obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ook een voor wat ik vind trage verbinding
Mike
Beste lezers,

Ik heb heel wat voet in de aarde moeten zetten om Wanadoo familie te krijgen maar dat is nu verleden tijd, nu mijn verhaal :

Er vanuitgaand dat ik de volgende opstelling heb :
Hoofd telefoon aansluiting naar Livebox - 1,5m telefoon kabel
Livebox naar PC - 1,5m UTP kabel
Systeem - uit 2004 met AMD Athlon 1400 draaiend onder Windows XP

Bij eerste aansluiting meteen wezen testen op speedtest.nl met als resultaat nog geen 800kb/s downstream.
What ? was mijn reactie. (theoretisch moet het dus zijn dus 2,5mb/s = 20mbit).
Meerdere tests gedaan op de dag en 'savond voor een week lang maar geen verandering.
Ik dus bellen met de helpdesk en ze komen met een klaar antwoord dat de 20mbit een theoretische snelheid is.
Ik heb ze dus wijsgemaakt dat van een 2500kb/s theoretische download ik er nooit maar 800kb/s van over kan houden omdat ik hier niet voor betaal. (btw 800kb/s = 6,4mbit)
Vele tests,telefoontjes,en ergenissen heb ik moeten ondergaan tot een week geleden om zover te komen dat ze me eindelijk gelijk geven, en mij een nieuw modem toesturen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat mijn download stream er dan op vooruit gaat maar niet geschoten is altijd mis toch ?

Ik houd julllie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen in dit proces en tot die tijd heb ik wat onderzoek gedaan naar wat ik op mijn lokatie zou moeten kunnnen Downen.
Deze gegevens Post ik misschien nog straks anders op zeer kort termijn.

Tot nu toe ........ groeten van een ontevrede klant.
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Richard
Mike, voordat je verder gaat even het volgende.
De testen op speedtest.nl zijn -niet- geschikt voor snelheden met lijnen hoger dan 8mbit, misschien hooguit 10mbit.

Daarvoor zul je een andere testsite moeten nemen. Bij mij komt het bij speedtest ook niet hoger uit dan 800kbyte/sec terwijl mijn modem op 19200mbit intraint en ik via newsservers een snelheid van 1922kbyte/sec haal.

Wat je het beste kunt doen om werkelijk te gaan kijken is het volgende.
Ga naar www.eweka.nl , klik daar op "ons netwerk" en blader helemaal naar beneden.
Daar staat een bestand van 100mb om te downloaden. Download dat en kijk eens welke snelheid je dan haalt.
Bij mij schommelde dat tussen 1,8 en 1.9mbyte/sec (dus geen mbit!!) waarmee bewezen was dat de snelheid wel degelijk in orde was.

Verder kun je kijken (zie ook andere threads hier) bij de instellingen van je livebox (expert instellingen en dan adsl statistieken) hoe hoog je livebox ingetraint is. Aan de hand daarvan is ook vrij aardig te bepalen hoe snel je snelheid zou moeten zijn.
Succes alvast.
Gewijzigd door Wanabo op 28 mei 2006, 23:40
Greetings, Richard.
 
Mike
Ik woon in spijkenisse op postcode 3206 en volgens de TU te Delf zit de dichtsbijzijnde telefooncentrale op postcode 3206.
Als ik dan route plan over de weg (dit is wel een omweg natuurlijk, maar ervan uitgaant dat de telefoonlijn ook niet recht naar mijn huis getrokken is) dan is de afstand 2.4 km.

Ik weet helaas nog niet hoe ik een grafiek kan toevoegen , maar heb er 1 van Tweakers op http://tweakers.net/nieuws/37644 gevonden.

Hier kan je dus zien dat ik zo ongeveer 10mbit moet overhouden als de telefoonlijn van KPN net zo loopt als route.net aangeeft van mijn huis naar de telefooncentrale.

Even terugkomend op mijn vorige post, ik behaal nog steeds met het 1e livebox een snelheid van ongeveer 6mbit.

Ook geeft mijn live box de volgende gegevens:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 13332 Kb
Afname Dichtbij : 27.7 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 151226
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 18076
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door Wanabo op 28 mei 2006, 23:40
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Mike
[quote]Richard schreef:

Wat je het beste kunt doen om werkelijk te gaan kijken is het volgende.
Ga naar www.eweka.nl, klik daar op "ons netwerk" en blader helemaal naar beneden.
Daar staat een bestand van 100mb om te downloaden. Download dat en kijk eens welke snelheid je dan haalt.
Bij mij schommelde dat tussen 1,8 en 1.9mbyte/sec (dus geen mbit!!) waarmee bewezen was dat de snelheid wel degelijk in orde was.


Ik ben nu naar die site geweest maar helaas is het een dode link (misschien eventjes)
BTW ik heb van www.wanadoo.nl/ftp/test al het 100mb filetje meerdere malen gedowned maar blijf ook op 800kb/s hangen.
Maar evengoed bedankt.
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Mike
Weet niet meer welke provider het was (of leverancier) maar heb de afstand tot op de meter kabel kunnen vinden vanaf mijn huis naar de telefooncentrale en dat is een lullige (sorry) 1150 meter.
Ook mijn waardes qwa db in de livebox zijn naar mijn mening zeer gunstig ondanks dat hij mij laat zien dat mijn intreding net 13mbit is.
Maar ook dan weer heb je het dat ik die 13mbit nog lang niet haal (zie eerste post).

Verder onderzoek volgt, tevens nieuwe livebox kan een dezer dagen arriveren.

Ook let op vorige post op mijn crc fouten in de livebox. (mag volgens kennissen ongeveer op max 100 staan na langetijd niet gereset te zijn)
Gewijzigd door Mike op 28 mei 2006, 23:19
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Wanabo

Quote

Ik ben nu naar die site geweest maar helaas is het een dode link


Post Richard aangepast, bij het aanklikken ging er een komma mee, waardoor de link dood was.

Quote

Ook geeft mijn live box de volgende gegevens:


Mike je post aangepast! Ik heb de smileys uitgeschakeld, de waardes van de LB werden eerst niet goed weergegeven.



Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tiger

Quote

Macgebruiker schreef:

Quote

Richard schreef:De testen op speedtest.nl zijn -niet- geschikt voor snelheden met lijnen hoger dan 8mbit, misschien hooguit 10mbit..

Sorry dat ik het zeg maar dat is echt je reinste(!) onzin!.

Overdag (tijdens kantooruren haal ik volgens die test nagenoeg constant 15.000+ kbps en tijdens de avonduren kom ik nooit hoger dan 4.000 met dieptepunten van 800 kbps!

Het heft alles en alleen te maken met het feit dat Wanadoo gewoon een zeer slechts netwerk heeft.


Overdag (tijdens kantooruren haal ik volgens die test nagenoeg constant 15.000+ kbps en tijdens de avonduren kom ik nooit hoger dan 4.000 met dieptepunten van 800 kbps!

Hmm vreemde zaak, op speedtest.nl heb ik altijd tussen de 2300 en 4400 kbps en kom daar niet hoger en op speedtest.bbned.nl zit ik rond de 8500 kbps.
Als jij die snelheid op kantoor haalt hebben die zeker een superverbinding.

groeten Tiger
 
Richard
Sorry Macgebruiker, maar ik zou niet zo vlug onzin roepen als je niet wat ervaringen van meerdere gebruikers opgespaard heb, want zoiets doe ik namelijk wel voordat ik uitspraken doe.
Dus als we het over onzin hebben zullen we dat eerst op jouw uitspraken toepassen.

Wanadoo heeft namelijk geen slecht netwerk. Geen idee hoe je aan deze onzin komt en het is ook nog niet eens onderbouwd.

Bij de snelheidtesten op speedtest.nl zitten kennissen en ikzelf continue rond de 600 kbyte/sec en dat is gewoon complete mis-informatie want als ik op welke site dan ook ga testen die de speed open heeft staan zoals Eweka, haal ik op gelijk datzelfde moment gewoon 1,8 megabyte per seconde! Als het netwerk zo slecht zou zijn zou dat niet kunnen.
Deze 1,8 megabyte haal ik bij speedtest.bbned.nl ook en elders ook dus dat zegt genoeg over de ongeschiktheid van speedtest.nl.

Anders mag jij een bewijs leveren dat hij wel geschikt is voor snelheden boven de 10mbit.
En ik testte nu dus tijdens kantooruren. Of het moet zijn dat jij een andere speedtest gebruikt, ik gebruik gewoon de "meet uw downloadsnelheid" test en dat meermaals achter elkaar.
Geen idee dus hoe jullie twee dan op 15000+ kunnen komen, dat heeft hij hier nog nooit aangegeven, noch bij diverse kennissen van me met Wanadoo 20mbit aansluiting.
Gewijzigd door Richard op 29 mei 2006, 16:07
Greetings, Richard.
 
mischa

Quote

Mike schreef:
Bij eerste aansluiting meteen wezen testen op speedtest.nl met als resultaat nog geen 800kb/s downstream.
What ? was mijn reactie. (theoretisch moet het dus zijn dus 2,5mb/s = 20mbit).
Meerdere tests gedaan op de dag en 'savond voor een week lang maar geen verandering.
Ik dus bellen met de helpdesk en ze komen met een klaar antwoord dat de 20mbit een theoretische snelheid is.
Ik heb ze dus wijsgemaakt dat van een 2500kb/s theoretische download ik er nooit maar 800kb/s van over kan houden omdat ik hier niet voor betaal. (btw 800kb/s = 6,4mbit)


Ik ben toch niet helemaal met je eens, ik vind de snelheid wel wat laag, ik zit ook ongeveer 2,5 km van de centrale en haal vaak 1,3 mbit download.

Wat betreft de theoretisch snelheid hebben ze gelijk en dat wordt ook tegen de klant gezegt bij het aanvragen.
Alleen horen velen dat niet (of willen het niet horen, zoals mijn zwager) en als de snelheid dan tegen valt staat men gelijk op de achterste benen.

Vergeet niet dat zeker het laatste stuk van het signaal over de koperaders gaat van KPN. Zijn die aders van een slechte kwailiteit dan daalt je snelheid. Ook de eigen gebruikte kabels in huis kunnen de snelheid beinvloeden.
Er zijn dus vele mogelijkheden waardoor jouw snelheid te wensen overlaat. Maar ga eerst rustig opzoek naar waar het fout gaat, voordat je begint met schreeuwen.

Een helpdesk medewerker doet meer voor je als je rustig blijft, ook al vind je dat jij gelijk hebt.
Zowerkt het gevoel van een mens nou eenmaal.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Mike

Quote

Wanabo schreef:

Quote

Ik ben nu naar die site geweest maar helaas is het een dode link


Post Richard aangepast, bij het aanklikken ging er een komma mee, waardoor de link dood was.

Quote

Ook geeft mijn live box de volgende gegevens:


Mike je post aangepast! Ik heb de smileys uitgeschakeld, de waardes van de LB werden eerst niet goed weergegeven.




Bedankt Wanabo voor het aanpassen van de posts !
Livebox-Linksys WRT54G-2 PC's (1 draadloos)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook een voor wat ik vind trage verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie