obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
livebox dns range aanpassen voor VPN
traxion
voor mijn werk is een test in gegegaan met thuis werken (via VPN). helaas heeft het netwerk op mijn werk de ip range 192.168.1.x

deze zit ook in mijn livebox (192.168.1.x). mij is verteld dat daarom de vpn verbinding niet zou werken.

nou ben ik al vanaf 10 uur bezig om te proberen om mijn livebox in een andere range te krijgen (10.0.0.1) maar te vergeefs, de livebox zet de standaard range steeds terug. na de zoveelste reset heb ik het een beetje opgegeven en heb ik geen ideen meer.


weet iemand hoe ik mijn range van de livebox kan aanpassen

vraagje: ik neem aan dat de livebox VPN ondersteund? want online is niet iedereen daar even zeker over

bvd
Traxion
 
Richard
Eigenlijk dezelfde vraag als hier:
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=1554

Ik zou als ik jou was even navragen bij je bedrijf op welke manier ze een VPN gebruiken. Ipsec (meest gebruikte) is namelijk via de Livebox niet mogelijk, althans dat zijn de ervaringen.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Aangezien het nog om een test gaat, kun je wellicht vragen om op je werk een andere ip range te gebruiken. De 192.168.1.0 range wordt naast de livebox door veel meer SOHO-routers gebruikt en zal dan ook veel vaker een probleem opleveren. Als het nu nog om een test gaat, lijkt mij dit een belangrijke uitkomst van de test: neem voor het VPN een ip-range welke niet zo vaak in home netwerken wordt gebruikt. 192.168.245.0 of zo...

De LAN ip range van de livebox veranderen is wel mogelijk maar de procedure is voor minder ervaren mensen knap lastig en wordt bovendien niet ondersteund door de helpdesk van Orange. M.a.w. als je problemen met je verbinding/livebox krijgt, zal de helpdesk je eerst vragen om de livebox naar de fabrieksinstellingen terug te brengen voordat ze uberhaupt naar het probleem gaan kijken. En dan weet je dus al zeker dat je vpn in ieder geval niet meer zal werken.

Mijn advies is dan ook: Vraag op je werk om daar een andere ip range in te stellen voor het VPN segment.
 
traxion
na het enige speurwerk online heb ik uitleg gevonden om mijn ip-range aan te passen via telnet. mijn ip is nou 192.168.10.x

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1123636

helaas werkt de vpn nog steeds niet. ik vrees dat de livebox het protocol niet ondersteund. ik zal maandag is navragen over welke protocollen er precies gebruikt worden.

kunnen jullie mij vertellen welke VPN opties wel werken icm de livebox?
 
h_henkie
Ik heb op 8-8 een contakt gehad met orange over vpn en protocollen. Dit is het antwoord wat ik kreeg.

Quote

Ja, VPN is mogelijk op de Livebox, maar alleen VPN's die gebaseerd zijn
op IPsec. VPN's op basis van Generic Route Encapsulation (GRE) zullen
niet werken.

GRE staat voor Generic Route Encapsulation. Het is de manier waarop IP
pakketjes ingepakt (encapsulatie) en vervolgens verzonden worden. Omdat
de Livebox alleen IP- en UDP-verkeer begrijpt, kan hij de GRE pakketten
niet doorsturen.
 
rrozema
Heel nette omschrijving. Dank daarvoor. Wel jammer dat je de info van zo ver hebt moeten halen. Dit stond al eens beschreven op ons eigen forum Smile De zoek functionaliteit verdient wat meer aandacht in de volgende versie van dit forum, als je het mij vraagt.
 
traxion

Quote

rrozema schreef:
Heel nette omschrijving. Dank daarvoor. Wel jammer dat je de info van zo ver hebt moeten halen. Dit stond al eens beschreven op ons eigen forum Smile De zoek functionaliteit verdient wat meer aandacht in de volgende versie van dit forum, als je het mij vraagt.


volgens mij moet deze functie gewoon standaard in de livebox software zitten en 100% ondersteund worden door de helpdesk.
 
highflyers
traxion daar ben ik het nu voledig mee eens maar ja er zijn wel meer dingen die online niet wil hebben dat we doen. waar onder telnet gebruiken. je garantie vervalt zo ver ik weet dan ook. ze zeuren maar een eind weg die zeurkouzen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox dns range aanpassen voor VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie