obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
muziek harde schijf via livebox op stereo
remcog
't Is alweer een tijdje terug, maar wou even melden hoe het me vergaan is met deze post. Heb de switch-methode toegepast bij m'n draadloze Linksys router (die ik dus niet als router, maar als switch met draadloze mogelijkheid heb ingezet) en daar verder 2 bedrade pc's en een LaCie ethernet disk mini op aangesloten.
Heb daar vervolgens de afgelopen weken al mijn cd's (ongeveer 600) in mp3-formaat naar toe geript en kan nu dankzij een draadloze ontvanger in de huiskamer (die ik op de hifi-installatie heb aangesloten) bij al mijn cd's.

En dat werkt als systeem erg goed, maar in praktijk helaas slechts af en toe.
Moet regelmatig (soms minimaal 1x per dag) de ethernet disk opnieuw opstarten, omdat 'ie niet reageert of omdat het netwerk 'm niet kan vinden. Is erg irritant. Je hebt immers een netwerk-schijf, omdat je 'm continu aan wil kunnen laten staan.
LaCie reageert trouwens ook niet op mijn verzoeken om technische ondersteuning of hulp (moeten bij de support-afdeling misschien ook opnieuw opgestart worden Wink). Problemen zouden ook aan de verschiilende DHCP-instellingen kunnen liggen (heb daar niet zo veel verstand van): DHCP staat uit bij de switch en op de LaCie-schijf heb ik ook een vast adres ingesteld. Lijkt soms wel of de netwerkschijf in een soort slaap-modus staat, waar 'ie niet uit wil komen...

Als iemand nog suggesties heeft, hou ik me aanbevolen.
 
rrozema
de instellingen voor je lacie moeten zijn:
ip: 192.168.1.x
netmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
dns server: 192.168.1.1

met x ongelijk aan 1 en kleiner dan 10 of groter dan 50 en x mag natuurlijk ook niet gelijk zijn aan het adres dat je gekozen hebt voor je linksys.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'muziek harde schijf via livebox op stereo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem herstart bij streamen muziek Zyxel configuratie en problemen : 1 16 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Port Forwarding & Harde schijf aansluiten Zyxel configuratie en problemen : 8 06 jan 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
achtergrond muziek Algemeen : 4 08 okt 2014
Advertentie