obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Niet bereikbaar op KPN nummer
Rutger05
Ik heb gisteren (vrijdag 19 mei) mijn draadloze livebox voor mijn Wanadoo Family + Telefonie abonnement ge?nstalleerd. Mijn draadloze internetverbinding werkt na de installatie, die ik op de voorgeschreven wijze heb uitgevoerd, goed en ik kan bellen via Wanadoo Telefonie en ik ben bereikbaar via mijn Wanadoo telefoonnummer.

Helaas ben ik echter nu niet meer bereikbaar onder mijn KPN nummer, terwijl dat wel zou moeten. Mensen die mij bellen horen geen ingesprekstoon, maar horen aan hun kant de telefoon normaal overgegaan, alleen gaat de telefoon bij mij dan niet meer over. Diegene die mij belt denkt dus dat ik gewoon niet opneem. Ik heb reeds meerdere malen de livebox gereset door de stekker uit de stroomvoorziening te halen en na een paar minuten wachten weer terug te stoppen in de stroomvoorziening, terwijl ik de resetknop ingedrukt heb gehouden op de voorgeschreven wijze (pas weer loslaten als de twee buitenste en het middelste lampje branden). Helaas heeft dat niets geholpen en ik ben nog steeds niet bereikbaar op mijn KPN nummer, dat bekend is bij mijn familie, vrienden, kennissen en organisaties etc, en waaronder ik ook beslist bereikbaar wil blijven. Een vervelend probleem dus.

Er zit overigens geen (andere) splitter tussen het ISRA punt en de livebox, dus dat kan het probleem niet veroorzaken. Ook heb ik een telefoontoestel, ook nog een ander model dan ik normaal gebruik, rechtstreeks in de meterkast op de livebox aangesloten, maar nog steeds was ik niet bereikbaar op mijn KPN nummer. Ik heb gecontroleerd of mijn livebox de laatste softwareversie had en dat is het geval.

Ik heb gisteren ook contact opgenomen met de helpdesk en de medewerker aan de lijn vond het ook een vreemd probleem en wou mij op een specifiek later tijdstip terugbellen. Helaas werd ik niet teruggebeld.

Heeft iemand hier misschien hetzelfde probleem gehad en hoe is dat opgelost? Weet iemand een mogelijke oplossing? Alvast mijn grote dank voor de reactie.
Gewijzigd door Rutger05 op 20 mei 2006, 21:15
 
Funny2k
als je je telefoon rechtstreeks aansluit op de inkomende lijn gaat het toestel dan wel over met het KPN nummer?
 
mecheltje
Een kennis van mij had v/d week precies hetzelfde, na aangesloten te zijn op wanadoo met de livebox geen kpn meer. Heeft toen kpn storingsnummer gebeld en de volgende dag was alles weer in orde zowel gebeld kunnen worden via wanadoo nummer als kpn nummer.
 
Rutger05

Quote

Funny2k schreef:
als je je telefoon rechtstreeks aansluit op de inkomende lijn gaat het toestel dan wel over met het KPN nummer?


Bedankt voor de tip. Ik heb het even geprobeerd, het toestel rechtstreekds aangesloten op het ISRA punt, maar dan gaat het toestel ook niet over.
 
Rutger05

Quote

mecheltje schreef:
Een kennis van mij had v/d week precies hetzelfde, na aangesloten te zijn op wanadoo met de livebox geen kpn meer. Heeft toen kpn storingsnummer gebeld en de volgende dag was alles weer in orde zowel gebeld kunnen worden via wanadoo nummer als kpn nummer.


Ik heb gebeld met de storingsdienst van de KPN en zij hebben een lijntest gedaan. Het probleem lijkt bij de KPN te liggen volgens de lijntest. Morgenmiddag is het hopelijk opgelost, dus heel erg bedankt voor de tip en natuurlijk laat ik de afloop weten.
 
Funny2k
En Rutger, Is het probleem opgelost?
 
Rutger05

Quote

Funny2k schreef:
En Rutger, Is het probleem opgelost?


Ik ben blij dat ik eindelijk op deze vraag kan reageren: Het probleem is vandaag, maandag 29 mei, opgelost.

Vorige week maandag 22 mei belde een monteur van de KPN om te vertellen, dat de storing bij Wanadoo lag en dat ik weer gebeld kon worden op mijn KPN nummer. De monteur heeft de storing doorgegeven aan Wanadoo. Helaas kon ik na het verhelpen van de storing niet meer gebruik maken van mijn ADSL- verbinding en van Wanadoo Telefonie. Ik heb daarna driemaal contact opgenomen met de Helpdesk van Wanadoo. Er was volgens de Helpdesk iets misgegaan met de netwerk migratie en de medewerkers konden niet precies zeggen, zij hebben het probleem wel doorgegeven, wanneer dat verholpen zou zijn. Elke dag resette ik de Livebox regelmatig in de hoop, dat het probleem verholpen zou zijn. Vandaag is de storing dan verholpen, maar ik heb het wel een week lang zonder ADSL- verbinding en Wanadoo Telefonie moeten doen. De Helpdesk zou nog bellen als het probleem verholpen zou zijn en heeft waarschijnlijk (verborgen nummer op mijn nummermelder) vanmorgen geprobeerd mij te bellen.

Iedereen bedankt die heeft geprobeerd mij te helpen.
Gewijzigd door Rutger05 op 29 mei 2006, 19:22
 
Funny2k
Welkom terug bij de Family Wink
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
mischa
Mooi, probleem lijkt uit de wereld.
dan zet ik er een slotje op.

Mischa

Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet bereikbaar op KPN nummer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie