obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ORANGE ELLENDE
marcmommers67
ORANGE ELLENDE
Mijn oude internetabonnement liep ten einde op 15-12-07,dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe provider.
Op 29-10-07 had ik bij de orange-shop Breda een nieuw abonnement internet-telefonie afgesloten. Bij het afsluiten heb ik afgesproken met die man dat het abonnement per 1-12-07 zou ingaan. Dit was absoluut geen probleem zei hij.
Het was express ruim voor mijn oude afsluiting gekozen zodat ik niet zonder zou komen te zitten.
Op 30 november had ik ondertussen nog zelfs geen bevestiging van mijn abonnement binnen,dus ik ben weer naar de orange shop gegaan. Daar heeft die man gelijk gebelt en werd mij gezegd dat mijn modem midden de week erop binnen zou komen en de aansluiting zou op 12-12-07 plaats vinden. Vond ik wel raar als je 01-12-07 afspreekt,maar ja het was in principe toch voor mijn definitieve afsluiting bij mijn oude provider van 15-12-07.

En warempel die vrijdag 30-11-12 thuis gekomen liggen de papieren in de bus met die aansluitdatum 12-12-07. De 1e week van december de modem niet ontvangen voelde ik toch wantrouwen,maar heb hun het voordeel van de twijfel gegeven.
Ondertussen nadert de 12e december ,mijn oude provider trekt netjes de 11e december om 12 uur s’nachts de plug eruit. (zit nu dus zonder)
In de loop van de de 12e december kwam het adsl signaal weer terug (van orange denk ik),want mijn oude provider zijn modem kan er niks mee.
Die middag weer naar de orange shop geweest en gevraagd waar het modem blijft, en nadat hun gebelt hebben met abonneeservice krijg ik te horen dat de modem verzendklaar is.

Ik heb uiteindelijk tot 14-12-07 gewacht en ben toen zelf weer naar de klantenservice aan het bellen gegaan 0900-1515. Daar werd mij even glashard gemeld dat de modem voorlopig echt nog niet kwam.
Want ze hadden een computerstoring gehad en de monteur moest alle gegevens met de hand inbrengen en ik moest rekening houden met een vertraging van ongeveer 25 werkdagen met de datum die mij schriftelijk gemeld was (15-12-07 dus).
Na wat reken werk kom ik dus op de datum 23 januari.

Daar ik het internet beroepsmatig ook nodig heb is dit dus absoluut onacceptabel,maar ja daar had die man geen boodschap aan. Nou zo gaan hun dus met klanten om,als oud vuil dus.
En als ik er onderuit wilde werd mij ook even toegefluisterd,wist hij mij te melden dat hun wegens overmacht 42 dagen de tijd moest gunnen om het op te lossen.

Waar ik nog het kwaadste om ben is het volgende,dit probleem is niet van nu maar speelt al veel langer ben ik nu dus achter gekomen. Op een forum op het internet (wat ik noodgedwongen nu bij een ander gebruik) kwam ik een identiek verhaal tegen wat speelde in begin october.
Hun liegen een klant dus gewoon glashard voor,en na het verstrijken van de leverdatum gaan ze het voorzichtig uitleggen. Wat voor schade dat ze een ander veroorzaken,intresseert ze niet.
In dezelfde periode gaan ze ook zelfs gewoon door met de tv-reclame ,om nog meer zieltjes in het ongeluk te storten.

Dus ik zou iedereen die dit op tijd leest mee willen geven,geloof niks van de gouden bergen die orange belooft.
 
Richard

Quote

werd mij even glashard gemeld dat de modem voorlopig echt nog niet kwam.
Want ze hadden een computerstoring gehad en de monteur moest alle gegevens met de hand inbrengen en ik moest rekening houden met een vertraging van ongeveer 25 werkdagen met de datum die mij schriftelijk gemeld was (15-12-07 dus).

Nja, da's dus klinkklare nonsens van de Helpdesk, want het is gewoon een feit dat ze leveringsproblemen hebben met die Liveboxen.
Kennis van me is ook van datum een maand verschoven naar half december en ook die heeft z'n livebox nog niet.

Het zou hooguit kunnen dat ze bedoelen dat een monteur nog handmatig wat moet gaan invoeren in de DSLam/dslampoort of zoiets, maar niet in de livebox.
De leveringsproblemen zijn er inderdaad dus al langer.

Echter ik ben ook een tevreden Orange gebruiker. En het klopt ook wat Erwinvos schrijft, dit verhaal kom je bij meerdere providers tegen.
En de reactie van die providers is dan idem.

Wat je wel kunt is via een inbel-verbinding gebruik maken van Orange, als het goed is staat dat ook in de brief die je gehad hebt, dan kun je nog wel iets al is het niet veel.

Greetings, Richard.
 
afun
Ik heb dit probleem niet gehad, ze hebben zich keurig aan hun afspraak gehouden, had wel een paar start problemen maar verder werkt alles perfect.
 
Neo
Hey Marc,

Wat je ook kan proberen is om het oude modem te configureren voor Orange ADSL. Laat anders even weten welk modem je hebt staan van je oude provider. Uiteraard zijn niet alle modems geschikt hiervoor
 
Richard
Ik begrijp er nu ook niets meer van. Andere kennis van me besteld 3 weken geleden Orange en heeft mooi op tijd alles aangesloten gekregen na 3 weken.
De eerste kennis heeft nog steeds geen livebox.Sad

Greetings, Richard.
 
sunking

Quote

erwinvos schreef:
Welkom in de wereld van de internetproviders. Heb dit verhaal nu al bij 3 verschillende providers gehoord.

Het klopt niet, maar het gebeurt dus overal. Helaas voor degenen die er tegen aan lopen. Ik zelf ben een tevreden Orange klant
Ga dit nou aub niet overal rondbazuinen of werk je bij orange het is bedroefd met orange.Let the sunshine in
 
van der galien
het verhaal rond de storing klopt wel. er schijnt een computer bij orange gecrasht te zijn. Daardoor, zo wordt mij door de helpdesk meegedeeld, moeten de helpdeskgegevens van duizenden aanmeldingen handmatig verwerkt worden. Volgens Orange zou ik 2 december aangesloten worden, heb de livebox keurig op tijd gekregen. Op 2 december gebeurde er niets, op 9 december werd mijn internet van Het Net door de KPN afgesloten. Tientallen telefoontjes verder en tientallen
Euro's lichter ben ik vandaag op 3 januari 2008 nog geen stap verder. Op 21 december kreeg ik een brief van Orange dat ik aangesloten zou zijn. Lijkt erop dat ze zo nu en dan gewoon een briefje sturen, want tot op heden is er nog niets gebeurd. De medewerkers van de helpdesk draaien als trekpoppen van de directie van het bedrijf (je zal er maar moeten werken met al die kwade klanten) altijd hetzelfde verhaaltje af: ze weten niet wanneer de aansluiting geregeld is, snappen niet dat ik een brief gekregen heb en kunnen me verder absoluut niet helpen. De klant is binnen en heeft getekend, verder bekijkt ie het maar bij Orange. Ik zit dus inmiddels een week of vier zonder internet. Bedroevend van Orange, hun reclamecampagnes worden door mond op mond reclames om zeep geholpen. Ze zouden zich moeten schamen. Eén ding is zeker, na de contractperiode van één jaar is het over met orange en mij. Geen minuut langer dan contractueel verplicht blijf ik bij deze provider.
 
spatieman
welkom in de elende die T-mobile heet (orange is nu T-mobiel geworden)
 
bronan
Ik heb zelf ook 2 maanden ellende achter de rug en kom er daarna achter dat orange een grote ellende provider is.
Alles waar ze zo mooi mee lopen schermen is allemaal halve bak, snelheden, nep news servers, aantal pc aan het modem .. alles EEN GROTE BAK ROMMEL
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ORANGE ELLENDE', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Orange Live box vraag Algemeen : 9 15 dec 2010
outlook instelling orange account Algemeen : 2 16 okt 2010
Advertentie