Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Veiligthuis van KPN
barrokok
Ik heb van de week het veiligthuis pakket van KPN besteld. Dit is een nieuw beveiligingssysteem wat je via je ADSL aansluiting kunt beheren (voor meer info zie www.kpnveiligthuis.nl). Ik heb alles aangesloten en het werkt op zich prima. Alleen moet ik de alarmcentrale ook van buitenaf kunnen benaderen. Dit is o.a. nodig om pincodes e.d. te wijzigen.

Om het alarmsysteem van buitenaf te kunnen benaderen moet er een instelling in de livebox worden gedaan. In de handleiding van KPN staat het volgende:

Onder Definitie spel of toepassing vult u de volgende gegevens in:
• Protocol: TCP
• Poortbereik: 1300 naar 1300
• Omzetten naar : 80
• Triggerprotocol: Any
• Triggerpoort: (niet invullen)
• Klik op Toevoegen

Ik moet dus blijkbaar mijn 1300 poort routeren of omzetten naar de 80 poort van het alarm systeem.

Iemand enig idee hoe ik dit op de livebox instel ?

In de handleiding van de KPN gaan ze in het voorbeeld uit van de Experia Box. Het alarmsysteem is overigens provider onafhankelijk.

Ik zou een helpende hand erg op prijs stellen !!

mvg
Barro

rrozema
De 'spel of toepassing definitie' is een andere benaming voor poort forwarding. KPN wil je een port forward laten maken van TCP poort 1300 naar poort 80 op het ip adres van je alarm systeem. Helaas kan de livebox niet forwarden naar een ander poort nummer dan die waarop de verbinding binnen is gekomen. M.a.w. je zult poort 80 moeten forwarden naar het ip adres van je alarm systeem. Dit is echter vanuit beveiligingsoogpunt niet een gewenste situatie. Hopelijk kun je het poort nummer in het alarm systeem omzetten naar een andere. Zou je dat kunnen veranderen naar poort 1300, dan kun je in de livebox de port forward van poort 1300 aanmaken en dan werkt e.e.a wel probleemloos.

guus
De situatie snap ik niet maar van het systeem had ik nog helemaal niet gehoord, erg mooi moet ik zeggen Grin

rrozema
hmm. Ik weet niet of ik een alarm dat via het internet bediend wordt nou wel zo fijn vind. Ik krijg er toch een beetje 'de sleutel ligt onder de bloempot' gevoel van. Noem mij maar achterdochtig, maar ik vind een internet verbinding nog een slagje moeilijker te beveiligen dan m'n huis. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Veiligthuis van KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie