obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Is dit het leed dat overstappen heet of zit ik wat te zeuren ?, een heel verhaal.
gigabyte
Op 16 oktober besloot ik mijn ADSL verbinding over te zetten van Tele2 compleet lite naar Orange ADSL extra verwachte oplever datum
Woensdag 14 november ’07.

Van Tele2 moet je dan een opzeg brief sturen met een heel hoop punten die dan in die brief moeten staan, dat heb ik tweemaal gedaan 1x aangetekend en 1x normaal.
Hierop heb tot op heden nog geen bevestiging ontvangen terwijl ik hier nadrukkelijk in de brieven om gevraagd had, even bellen naar Tele2 met de vraag of ze deze brieven hadden ontvangen de medewerker gaf aan dat de opzeg datum in het systeem stond en dat ik een week voor afsluiting een automatische gegenereerde beëindiging contract brief zou ontvangen, ik moet de brief nog krijgen erg slordig dus.

Op maandag 12 november ik kom thuis, geen internet meer, ik bellen naar tele2 diverse dingen van ze uit moeten proberen om de lijn weer te activeren, niet gelukt de medewerker zij dat het door zou geven aan de TD die zullen mij hierover bellen.

En inderdaad ik werd de volgende dag op mijn werk gebeld door de TD van Tele2 hij zij we hebben een lijn test gedaan wij Tele2 zitten niet meer op de lijn volgens de database van KPN is de lijn overgenomen door een ander, wie kon hij een beetje grinnikend niet zeggen.

Toen ik thuis was gelijk Orange gebeld met de vraag zitten jullie op de lijn, nee mijnheer dat is niet mogelijk wij hebben een storing gehad en lopen achter, u lijn zal Vrijdag 16 november pas opgeleverd worden tevens zou dan pas het modem bij mij binnenkomen, dat hebben ze ons belooft zij hij, ik vroeg hem kan dat niet eerder dan of kun je het modem niet alvast opsturen, nee dat kan niet dit duurt 5 werkdagen om dit in werking te zetten, dan heeft u het modem waarschijnlijk al binnen !, ik zij, ik zit nu helemaal zonder ADSL en telefoon ik heb alleen nog het signaal en Tele2 zegt dat de lijn is overgenomen, nee mijnheer dat kunnen wij onmogelijk zijn.
Ik heb zelf in het modem gekeken en zag daarin een ADSL verbinding met 3072 Kb Download en 516 Kb Upload dus er was een verbinding maar met wie dan ??

Shit de rest van de week zonder internet nou ja vrijdag komt het binnen.

Vrijdag 16 november, niks geen modem geen brief helemaal niks.

Zaterdag 17 november ’07 bel ik nog maar eens even.

Tekst medewerker 1: Sorry mijnheer we hadden het hier achteraf eigenlijk niet over mogen hebben, dat alles vrijdag opgelost zou zijn maar het stond hier op het bord dus hebben wij de klanten dit belooft, uw lijn is gisteren opgeleverd, u heeft alleen uw modem nog niet ik maak hier een notitie van.
Op mijn eis van: stuur een koerier met een modem, doe er een bos bloemen bij voor mijn vrouw (deze is ook boos) en geef mij een maand gratis internet om de kosten te drukken die ik heb gemaakt met het bellen naar de klantenservice reageerde hij nogal koel.
Op mijn vraag nu om nu met een oplossing te komen zei hij wacht even, vervolgens kwam ik terug in het hoofd menu waarbij ik opnieuw keuzes moest maken en niet meer terug kwam bij de juiste, net gesproken medewerker.

Vervolgens, na het hele verhaal weer te hebben uitgelegd kwam medewerker 2 met de volgende resultaten.

Tekst medewerker 2: Uw lijn is nog niet opgeleverd en ik kan u nog niet zeggen wanneer dit wel gaat gebeuren, uw modem is nog niet verzonden.
Dan begint mijn bloed zo langzamerhand te borrelen om vervolgens tot koken over te gaan.
Zo ga je niet met klanten om !!!
Op mijn eis van: laat de medewerkers die beloofd hebben vrijdag alles op orde te hebben met hun privé auto’s modems gaan rondrijden en zet al het technisch personeel in om de verbindingen tot stand te brengen.
Reageerde hij, dat is natuurlijk ook geen oplossing, ik zal een notitie voor u maken.
En wenste mij nog wel een prettige dag verder.
Nog een keer gebeld, dezelfde man als bovenstaande medewerker 1, wou mij blijkbaar niet meer spreken, na het uitspreken van mijn naam en vraag werd ik gelijk weer terug gezet in het hoofd menu.

Medewerker 3. Uw modem is vrijdag 16 november ’07 verstuurd de verbinding zal zo spoedig mogelijk volgen, track en tracé nummer kon hij nog niet vinden in het systeem.
Waarschijnlijk is dit wel te zien op maandag 19 november.

maandag 19 november 2007 nog eens gebeld volgens deze medewerker gaat er hier toch wel iets mis, eindelijk een beetje erkenning, 1 van zijn uitspraken was ’dit zouden ze mij ook niet moeten flikken’.
Hij deed wat navraag bij zijn collega en die zijn dat hier een zo genoemde Case van gemaakt moest worden.
Om er achter te komen wie er nu wel op mijn lijn zit moest ik een lijn check laten uitvoeren.

maandag 19 november 2007 nog eens gebeld voor een Line check hieruit kwam niet veel, waarschijnlijk KPN, wij nog niet.
Ik vroeg hem nog, is het modem verstuurd ? hij beantwoorde, ja het modem is de 16e verstuurd maar ook hij kon mij geen track en tracé nummer geven.

Dinsdag 20 november wat een feest, een modem binnen gelijk aangesloten en na 15 minuten en updaten van het modem werkte het internet weer een klein onderzoekje in het modem: Verbonden met 3072 Kb Download en 516 Kb Upload, He ? dit is nog niet eens leverbaar als een pakket van Orange deze getallen zijn gelijk als met mijn oude modem, ik denk dus dat er in de wijkcentrale iets mis is en dat een verbinding met Orange al vanaf die maandag al mogelijk was geweest, als ik een modem had gehad, dit is dus niet meer te achterhalen maarja het werkt weer, nu mijn telefoon nog op mijn oude nummer, hierover maar eens bellen.
Medewerker: Dit had al gebeurd moeten zijn wat hoort u dan als u er naar toe belt?
Ik zeg een vrouwen stem die zegt, dit telefoonnummer is niet bereikbaar, deze melding komt bij Tele2 vandaan.
De medewerker zegt hierover een Case aan te maken en zegt dat de TD mij hierover terug zou bellen, op mijn vraag over de verbinding snelheid moest ik maar een andere keuze maken in het Menu, dit gedaan na wat wachten kreeg ik een (technische) medewerker aan de lijn die nog geen gloeilamp zonder computer instructies zou kunnen vervangen, hij liet mij wat dingen uitproberen die hij volgens zijn computerscherm moest laten uitvoeren, ik had al lang in de gaten dat voor mijn vraag nog geen tekst beschikbaar was.
Ik heb hem tot 3 keer gewezen dat het om de verbinding status van mijn modem ging en toch liet hij mij dingen uitproberen die helemaal niet van toepassing waren op mijn vraag, ik heb hem gezegd dat we beter een tracé route konden doen, dit stond niet in zijn download problemen tekst dus vond hij niet nodig, op een gegeven moment was hij toch wel met mij eens dat het niet helemaal klopte en zal hier een Case voor aanmaken voor de TD.

Over beiden zaken nog geen reactie gehad, beiden bedrijven staan nu wel bij het TV programma Kassa in de klachten top 3 voor de zelfde problemen, er zijn dus meer mensen met de zelfde problemen als ik, wordt vervolgt.

Heeft er iemand nog tips die ik zou kunnen proberen om van die 3072 down en 512 up af te komen ? Sad
 
SoNiC
inderdaad.. orange heeft een storing gehad in hun order systeem.. daardoor zijn veel lijnen wel technisch opgeleverd maar nog niet administratief. dus wel signaal maar geen modem of ip adres.

wat betreft de snelheid.. is het ea afhankelijk van de afstand tot de centrale en je bekabeling.

kan je eens een screenshot plaatsen van je intrain waardes ?
 
gigabyte
Dit zijn mijn waarden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 516 Kb
DownStream 3072 Kb
Afname Dichtbij : 21.9 dB
Ver weg : 7.6 dB
SNR-marge Dichtbij : 22 dB
Ver weg : 28 dB
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Afstand tot centrale 867 meter (bron: BBnet)

Grtj,
Rico.
Gewijzigd door gigabyte op 25 november 2007, 21:29
 
gigabyte
Ik woon hier inderdaad in een gehucht waar wij nog geen ADSL2 kunnen krijgen.
Hetgeen wat wij hier wel kunnen krijgen is dus heel beperkt met lage snelheden of ik moet er heel veel voor willen betalen, Orange ADSL extra 4 MB, Later 8 MB leek mij de goedkoopste oplossing. Smile

Ik kreeg vanavond weer wat anders te horen toen ik Tele2 belde over waar die brief blijft over mijn contract beëindiging.

Hij zij: uw internet aansluiting is nog niet volledig overgenomen, Orange heeft ons gevraagd uw telefoonnummer op 3 december pas te over te zetten in verband met problemen, vandaar dat de Orange medewerker die ik ook vanavond sprak mij zij, naar Tele2 bellen heeft geen zin de problemen liggen geheel aan onze kant.

Als de overname compleet is dan zal Tele2 alsnog de brief verzenden.

Het lijkt wel of dat ik dan nog in de centrale op een Tele2 poortje zit, gezien de snelheden en dat ze mij 3 december pas over pluggen, of kan dit niet ??

Bedankt voor jullie reacties !
Grtj,
Rico.
 
gigabyte
Eindelijk een klein lichtpuntje voor mij in de zaak Orange.
Er is een duo bezoek voor mijn adres aangevraagd bij KPN.
Niet gek voor een case van 22 november Grin, maar er gebeurd in ieder geval eindelijk iets.Smile
Gewijzigd door gigabyte op 02 januari 2008, 22:14
 
jhan1965
Hallo, ik ben op 1 januari overgestapt van compuserve naar orange en heb sindsdien geen adsl omdat de overstp mislukt is. Op 3 januari heb ik met de helpdesk gebeld, ze zouden het in behandeling nemen, he odertussen 1 brief gehad , gedateerd 8 januari met de melding dat mijn probleem in behandelin is genoemen en dat ik over 2 weken weer adsl heb.

Tot nu toe heb ik geen enkele actie van orange gemerkt, ze zijn er niet mee bezig, ik ben ten einde raad omdat het volgens mij heel lang kan gaan duren, er is mij op 3 januari verteld dat alsd het 2 maanden gaat duren ik dan pas het recht heb om het contract te ontbinden.

Dan moet ik nog 4 weken wachten voor een overstp, dus vermodelijk meer dan 3 maande zonder adsl, met alle bijkomende kosten van internetten via de telefoon, wat me in 2 weken al 50 euro heeft gekost.
Orange reageert niet op mijn emails, ik heb in anderhalve week 7 emails verstuurd, maar 1 korte reactie over het resetten van de livebox welke ik helemaal niet heb, heb een speedtouch modem

Ik ben ten einde raad, ik weet totaal niet wat ik nu kan doen, het enige wat ik weet is dat dit mij veel geld gaat kosten en dat ik dekomende maanden geen adsl heb , ik vraag me af of ik ooit nog wel van orange af kom, zometeen houden zij 12 maanden mijn adsl verbinding bezet.


Stap niet over is mijn waarschuwing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
gigabyte
Je moet ze blijven bellen anders gebeurd er niets, ik weet het, het nummer van Orange is erg duur maar dit is de enige manier om er een beetje schot in te houden. Angry
Je kan later altijd vragen of ze een credit nota voor je aan willen maken, zodat je nog wat van je geld terug krijgt.
Ik heb nu voor zo ongeveer 200 euro met de klantenservice gebeld en nog geen monteur van KPN of Orange gezien dus bij mij schiet het ook nog niet op veel info krijg ik ook niet, alleen als ik ze weer bel krijg ik wat te horen.
Ik heb de medewerker gevraagd of de TD wat aan die contact gestoordheid kan doen van ze, Shock maar die opmerking hadden ze al meer gehad. Sad

jhan1965, stap niet over zeg je, het ligt er maar aan waar naar toe, als het maar geen Orange is Sad
Is er bij jou geen Wi-Fi verbinding in de buurt waar je eventueel op verzoek even op mee kan liften ?? Smile
Sterkte ermee en hou ons op de hoogte !
Gewijzigd door gigabyte op 18 januari 2008, 17:09
 
guus
gigabyte bel aub het nummer wat in mijn signature staat dat kost je helemaal niks!
 
gigabyte
Ik heb ergens in een reactie van iemand gelezen dat het nummer uitkomt op het hoofd kantoor van Orange en dat ze je daar niet kunnen of willen doorverbinden met de kantenservice, of heb jij andere ervaringen met dat nummer ???
 
guus
Weet het niet?

Probeer het zelf eens of iets?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is dit het leed dat overstappen heet of zit ik wat te zeuren ?, een heel verhaal.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid : 6 30 apr 2016
Advertentie