obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
netgar WG602v4
monnik
Hallo heb al een tid orange family met telefoon werkt goed 'wil nu met behulp van een accespoint van netgear de verbinding van mijn livebox (die beneden staat) en mijn accespoint (die boven staat) draadloos maken en deze verder aansluiten op mijn utp hub,kan dat en hoe
alvast bedankt voor enige reactie groetjes monnik.
 
mesa57
Dat kan alleen als je accesspoint boven ook als wireless client ingesteld kan worden en staat.
 
monnik
dit is een wireless accespoint,ik wil alleen weten hoe je zoiets instelt,zadat het stukje van delivebox naar denetgear draadloos is
Monnik
 
mesa57
Ik zou zeggen, sla de netgear handleiding er op na of je hem en hoe als wireless client kunt instellen. Het mac adres van de netgear moet wel op de livebox geregistreerd worden (REG knopje procedure).
 
rrozema
Ik kan je afraden om te proberen die verbinding draadloos te maken. Je zou namelijk je netgear als wireless repeater moeten instellen om dit te bereiken; een groot nadeel van zo'n wireless repeater kan echter zijn dat deze de effectieve doorvoersnelheid van je wireless netwerk halveert.

Zoals ik je nu begrijp ligt er al een netwerk kabel tussen je livebox en je accesspoint. Hou dit a.u.b. zo: je doet jezelf er een groot plezier mee.

Maar misschien begrijp ik je niet helemaal goed en wil je de wireless enkel gebruiken als verbinding tussen de livebox en je 1e verdieping. Hiervoor heb je een zgn. wireless bridge nodig. Sommige access points kun je inderdaad omschakelen naar wireless bridge mode zodat deze als 'client' gaan werken zoals mesa beschreef. Lang niet alle access points kunnen dit echter en wat misschien nog wel belangrijker is, je raakt dan dit access point kwijt als access point waarop je je clients kunt laten inloggen; m.a.w. draadloze pc's zullen hun verbinding moeten maken met de livebox beneden en niet meer met jouw access point op de 1e verdieping. Je draadloze verbindingen zullen daardoor flink verslechteren of zelfs helemaal onmogelijk zijn.
 
mesa57
Ik begreep dat wat hij wilde was :

Livebox (verdieping 0) -- wireless -- netgear verdieping 1 -- utp --- hub ---> pc's op de 1e verdieping.

Dus alleen de verdieping wireless overbruggen.
Dan moet de netgear in wireless client mode gezet worden (geen repeater of bridge).
 
rrozema
@mesa: ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, alleen dat wat jij wireless client noemt eigenlijk een 'wireless bridge' heet.

Beperking blijft echter dat ie z'n netgear access point dan niet meer kan gebruiken voor andere wireless stations. Daar wou ik 'm dus even op wijzen, want het is niet mogelijk om bijvoorbeeld naast de bridge ook nog eens een latop te verbinden met dat access point. Als ie wel ook nog wireless clients heeft betekent dit dus dat ie mogelijk nog een extra access point moet kopen... Ik blijf er bij dat ie beter toch kan proberen een kabel te trekken, dat scheelt een hoop ellende.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless...ess_bridge
http://www.practicallynetworked.com/n...bridge.htm
 
mesa57
Ik vind anders zijn idee wel aardig. Wireless de verdieping overbruggen, want van de ene naar de andere verdieping is toch vaak lastiger met kabels.
Als je de netgear als wireless bridge instelt (dus niet als client) kunnen andere wireless clients ook nog contact er mee leggen. Maar dan wel misschien met het snelheidsnadeel dat je noemt (wat je als wireless client niet hebt).
 
monnik
hoi ik zie jullie discussie en wil van mijn beneden verdieping naar de 1e verdieping draadloosómdat ik hiergeen kabels (utp) kan trekken (wil ik niet in het zicht hebben)kabel die er licht is en telefoonkabel maar die is volgens orange telang,want mijn snelheid loopt soms terug,dit komt volgens hun door de veel te lange telefoon kabel( 15 meter) en wou daarom mijn vebinding van beneden naar boven draadloos maken en verder bekabeld want dit ligt er al en dit moet volgens mij te doen zijn,maar hoe je dit moet instellen weet ik niet en zal flink zoeken worden,heb vandaag eerst het draadloos setje van orange terug gestuurd (stick doorgebrand) krijg deze week een nieuwe toegestuurd als ik het heb probeer ik het wel en anders hoor je het wel of het lukt of niet,maar toch alvast bedankt voor jullie levendige discussie Monnik.
 
rrozema

Quote

mesa57 schreef:
Als je de netgear als wireless bridge instelt (dus niet als client) kunnen andere wireless clients ook nog contact er mee leggen


Dit is absoluut niet waar. Je kunt alleen nog connecten met het access point beneden, niet met de netgear wanneer deze als bridge ingesteld staat. Je hebt dus een veel grotere afstand (en derhalve een lagere snelheid) tussen het AP en je clients.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netgar WG602v4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie