 naar port 21

http
ip adres 192.168.1.13
port 80 naar port80

op de website van dynDNS heb ik een account aangemaakt waardoor ik nu ook een adres heb
Het probleem is nu dat ik in de configuratie van mijn netwerkschijf kom i.p.v in mijn netwerkschijf zelf

weten jullie wat ik fout geddan heb?
Kan het zijn dat ik nog iets moet doen.
 
mesa57
niks fout gedaan, je moet alleen niet de webbrowser gebruiken om bij je HD te komen, maar een ftp client, b.v. filezilla.
Als je dat op je eigen pc of netwerk doet moet je bovendien 192.168.1.13 invullen ipv je publieke ip.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe FTP gebruiken om freecom netwerkschijf van buiten af te bereiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
Internetten binnen en buiten de EU Algemeen : 3 18 jun 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
TV-ontvanger Rebox ON-1011TPVR, met een ext. Mobile Drive: Freecom mobile drive XXS 2.5 Digitale TV zenders kanalen indeling favorieten : 20 12 jul 2014
Huawei hg655d als bridge gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 14 jun 2014
Advertentie