obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox vs Linksys WRT150N
kwizz
ik probeer een linksys WRT150N router aan te sluiten op mijn livebox nu loop ik tegen het probleem aan dat wat ik ook probeer het niet wil werken.Ik zie vrees ik iets over het hoofd maar ik weet niet wat, heeft iemand nog een tip voor me??

ik zet de dhcp uit op de linksys uit en ik verander het ip address van de links sys naar bijv. 192.168.1.2 maar zodra ik de linksys en de livebox aan elkaar koppel knalt de verbinding met internet op de live box eruit dan blijft het lampje knipperen.koppel ik de netwerkkabel van de livebox aan de pc, no problem werkt internet als een zonnetje.Ook de linksys kan ik gewoon benaderen en configureren.
Ook als ik de wizard volg die linksys heeft meegeleverd op de cd dan kom ik er niet uit dan blijft de wizard hangen op het punt dat ie geen internet verbinding kan krijgen en dat ik de livebox moet rebooten ( want natuurlijk geen resultaat geeft).
heeft iemand nog een goeie tip voor me, wat doe ik verkeerd??

alvast bedankt, groet kris
 
mesa57
Hoe heb je de linksys met de livebox verbonden ?
Livebox lan --> Linksys wan of
Livebox lan --> Linksys lan ????
 
kwizz
uuh misschien een stomme vraag maar hoe zie ik dat verschil?
ligt dat aan de aansluiting die ik gebruik of is het software matig
 
Richard
Dat is de aansluiting. Op je Linksys heb je een aantal poorten, meestal 4 voor de pc's en eentje apart die WAN poort of ook soms wel Internet poort genoemd wordt.
De WAN poort is in elk geval over het algemeen een poort die ook wat apart zit van de overige 4 poorten.

Greetings, Richard.
 
rrozema
Gegroet,

Quote

kwizz schreef:
Ook als ik de wizard volg die linksys heeft meegeleverd op de cd dan kom ik er niet uit dan blijft de wizard hangen op het punt dat ie geen internet verbinding kan krijgen en dat ik de livebox moet rebooten ( want natuurlijk geen resultaat geeft).


Levert linksys een wizard die aangeeft dat Orange livebox gereboot moet worden? Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat je de instructies van de wizard niet helemaal goed begrepen hebt of dat je wat dingen door elkaar haalt.

Over het algemeen is er een bekabelingsprobleem als je door het aansluiten van een apparaat achter de livebox ineens geen internet verbinding meer hebt. Daarom:
1 - je livebox sluit je met z'n line-aansluiting aan op je ISRA-punt (= hoofd-telefoonaansluiting) met een telefoon kabeltje (rj-11 connector = 4 aansluitingen),
2 - de linksys sluit je aan met een standaard utp-netwerk kabel (rj-45 connector = 8 aansluitingen) op de livebox. Aan de livebox kant gaat ie in de rode of de gele poort (doet er niet toe welke) aan de linksys kant gaat ie, afhankelijk van de manier waarop je je linksys wil iinzetten in de WAN poort of in een van de LAN poorten.

De verschillende manieren waarop je je linksys kunt inzetten zijn:
- de router achter router methode (kabel in WAN poort) of
- de router als switch/access point (kabel in LAN poort)
De laatste kan ik je aanbevelen, die is voor de meeste mensen het meest geschikt.
 
kwizz
de linksys wizard gaf aan dat de modem\router gereset moest worden omdat ie geen verbining met internet kon krijgen en er stond inderdaad niet letterlijk dat het om een livebox ging. dat had ik er alleen zo neer gezet omdat in dit geval de livebox dat was.(maar goed dat terzijde).
ik ga voor de switch\acces manier, is er dan nog een verschil met software\router instellingen tegenover de router-router manier of is het enige verschil de aansluiting die je gebruikt?
en op de livebox hoef ik niet veel in te stellen toch? als de dhcp aan staat op de livebox is het toch eigenlijk al voldoende of vergis ik me?
(bedankt voor jullie reacties tot nu toe )
 
rrozema
Met deze instructies komen de meeste mensen er wel uit. De belangrijkste punten zijn:
- dat je de livebox aan de LAN poort van je linksys hangt,
- dat je het LAN adres van je linksys zet op 192.168.1.x (met x ongelijk aan 1 en ook niet van 10 tot en met 50) en
- dat je de dhcp server van de linksys uit zet.
 
kwizz
thanks,voor de info.Smile
 
kwizz
ik heb allle bovenstaande opties geprobeerd maar ik krijg er helaas geen leven in. ip van de linksys ingesteld op 192.168.1.7 en de dhcp uit en in de lan aansluiting op de linksys maar helaas geen succes.
ik kijg het afzonderlijk prima aan de gang. de livebox maakt gewoon goed verbinding met internet en kan met de linksys gewoon een draadloze verbinding maken.als ik de livebox aan de linksys koppel dan begint het probleem .
op de livebox begint het lampje van de internet vebinding te knipperen en dan komt internet dus niet meer op.ik kan wel pingen vanaf de pc naar de ip van de livebox dat gaat gewoon goed het probleem is gewoon dat het lampje blijft knipperen wat ik ook doe.zodra ik de netwerk kabel weer in de pc plug dan werkt internet weer prima het is gewoon zodra er ik m in de linksys plug de verbing niet meer wil opkomen.wat doe ik verkeerd?

 
mesa57
Is voor mij ook een raadsel. Probeer anders de WAN methode eens.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox vs Linksys WRT150N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie