obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
RDP via poort 3389
pollewops
Hallo vraagje: is het nu wel of niet mogelijk om via poort 3389 een pc achter the Livebox van een externe locatie te benaderen ?
Ik heb al veelvuldig geprobeerd om dit werken te krijgen, mara het wil niet echt lukken.
Ik heb firewall op mijn pc uit en heb in de Livebox in de firewall poort 3389 geopend voor mijn pc's vaste ip adres 192.168.1.30.

Remote Desktop Ja TCP 3389 3389 192.168.1.30 mer0

Toch werkt het niet. Wat doe ik verkeerd of vergeet ik ?
Ook met een check op de poort, met bijvoorbeeld ShieldsUp van https://www.grc.com blijkt dat desze poort nog steeds dicht staat.

Kan iemand mij helpen hiermee of van tips voorzien ?
 
rrozema
ja hoor, dat kan zonder problemen. Heb ik altijd ingesteld staan om vanaf m'n werk mijn pc over te kunnen nemen.

Probeer eerst eens met een pc op hetzelfde netwerk (dus ook bij jou thuis) je pc 'over te nemen'. Connect daarvoor naar het interne ip adres van je pc. Pas als dat lukt heeft het nut om naar de livebox instellingen te kijken.

192.168.1.30 lijkt trouwens een onwaarschijnlijk ip adres voor je pc. De livebox begint altijd bij 192.168.1.10 met het uitdelen van ip adressen. Je zou nog 29 andere machines op jouw lokale netwerk moeten hebben om dit adres te krijgen. En als het geen automatisch verkregen adres is maar een vast ingesteld adres, dan is het een verkeerde keuze geweest. Je had een adres lager dan 192.168.1.10 of hoger dan 192.168.1.50 moeten kiezen.
 
Wanabo
Heb hier zelf ook mee zitten klooien om in plaats van RealVNC (dat werkt overigens perfect) de RDP te gebruiken. Ik krijg het intern al niet voor elkaar, maar het zou kunnen liggen aan het feit dat ik XP en Vista met elkaar probeer te Remote Desk Toppen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
@erwinvos: nee, je haalt het een en ander door elkaar.

Je maakt via een VPN connectie verbinding, zeg je. Van waar naar waar loopt die VPN connectie? m.a.w. is dat een VPN client die op jouw pc geinstalleerd staat? Want in dat geval heb je namelijk niets met de firewall van de livebox te maken. De VPN verbinding fungeert als een 'tunnel' tussen de VPN server en de VPN client; alle componenten daartussen hebben geen invloed op en zelfs geen weet van het verkeer dat door de tunnel gaat. Het komt nooit bij het externe adres van jouw router. Dus jouw remote desktop verbinding kan dan onmogelijk problemen ondervinden door de livebox z'n firewall of instellingen.

Ik denk echter dat je onterecht zegt dat je een VPN gebruikt, en dat je gewoon over het internet connect. Dan heb je deels gelijk: je komt dan via het externe ip adres (jouw 83.x.x.x) op de livebox terecht en vanaf daar moet je op het interne ip adres (iets als 192.168.1.x) van je pc terecht zien te komen. Je hebt ongelijk dat het de provider is die beslist of je wel of niet door mag: dat doen de firewall plus de port-forward regels in je router. Je dient in de configuratie van die router (= je livebox) in te stellen dat alle verkeer dat via het TCP protocol op poort 3389 van je externe ip adres binnen komt wordt doorgestuurd naar het interne ip adres van je pc. Je hoeft niets aan te passen in de firewall instellingen van je pc, want alle verkeer dat vanaf het internet naar jouw pc komt, lijkt voor de pc niet van het internet te komen, maar van jouw router. Jouw router doet namelijk aan NAT (= Network Address Translation): hij vertaalt het externe adres in een intern adres en vice versa. Alle verkeer dat op je pc binnenkomt heeft dus als afzender 192.168.1.1 (= interne adres van je livebox). Dit is een adres in hetzelfde netwerk als je pc zelf, dus wordt het al door de standaard regels doorgelaten, zoals je al getest had door eerst te connecten met een pc vanuit hetzelfde netwerk.
 
rrozema
Microsoft heeft er zelf een heel stuk over geschreven. En ook daar staat over het instellen van de router niet meer dan: "maak een port-forward aan". Dat is ook alles wat ik gedaan heb en dan werkt het gewoon. Inmiddels heb ik geen livebox meer maar een speedtouch. Echter ook toen ik nog wel een livebox had werkte het prima.
 
rrozema
Ja, je moet de prot forwards instelling in het standaard men (in het advanced menu is alleen maar de firewall, zonder de forward)

Je forward TCP poort 3389 naar het interne adres van je pc. en vervolgens connect je met het externe ip adres (83.x.x.x), 3389 hoef je niet eens op te geven, dat is het standaard adres.

Het werkt niet als je het vanaf (een pc op) je eigen netwerk via je externe adres probeert, maar dat is een heel ander probleem. Vanaf andere ip adressen werkt het wel.
 
piloot15
*waarschuwing! Lang bericht*

Ik wil er voor zorgen dat als ik op bijvoorbeeld school ben, verbinding kan maken met mijn pc, via Extern Bureaublad. Heb veel gelezen over hoe en wat en ben een heel eind gekomen, maar het lukt gewoon niet. Ik begin bij het begin:

Stap 1.
Ben via via op deze site terucht gekomen http://home.wanadoo.nl/spatieman/ Als je naar beneden scrollt, zie je een hele beschrijving van hoe je poorten in je LB moet open zetten. Ik alles gedaan wat daar stond en wilde weten of poort 3389 open was.

Stap 2.
Ik ging naar deze site http://www.grc.com --> druk op logo “shields up” --> scroll naar beneden en druk op link “ShieldsUP!” en daarna op Proceed. (directe link werkte niet) Hier vulde ik in het balkje ‘3389’ in en drukte vervolgens op "User pecified Custom Port Probe". Nu ging deze site voor mij checken of de poort open was. De uitkomst was niet open en niet closed, maar zgn. Stealth. De site beweerde het volgende:

Detecting Ports Blocked by Your ISP

Internet service providers often block specific traffic entering their network before it reaches their customers, or after leaving their customers before it exits their network. This is sometimes done to block the exploitation of common security vulnerabilities, and sometimes to prevent their customers from offering proscribed Internet services.
As a customer, it can be useful and interesting to know which service ports, if any, an ISP has chosen to preemptively block in order to restrict their customers' global Internet traffic.
ISP port blocking can be easily tested, often quite rapidly, by arranging to allow the ShieldsUP! probe to have access to an unprotected computer. Since all non-stealth machines will respond to every open request — either affirmatively or negatively — ports appearing as STEALTH will be those blocked by your ISP, corporate firewall, or other external agency.


Kort samengevat.. Ergens tussen mijn LB en de ISP wordt bepaald internet verkeer tegengehouden..

Ik heb dit topic gelezen en snap dat mijn externe IP-adres, 85.x.x.x wordt omgezet in mijn interne IP, nl. 192.168.1.x Als ik een verbinding met mijn computer wil maken als ik op school zit, zou het logisch zijn dat ik mijn externe IP zou moeten invullen, nl. 85.x.x.x Maar deze pakt ‘ie niet. Als ik thuis mijn interne IP invul, werkt ‘ie wel.. *nog diepere zucht*

Mijn 2 concrete vragen zijn dus
1. Hoe maak ik poort 3389, die nu op “stealth” staat, open?
2. Als deze poort open staat, welk IP adres moet ik dan op school invullen om in mijn computer te komen? 85.x.x.x:192.168.1.x ofzo??

Ik wacht in spanning op een antwoord,

Grtzz Emile
 
rrozema
Om bij de laatste vraag te beginnen: je verbindt vanaf school met het externe ip adres van je livebox, dus 85.x.x.x.

De uitleg van de site is een beetje wollig en kan gemakkelijk verkeerd begrepen worden.
'Open' betekent: jouw computer geeft gewoon antwoord,
'Closed' betekent: jouw computer zegt terug dat de andere computer er niet bij mag en
'Stealth' betekent: je computer geeft helemaal geen antwoord.

Met deze uitleg zie je gemakkelijk dat ook als je iets verkeerd hebt ingesteld de site 'stealth' zal zeggen: hij krijgt immers geen antwoord. Stealth is dus niet alleen maar een instelling, het kan ook andere redenen hebben.

De poort openen is eenvoudig, maak een port-forward aan in de livebox: in het livebox configuratie scherm ga je naar de 'firewall' tab (er zijn er 2, je moet die in de standaard mode hebben). klik op 'Add' en vul de benodigde gegevens in:
remote desktop
ja
tcp
3389
192.168.1.x

x bepaal je door op je pc "ipconfig" uit te voeren. Het is het laatste stuk van het ip adres van je pc.

Als je op je pc al remote toegang hebt toegestaan, dan zal je er nu ook vanaf het internet bij kunnen.

ECHTER: scholen hebben meestal firewalls die dit soort verkeer tegenhouden. Zonder hulp van de systeembeheerder (die de firewall open kan zetten) zul je het dan niet voor elkaar krijgen om dit werkend te krijgen.
 
piloot15
Hey!

Thnx voor de reactie! Alles is goed ingesteld, maar ben achter een heel dom probleem gekomen... Ik gebruik Vista home premium en dat betekent geen RDP Sad (toch?) valt er ook geen software o.i.d. te downloaden, zodat ik vanaf een andere computer in mijn Vista pc kan komen?

Ennum.. nog een vraagje betreft m'n internet snelheid..

'k Heb een 20 Mbit internetverbinding (orange, liveboX), dus de maximale snelheid die ik kan halen is:

20 mBit = 20.000 kBit = 20.000.000 bit.
8 bit = 1 byte.

20.000.000
------------- = 25.000.00 byte = 2,5 Mb
8

Als ik nu bijvoorbeeld bestanden download via torrents, limewire, 'http-pages', is alles t-r-a-a-g... Hoe kan dit??! Ik heb gelezen dat de afstand van centrale tot livebox de snelheid negatief kan beïnvloeden, waarbei geldt: hoe groter de afstand tot centrale, hoe trager je internetverbinding.. Aangezien ik draadloos werk, gaat dit ook een beetje ten kostte van de snelheid.

Als ik bijvoorbeeld snelheidtests op internet doe, variëert de snelheid van pakweg 200 Kb tot 600 Kb. Ik ben het er mee eens dat de afstand de snelheid negatief beïnmvloedt, maar dat dat 1,9 Mb is, klopt never nooit niet.. Help!

PS. de afstand van livebox tot centrale i\s 831 metertjes
 
mesa57
Zou leuk zijn als je daar een nieuw topic voor geopend had.
Wat is de intrainsnelheid van de livebox ? (adsl statistieken)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'RDP via poort 3389', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen : 7 18 feb 2016
Advertentie