obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Na veel lezen, nog geen duidelijkheid
princegoldfreak
Ola,

Na een tip van iemand van MozBrowser forum (thanx Nirvana) ben ik op deze site terecht gekomen.

Ik zit met het volgende. Ik heb sinds 4mnd Orange ADSL Family 20mb + VOIP. Niks mis mee, snelheid is goed, beter dan wat ik 1jr in Belgiƫ gehad heb.
Ik download 24/7 via DC++. Ik heb in me Livebox de poorten open gezet voor DC++ en ook alles ingesteld op advies van iemand die al Orange gehad heeft.
Nu gebeurd het vaak dat als mijn modem 5 of 6 dagen aanstaat en 24/7 aan het up & downloaden is dat hij vast loopt. Alle lampjes gaan dan branden en ben ik alle verbindingen kwijt en werkt ook me telefoon niet meer. Ik hoorde dat dit iets te maken heeft met de Modem NAT route.

Nu hoorde ik dat er ook een andere modem op Orange te gebruiken is, ik hoorde en las hier Speedlink.

Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan gebruiken met mijn download gedrag.

Ik zoek dus een modem die 24/7 kan up & downloaden, die zelf zijn NAT poorten dichtgooit als die lange tijd geen transmissie gehad heeft. En waar ik me MAC adres kan veranderen, of moet ik het mac adres van de nieuwe modem door geven aan Orange??

Als iemand hier me kan helpen dank.

Als iemand mij in beetje begrijpelijke taal kan vertellen hoe en wat ik moet doen please pm of email me op princegoldfreal@gmail.com

Peace & B-Wild
 
rrozema
Het mac adres hoef je niets meer mee te doen. Orange/Wanadoo heeft een tijdje het mac adres van de livebox gebruikt om je ip adres aan te koppelen, maar dat leverde te veel problemen op (terecht), dus dat doen ze niet meer. Je kunt gewoon elk mac-adres gebruiken.

Het hangen van de livebox is i.d.d. een veel voorkomend probleem. Ik kan je uit eigen ervaring de speedtouch 546 v6 aanbevelen. Ik werk er zelf nu al tijden mee. Het is een goedkoop en betrouwbaar modem/router. Sinds ik 'm in gebruik heb genomen is er nooit iets mee geweest anders dan ik zelf veroorzaakt heb (foute instellingen).

Daarbij kun je hem ook nog tweaken d.m.v. dmt (Dsl Modem Tool) waardoor je het maximale aan snelheid uit je adsl connectie kan halen. Er zijn veel meer modems waarbij dit kan, deze heb ik geprobeerd en het werkt prima.
 
princegoldfreak
Rrozema,

Bedankt voor de info. Alleen snap ik ff dat van het mac adres niet. Mijn eerste modem was kapot toen ik hem ontving van orange, en heb toen een nieuwe toegestuurd gekregen. Toen hadden ze bij Orange al het mac adres van me nieuwe modem aan me telefoon nummer gekoppeld en daardoor kon ik, tot ik me nieuwe modem had, niet bellen. En weet jij een adres in Nederland waar ik de speedtouch 546v6?? Of moet ik op 2de hands sites kijken zoals deze: http://www.marktplaats.nl/index.php?s...3Fxref%3D1

Of, als ik je goed begrijp, kan ik als ik die speedtouch heb, kan ik bij Orange dat mac adress door geven en zou ik gewoon kunnen bellen??
Ken jij mensen die ervaring hebben met de Livebox Pro?? Die zou ook hoge downloads aanmoeten. Alvast bedankt voor de info
 
mesa57
Als je telefonie van Orange afneemt kun je geen ander modem dan de livebox gebruiken. In NL is de livebox pro niet beschikbaar.
 
princegoldfreak
Kan ik ook niet me livebox op een dubbel stekker stoppen daar alleen me telefoon over laten gaan en dan de Speedtouch gebruiken voor me internet verbinding?? Want als dat kan heb ik hier thuis nog 2 Philips ADSL+2 wifi modems liggen (modellen die Belgacom gebruikt)..

Als dat mogelijk is dan drop ik me live box achter me bank waar alleen me telefoon op zit en dan die speedtouch 546 als internet modem. Is dit mogelijk??

Danny
 
mesa57
Nee, een telefoonlijn delen met 2 modems kan niet.
 
rrozema
Ik hoef niets meer aan mesa's opmerkingen toe te voegen: het is of de livebox met orange telefonie of een ander modem zonder telefonie. Andere opties zijn er niet.
 
princegoldfreak
Ok ik snap het, op de site van Speedtouch stonden ook ADSL +2 modems met VOIP, maar ik weet niet of je daar handmatig je mac adres kan ingeven. Kijk gaat het niet pech zoveel bel ik niet met me thuis tel haha, maar bestaan er geen modems waar je handmatig mac kan ingeven?? Of misschien gewoon Orange bellen en zeggen ik heb een Livebox Pro kan ik me mac adres door geven. Maar bedankt voor alle info.

Peace
 
mesa57
Zoals rrozema al zei : je hoeft je mac adres niet aan te passen
En : speedtouch voip werkt niet met Orange, die gebruikt zijn eigen, onbekende, voip protocol.
De livebox pro is hetzelfde als de livebox maar met wat meer aansluitingen, dus die lost je probleem zeer waarschijnlijk ook niet op.
Het enige wat je nog kunt proberen is :
1. In DC++ het aantal connecties drastisch te verlagen
2. Je telefonie abonnement bij Orange op te zeggen en weer naar NPN te gaan. Dan kun je vervolgens een normaal adsl+2 modem gebruiken.

Veel succes.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na veel lezen, nog geen duidelijkheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie