obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
geen internetradio met linksys 150N
maasai
Hallo

Ik heb met succes de aanwijzingen hier elders opgevolgd en er hangt nu een Linksys 150N router achter mijn Livebox die zo is ingesteld dat hij als switch functioneert i.p.v. als router

Nu heb ik het probleem dat mijn internetradio een Network Error geeft, en de helpdesk van Linksys maakt zich er wat snel vanaf.

Iemand een idee? Ik kan in het display van de radio wel het netwerk selecteren maar meteen erna houdt het op.

alvast zeer bedankt, ik mis mijn muziekjes nogal

groet
Rob
 
rrozema
Je TCP/IP-netwerk instellingen zijn, nu je je router als switch ingesteld hebt, net alsof je je linksys niet had aangesloten. M.a.w.:
- alle netwerkstations hebben een ip adres in de range 192.168.1.x
- de default gateway is de livebox (192.168.1.1) en
- de dns server is de livebox (192.168.1.1).

Als het goed is kan elk netwerk station, bedraad en wireless, deze instellingen geheel automatisch krijgen van de livebox' dhcp server. Dus stel je netwerk clients (pc's, game consoles, netwerk printers, etc en natuurlijk ook AV-players) zo veel mogelijk in op 'automatisch verkrijgen' en het zou in de meeste gevallen probleemloos moeten werken.

Mocht je jouw internet radio dan niet online kunnen krijgen: zit die wireless of bedraad aangesloten op je netwerk? Welk merk/type is het?
 
maasai
toelichting:
ik vul handmatig in op mijn internetradio:
IP 192.168.1.20 (het zelf veranderde ip adres van linksys)
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1 (het ip adres van de livebox)
DNS 0.0.0.0 (want dat kan ik nergens vinden in het linksysscherm)

Vervolgens is zichtbaar en niet te wijzigen:
Mode: Static
MAC 000E2E39A501

Wat doe ik verkeerd? En waarom vindt hij nhem niet automatisch? Ik heb alle beveiliging er even af gegooid en dat maakt ook niet uit

 
maasai
ook als ik bij DNS het livebox ip adres typ houd ik die melding

Het is een draadloze Reciva en hij heeft het bij elke providor tot nu toe gedaan.
 
rrozema
De instellingen van je netwerk radio doe je op je netwerk radio zelf, niet op de linksys. De LAN instellingen van je linksys zijn als volgt (als ik je goed begrijp):
- ip: 192.168.1.20 (dit zou ik veranderen in een ander nummer 192.168.1.100 of zo, in ieder geval > 50)
- netmask: 255.255.255.0
- dhcp server: UIT (heel belangrijk!)
- dns server: UIT (voorkeur, niet erg als het niet lukt)
- default gateway: 192.168.1.1 (maar deze kun je vast niet instellen,)

Het IP adres van elke netwerk client moet een uniek nummer zijn. Voor jou betekent dit dat je een nieuw nummer moet verzinnen voor je internet radio, bijvoorbeeld 192.168.1.51. Het netmask heb je al goed, net als de gateway. De dns server mag je ook op 192.168.1.1 zetten; het adres van de livebox. Maar nog beter is dat je hem instelt op 'automatisch' of 'dhcp enabled'. Dan hoef je verder niets meer in te stellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen internetradio met linksys 150N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie