obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen internet meer na aansluiting speedtouch 716
marije
op 17 oktober kreeg ik de oplevering van Adsl Extra, helaas bleef de livebox na vele pogingen langzaam knipperen. Na enkele telefoontjes kwam iemand langs, eenmaal de lijn gereset van buiten af en ik kon op internet!

Drie dagen later ben ik gaan kloten om het wireless te maken door er een speedtouch 716v5 er achter te zetten. Eerst werkte dit goed, maar de snelheid liep naar beneden. Door de instellingen te wijzigen van de speedtouch viel op een gegeven moment het hele internet uit...
Ik heb daarna het weer met de livebox alleen geprobeerd, de livebox knipperd langzaam en ik kan intrainen met 12 mbit, maar geen internet!

Ik heb de livebox vaak gereset (ook harde resets) maar krijg er geen contact mee, klantenservice kan me ook niet helpen. Acher eth0 bij interface staat achteraan "met bridge", zou het hier aan kunnen liggen?
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?:o
Gewijzigd door marije op 10 oktober 2007, 00:54
 
rrozema
De 'met bridge' hoort zo. Welk lampje knippert op de livebox? Probeer eens om alle stekkers uit de livebox te halen. Sluit dan alleen de (korte) kabel van het isra-punt naar de de line aansluiting aan plus de stroom kabel. Wacht nu af wat de livebox doet. Wacht minstens 15 minuten. Knippert het @-lampje nu nog steeds? Dan is er i.d.d. iets met (de instellingen van) de livebox.

Als het @-lampje na 15 minuten nog steeds niet constant brandt, doe dan het volgende:
- trek de stekker uit het stopcontact
- druk het 'reset' knopje onderop de livebox diep in en houd die ingedrukt.
- steek de stekker weer in het stopcontact (houd nog steeds het reset knopje vast)
- laat het reset knopje pas los nadat de rode lampjes bovenop de livebox het volgende patroon hebben laten zien: aan-uit-aan-uit-aan

Probeer daarna nogmaals hetzelfde als in het begin.
 
marije
geen resultaten als ik hem reset, hij blijft langzaam knipperen en kan geen verbinding maken met het internet.
Het internet is uitgevallen nadat ik met de speedtouch 716v5 bezig ben geweest. Ik wou de livebox weg en de speedtouch in de plaats. op een gegeven moment kreeg ik geen verbinding meer. Beide modems zijn inmiddels weer terug naar fabrieksinstellingen.
 
OrangeExpert
Misschien heel stom om te zeggen, maar bij mij zelf heb ik iets soort gelijks mee gemaakt. Bij mij was het verkeerde ader paar door KPN aangesloten. probeer i.p.v. blauw en rood eens oranje en wit. Hopelijk is dit je oplossing. Gewoon even je contact doos openschroeven
 
rrozema
Marije, als je de stekker uit de line-aansluiting van de livebox haalt en je zet dan de livebox aan en wacht even totdat deze is opgestart. Knippert het @-lampje dan even snel als wanneer je hem wel aangesloten hebt? Of knippert het lampje sneller als er geen kabel aan de line aansluiting zit?

Snel knipperen betekent namelijk dat de livebox geen verbinding heeft met de modem in de centrale (ofwel: niet kan intrainen) en langzaam knipperen betekent dat er wel een verbinding is tussen de livebox en de modem in de centrale, maar de livebox krijgt geen ip-adres van de server achter dat modem. Beide problemen vereisen een andere aanpak, dus is het van belang eerst vast te stellen welk probleem het is.
 
marije

Quote

marije schreef:

Ik heb daarna het weer met de livebox alleen geprobeerd, de livebox knipperd langzaam en ik kan intrainen met 12 mbit, maar geen internet!


Ik kan intrainen op de livebox, hij knippert langzaam. Wanneer de livebox niet is aangesloten knippert hij snel. Het internet heeft het al gedaan met deze bekabeling (rode draadje links, blauwe draadje rechts), het lijkt me vreemd als deze moet worden veranderd.
 
rrozema
Je kan proberen om je livebox een nachtje uit te zetten en het dan de volgende dag nog eens te proberen; mogelijk is er op jouw aansluiting nog wel een koppeling met het mac adres van het modem en dient eerst dit mac adres te verlopen voordat de gegevens aan een nieuw modem worden toegeknd. Maar, als het dan nog niet werkt, dan zul je contact met de helpdesk moeten opnemen. Er is blijkbaar iets veranderd waardoor je livebox nu geen instellingen meer krijgt van de dhcp server.
 
marije
Helaas, ook na 24 uur de livebox te hebben uitgezet doet deze het nog steeds niet. Nogmaals opnieuw geinstalleerd en gereset, het werkt allemaal niet.

Ik heb weer met de klantenservice gebelt, ze vertelde mij doodleuk dat mijn case was gesloten en maakte weer een nieuwe aan. Ik heb vier weken zitten wachten terwijl zij al lang waren gestopt met iets doen!! Ik heb iedere week minstens een mailtje gestuurd (bellen is erg duur) dat ik nog steeds geen internet had. Ik wordt helemaal gek van Orange en wil nu zo snel mogelijk ervan af. Ik heb hierover gebeld maar kreeg de reactie dat ik dan wel moest betalen voor de overige tien maanden, dat ben ik dus niet van plan. Mijn opzegging gaat nu naar de klachtencomissie en die zullen me terugbellen... Ik geloof er allemaal niks meer van.

Hoeveel weken hebben zij de tijd om het te repareren? Ik wil graag opzeggen onder het kopje "niet nakomen aan de beloofde afspraken".

Voor ieder die internet wil bestellen, geen Orange!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet meer na aansluiting speedtouch 716', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie