obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
!!!!! Welk merk router !!!!!!
Wanabo
Na de aanschaf van een nieuwe sitecom WL173 heb ik na telefonisch overleg met de Media Markt en talloze nutteloze mailtjes met de helpdesk van Sitecom besloten de boel terug te brengen.

Het draadloze gedeelte loopt regelmatig vast, alleen een reset van de router herstelt dit weer.


Ik wil persé een router weer hebben, e.v. met ADSL optie (voor als ik de Livebox zat ben of overstap naar Alice of Telfort) en het geval moet draadloos zijn.

Zelf denk ik aan Belkin of Linksys.

Wie heeft suggesties / wie weet een goede?
Was er ook niet een router met open source firmware?

Ga morgen wat nieuws halen!!!!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Sommige versies van de linksys wrtg54 hebben of kun je voorzien van pd firmware. Je kunt er heel erg leuke dingen mee doen, bijv: een usb hdd er aan hangen en dan torrents downen terwijl je pc uit staat...
Echter lang niet alle versies zijn geschikt. Je moet je er eerst eens goed in verdiepen, want er zijn diverse verschillende versies die lang niet allemaal geschikt zijn. Ik heb er zelf geen, dus kan je niet vertellen hoe goed het echt werkt maar ik hoor er wel goede verhalen over.
 
Wanabo
Heb de WRT54GL gekocht. Via naspeuringen blijkt deze speciaal voor open source firmware geproduceerd te zijn.

Hoewel er voor andere modellen ook gemodde firmwares te vinden zijn.

Aansluiten en portforwarden ging vrij makkelijk.

Ben benieuwd of deze zonder problemen blijft werken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Dat model met die Open Source firmware is best leuk, komen ook aardige dingen voor uit. Er zijn mensen die er zelfs kleine servertjes op draaien.

De Belkin is ook geen slechte router. Linksys is een dochtermerk van Cisco, een marktleider op het gebied van professionele routers.
Dus ik zou ook voor een Linksys gaan. Er zijn ook modem/routers te krijgen van Linksys, doch da's een keuze die je zelf moet maken.

Ik zou geen modem/router nemen maar gewoon een router, zoals je nu ook gedaan hebt. Goede keuze.
Gewijzigd door Richard op 18 oktober 2007, 17:02
Greetings, Richard.
 
Lizard
Zelf heb ik ook al een tijdje de WRT54GL.

Vrijwel meteen heb ik de DD-WRT firmware erop gezet.
Bevalt me tot nu toe prima.

Andere mensen vinden de Tomato firmware weer fijner.
Gewijzigd door Lizard op 18 oktober 2007, 21:15
 
Wanabo
Bedant voor de tip Lizard. Het enige wat ik in deze router mis is het vastleggen van ip adressen op basis van mac adressen met dhcp ingeschakeld.

Niet zo'n ramp maar was het gewend en vind het een handige optie.

Had al veel gelezen voordat ik deze router kocht en de DD-WRT firmware is al vaker genoemd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lizard
De DD-WRT firmware lijkt dit wel te ondersteunen,
zelf gebruik ik het niet omdat ik ook nog een linux server heb.
Lizard voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Lizard op 19 oktober 2007, 22:43
 
Wanabo
Smile
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '!!!!! Welk merk router !!!!!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie