obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
muziek harde schijf via livebox op stereo
remcog
muziek harde schijf via livebox op stereo, korter kon ik de omschrijving niet maken.
Ik wil graag mijn cd's overzetten op een NAS en dan die NAS met UTP aan de livebox hangen. Weet iemand of het dan mogelijk is om met bijvoorbeeld een Pinnacle Soundbridge o.i.d. dan muziek van die NAS af te halen en af te spelen op mijn stereo in de huiskamer, zonder dat m'n pc aan hoeft? En moet ik dan wel een draadloze verbinding maken tussen de livebox en die Soundbridge (mijn netwerk is momenteel bekabeld)

Zie wel allerlei oplossingen van mediacenters met harde schijven (zoals bijv. Sweex, maar ook Philips of Bose), maar die hebben geen eigen display (Sweex) of zijn behoorlijk aan de prijs (Philips of Bose).

Hoop, dat iemand me hiermee wat verder kan helpen.

Alvast bedankt.
 
rrozema
@erwinvos: NAS staat voor Network Attached Storage. Die kun je probleemloos op de livebox aansluiten. Een usb disk kun je niet op de livebox aansluiten, misschien dat je daar mee in de war bent.

@remcog: Een NAS is gewoon een harde schijf welke je aan je netwerk kunt hangen. Zo'n apparaat kan i.d.d. stand-alone, dus zonder dat je pc aan staat, gebruikt worden. Of jij je netwerk draadloos, bedraad of een combinatie van beiden hebt, maakt daarbij niet uit. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om je NAS bedraad aan te sluiten in de meterkast op de livebox, terwijl je afspeel-device draadloos zit aangesloten om zo te voorkomen dat er netwerk kabels door je woonkamer lopen.

De keuze van het afspeel apparaat is wel een heel moeilijke: hoe gemakkelijk wil je hem in het gebruik hebben, en vooral ook, wat mag ie kosten? Met je netwerk kunnen wij je hier wel helpen, maar welk device jij het best geschikt vindt, dat zul je zelf moeten bepalen.
 
remcog
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Ben er toch nog niet helemaal uit. Dat van de NAS begrijp ik, maar het betekent dus volgens mij wel, dat ik nog een draadloze verbinding tussen de livebox en de ontvanger in de huiskamer tot stand moet brengen (de twee pc's, die sowieso verbonden zijn aan de livebox, zijn dat bedraad, er is dus nog geen draadloos netwerk). Ik heb zitten kijken naar deze schijf:
http://www.sweex.nl/producten.php?sectie=&subsectie=&item=127&artikel=710&detail=s
maar kan nergens uit opmaken of deze geschikt zou zijn.
Ik moet i.i.g. ergens iets gaan splitten, denk ik, want 2 pc's via de ethernet-aansluitingen, wellicht die sweex dan via usb en dan nog een apparaat om de draadloze verbinding te verzorgen van livebox naar ontvanger in de huiskamer. Zoiets?
Gewijzigd door remcog op 03 december 2007, 17:31
 
rrozema

Quote

remcog schreef:
wellicht die sweex dan via usb

En dat kan dus niet... Hij moet via de netwerk kabel aangesloten worden.

Je hebt nodig:
- 1 switch (15 - 20 euro),
- 1 wireless access point (40 - 100 euro)
- wellicht wat extra netwerk kabel.

Of je kunt een wireless router nemen met meerdere LAN poorten, deze kun je in plaats van de beide andere apparaten gebruiken. Dit heeft wel als nadeel dat je ze niet allebei op de meest optimale plaats kunt neerzetten. Het access point wil je zo dicht mogelijk in de buurt van je woonkamer hebben (beste dekking), de switch wil je op een punt hebben waar je gemakkelijk vanaf je router een kabel naar toe kunt leggen om vervolgens kabels naar je pc's te leggen (zo min mogelijk kabel in het zicht).
 
remcog
Zal ik eens wat schrijven?
Het is mij volkomen duidelijk!
Ben blij met dit verhaal en ga, zodra m'n portemonnee hersteld is van de 5 december-aanslag, dit in elkaar zetten.
Bedankt voor de uitleg. Remco
 
remcog
Ben nu zover, dat ik stukje bij beetje dit netwerk in elkaar wil zetten.
Heb ik met het apparaat hieronder
http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10011809
nu zowel een draadloze router als een switch?
 
rrozema
Ja, als je deze router aansluit volgens de switch/access point methode dan kun je op je livebox nog 1 extra kabel aansluiten en op de linksys nog 3 extra kabels. Je kunt dus 4 apparaten bedraad aansluiten met deze combinatie. Plus nog maximaal 36 draadloze apparaten via de linksys z'n wifi.
Gewijzigd door rrozema op 14 december 2007, 17:12
 
remcog
Als ik jullie toch niet had...
Heb de linksys draadloze switch/router gekocht, maar...
Subproces discussie
Klant (r.l. groen) 15-12-2007 06:55
LS,

heb zojuist een Linksys WRT54GC broadband
wireless router gekocht en heb enkele problemen met het in werking krijgen.

Zodra ik de setup uitvoer van die Linksys komt 'hij' met allerlei vragen over channel, SSID (krijg ik toch alleen mee te maken, als ik die draadloze muziek-ontvanger ga aansluiten) e.d. en aan het eind, als de instellingen opgeslagen worden, is 'ie de verbinding kwijt (logisch, want blijkbaar moet ik in de livebox ook iets veranderen, willen ze met elkaar kunnen praten).

In de manual staat dat ik allereerst er
voor moet zorgen, dat de eerste router van z'n
plekkie afgaat en verhuist naar 192.168.2.1, maar
de Livebox WEIGERT om van 192.168.1.1 af te gaan,
dit is nergens te veranderen. Daardoor kom ik in conflict met de Linksys.

En ik wil alleen maar de 2 pc's gewoon 'doorlussen' vanaf de Linksys, straks de ethernet-HD op die Linksys aansluiten en alleen de muziek-ontvanger draadloos hebben.

Kan het ook nog te maken hebben met de instellingen in m'n firewall?
 
rrozema
De wizard heb je niet nodig. Je wil toch de configuratie die de wizard er in zet niet hebben. Je moet hem zelfs ook op een andere gaan aansluiten.

De instructies voor het aansluiten en configureren van je linksys vind je hier.
 
remcog
Bedankt. Wou net melden, dat ik die Faq-uitleg gevonden heb. Zal m'n leven beteren en eerst de faqs raadplegen voor ik het forum bevuil.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'muziek harde schijf via livebox op stereo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem herstart bij streamen muziek Zyxel configuratie en problemen : 1 16 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Port Forwarding & Harde schijf aansluiten Zyxel configuratie en problemen : 8 06 jan 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
achtergrond muziek Algemeen : 4 08 okt 2014
Advertentie