obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
400kb/sec livebox+switch
anonymous
Bonjour,

Ik ben al geruime tijd gebruiker van ADSL-Family, en met gebruik van bijgeleverde Livebox plus laatste firmware en een losse switch voor 2 extra pc's haal ik niet meer 400 kb/sec. Statistieken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7836 Kb
Afname Dichtbij : 34.0 (dB )
Ver weg : 12.5 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB )
Ver weg : 11 (dB )

Ik ben dus 2.5km verwijderd van de centrale (volgens de formule die op deze website is aangegeven). Ik weet niet of de aansluiting van de extra pc's (wanneer ze uit staan haal ik nog maar 400 kb ) nog iets te maken hebben met de relatief lage snelheid, maar ik ben dan ook geen expert op dit gebied. Ik weet dan ook niet of dez 400kb het maximale is wat de statistieken aangeven, of dat ik hier maar mee moet leven. Enige hulp of inzicht in dit 'probleem' is natuurlijk erg op prijs gesteld. Alvast bedankt Smile

PS: download snelheid is met speedtest.bbnet.nl uitgevoerd
Gewijzigd door anonymous op 30 mei 2006, 18:20
 
Wanabo
Werk je draadloos, met usb of met LAN?

Met LAN is je snelheid te weinig, probeer eens tcpoptimizer (zoekopdracht op het forum geeft wel info)

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=21&thread_id=185#post_1424
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:12
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Heb je zonder switch, dus als je een pc rechtstreeks op de livebox aangesloten hebt ook deze lage snelheid?
Want je zit bijna aan 8mbit en dan zou je toch minstens over de 600kb moeten kunnen halen.
Van sommige switches is me bekend dat ze de datastroom niet lekker verwerken en aldus voor vertraging zorgen.
Dit dus even gezien als aanvulling van de tips van Wanabo.
Greetings, Richard.
 
anonymous
"Werk je draadloos, met usb of met LAN?"
Buiten de livebox en switch gebruik ik niks, dus ik zou zeggen: niet draadloos, geen hub en over een LAN via de switch... maar ik neem aan dat je dit niet bedoeld..

"probeer eens tcpoptimizer.."
Heb ik al geprobeerd, veranderd niks met optimalisatie functie bij 20000 waarde.

"Heb je zonder switch, dus als je een pc rechtstreeks op de livebox aangesloten hebt ook deze lage snelheid?"
Ik heb mijn pc stekker van de switch direct bij ETH1 in de livebox aangesloten en maakt ook geen verschil.

Trouwens, mijn download snelheid begint rond de 8/900, en zakt langzaam naar beneden. Ik zal zo even kijken of het misschien iets met een firewall te maken heeft.
Gewijzigd door anonymous op 30 mei 2006, 19:05
 
anonymous
Mijn XP firewall uitzetten heeft geen effect, en ik neem niet aan dat ik alle livebox porten moet opengooien om een beetje snelheid te krijgen.
 
johnEnschede
Via device manager->network adapters de netwerkkaart selecteren, die naar je switch gaat, properties opvragen, tabblad advanced.
Wat staat er bij linkspeed & Duplex?
Probeer anders eens 100Mbps/Half duplex en 100Mbps/Full duplex.
 
anonymous
Spuug: hij zou het toch ook al moeten doen zonder 3+ downloads te moeten activeren? Ik gebruik de test methode uit de faq ja.

johnEnschede: linkspeed & duplex staan er niet tussen... Er staan:

Flow Control
Media Type
PME Enable
Priority Packet
VLAN ID
 
johnEnschede
Wat voor een type lan card gebruik je dan?
 
anonymous
AMDTEK AN983 based ethernet adapter
 
mischa
Is je snelheid op de andere pc's ook zo laag ?

Probeer de driver van je netwerkkaart eens te updaten, heb al eens van een Livebox gebruiker gehoord dat dit zijn probleem oploste.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '400kb/sec livebox+switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Switch achter de ZyXEL Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 31 dec 2014
Advertentie