obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Livebox herstellen
decab
Best Forum,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, mijn livebox werkt niet meer.

Oorzaak: PF Config

Ik heb na mijn livebox een router, Belkin, aangesloten om overal in mijn woning draadloos te kunnen internetten. Nu heb ik gistermiddag het programma PF Config losgelaten op mijn router om een poort open te zetten. Echter na deze actie, geen Orange meer.

Ben al vanaf 18.00 uur bezig om een harde reset uit te voeren, maar tot nu toe knippert er alleen het @lampje en af en toe een ander.

Heb de router al van der livebox gehaald. Ook dat hielp niet.

Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt.



P.S ik zit nu op het net via een verbinding uit de omgeving
 
rrozema
Heb je al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd?

Haal je livebox van de stroom en druk met een balpen het 'reset' knopje onderop de livebox in. Houd het knopje ingedrukt terwijl je de stroom er weer op zet. Blijf het knopje ingedrukt houden totdat de rode lampjes bovenop de livebox aangeven dat de reset voltooid is, laat pas dan de reset knop los.

De lampjes doen van alles tijdens het opstarten, maar laat pas los als ze het patroon aan-uit-aan-uit-aan hebben weergegeven; pas dan zijn de instellingen terug gezet.
 
decab
Heb alles al geprobeerd, alleen het @ blijft knipperen . Moet ik de router aansluiten op de livebox of niet?
 
decab
Ik heb het idee dat dit forum niet al te vaak online is. Dit forum is toch geen verlengstuk van Orange? Heb daar namelijk geen positieve ervaring mee.
 
rrozema

Quote

decab schreef:
Ik heb het idee dat dit forum niet al te vaak online is. Dit forum is toch geen verlengstuk van Orange? Heb daar namelijk geen positieve ervaring mee.


?? forum niet al te vaak online ??? Wat bedoel je daar mee? In mijn ervaring is dit, afgezien dat het soms tijdelijk wat traag is, meestal een behoorlijk stabiele site.

En over een verlengstuk van Orange: dit forum is opgezet door een klant van Orange (voorheen Wanado), op eigen kosten en zonder enige inbreng van Orange. Het doel van het forum is om Orange gebruikers ervaringen te laten delen en elkaar te ondersteunen. In het verleden stond er in de banner "Voor en door Orange gebruikers" en dat is precies wat het is. Dus hier kun je Orange compleet afzeiken Wink. Van alleen maar geklaag worden we met z'n allen echter wel snel moe, daarom doen we liever iets constructievers: samen een oplossing proberen te zoeken voor de problemen. Iedereen hier en met name de beheerders doen dit vrijwillig als hobby.
 
rrozema
Je kan proberen om het risico op enige invloed van buitenaf zo veel mogelijk te beperken door enkel de draad tussen de livebox en het ISRA aangesloten te houden, alle andere draden haal je los. Dan de reset naar fabrieksinstellingen uitvoeren om te zien of het probleem weg is. Trouwens: @-geknipper betekent dat je livebox geen verbinding heeft met de centrale. Heb je de draad tussen jouw ISRA en de livebox al gecontroleerd op losse/slechte contacten?
 
decab
Beste Rrozema,

ik heb alleen de draad vanaf het ISRA punt aangesloten op de livebox, de router, welke draadloos is, is er tussenuit. Heb vannacht en vanmorgen al enkele malen geprobeerd de boel te resetten. Alleen het @ blijft knipperen.

De draad tussen ISRA en Livebox is goed en ca. 2meter lang.

Weet het nu niet meer.
 
decab
Beste Erwin,

Mijn abonnement is ADSL Go inclusief telefoon. Ik heb geprobeerd om 192.168.1.1 om hulp te vragen, maar wordt waarschijnlijk door de server van derden tegengehouden. Ik zit wireless en pak een vrij signaal op uit mijn onmiddelijke omgeving.

Het lichtje knippert nog steeds

 
rrozema
wanneer je naar http://192.168.1.1 wilt gaan, moet je eerst even een netwerk kabel tussen je computer en je liebox zetten. Je wireless kun je zolang wel op dat andere access point aangesloten laten. 192.168.1.1 is het adres van je livebox.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox herstellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie