obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Ontbinding contract/overeenkomst
Peter_L
Hallo allemaal,

Mijn rechtbijstands verzekering heeft de zaak uit gezocht en Orange is (in mijn geval) ernstig in gebreke op een aantal punten. Via de rechtsbijstand is inmiddels een pittige brief verzonden aan Orange met de melding dat het contract als ontbonden beschouwd wordt. Eveneens wordt een schade vergoeding gevraagd vanwege gemaakte onkosten.

Binnenkort zullen ze boel wel afsluiten en zal ik even zonder internet / telefoon zitten. Da's wat minder leuk maar altijd nog beter als betalen voor een slechte verbinding. Ik heb inmiddels internet + telefonie via de kabel aangevraagd
Ik laat de reactie van orange nog wel weten

Groeten Peter
Gewijzigd door Peter_L op 10 januari 2008, 15:45
 
haan101
Ik ben ook al bezig met een vezoek tot ontbinding maar mijn RB wil eerst het dossier bekijken.

Ik denk dat ik maar een verzekering tegen verzekeringen erbij neem.Grin
Wellicht kun je stx nog wat tips geven.

De rekeningen van Sinas vallen ook steeds tegen, het is elke maand een verassing hoeveel je moet betalen.
 
Nova25
Ik ben benieuwd wat de uitkomst hiervan word. Op dit moment ben ik dan ook ronduit ontevreden over de gang van zaken bij Orange. Verkeerde facturaties en het uitblijven van de snelheidsverhoging, ik word er niet vrolijk van Frown
Ik ben dan ook van plan om (als het mogelijk is) van Orange af te komen.
 
Peter_L
Voor de geinteresseerden;
Vandaag bericht gekregen van de rechtbijstand. Orange gaat "akkoord" met ontbinding van de overeenkomst per 1-2-08 wegens de wanprestatie die zij hebben verricht. Om dezelfde reden wordt het reeds betaalde abbo geld teruggestort (behalve gesprekskosten telefoon, maar dat is logisch) Daarnaast wordt door Orange een schade vergoeding betaald vanwege een aantal onkosten die ik heb moeten maken toen ik, door een fout van Orange, niet op de overeengekomen opleverdatum kon beschikken over ADSL+telefonie.

Nadeel is wel dat ik nu van 1 t/m 17 februari geen internet + telefoon heb maar daar ik heb ik vrede mee. Op 18 februari gaat mijn contract in bij de nieuwe provider.

Groeten Peter
 
zuiderling
Van Harte gefeliciteerd Peter! GrinGrin



 
Peter_L
Goed gedaan Orange!!!

Vandaag (door de rechtsbijstand ) met orange afgesproken en schriftelijke overeengekomen dat ontbinding contract per 1 februari as. zal plaatsvinden (zie mijn eerdere topic) en wat blijkt, ja hoor, vanaf vanavond al geen telefoon meer. Daar kun je echt op bouwen hoor op zulke afspraken !!

Maar ja hieruit blijkt nog maar weer eens dat Orange een onbetrouwbare partij is waar absoluut geen fatsoenlijke afspraken mee te maken zijn

Peter
 
Peter_L

Quote

vdrijver schreef:
erg herkenbaar.ben blij dat ik daar weg ben .@Peter_L : je moet eens blij zijn dat ze zo snel reageren.zo snel zijn ze al die tijd niet geweest Wink


Ja daar heb je een goed punt Wink
Ze kunnen dus kennelijk wel snel reageren als het hun uitkomt :p:p
Peter
 
Peter_L

Quote

erwinvos schreef:

Quote

OG schreef:
Treurig verhaal. Zit nog steeds te wachten op de KPN monteur die door Orange wordt gestuurd.

Service ??


En heb je al geverifieerd dat het zo is als jij beschrijft. Of is de opdracht al uitgezet, maar blijft KPN in gebreke? Want ook dat kan hé, want ook zij lezen dat Orange in zwaar weer zit en zij hebben nog altijd de touwtjes in handen.


Dat klopt maar als Orange in hun correspondentie zet dat er een monteur langs komt, dan is dat een verplichting die Orange aangaat jegens de contractant. Die verplichting moeten ze dan ook nakomen of even aangeven dat er geen monteur meer nodig is.

En inderdaad wil het ook nog wel eens gebeuren dat KPN in gebreke blijft of het niet nodig vindt om langs te komen. Echter, Orange is de leverancier van het product en zij zijn en blijven verantwoordelijk voor de (technische) afwikkeling van de aanvraag. Dat KPN soms in gebreke blijft is een kwestie tussen orange en de KPN waar de klanten niet de dupe van mogen worden. Toch?

Peter
Gewijzigd door Peter_L op 25 januari 2008, 12:18
 
Peter_L
Vanaf gisteren weer telefoon omdat rechtsbijstand ingangen heeft bij Orange waar zaken snel geregeld worden. Nadat ik het probleem gemeld had bij de rechtsbijstand had ik binnen een uur weer telefoon. Orange kan dus wel degelijk snel en adequaat reageren mits er maar aan de juiste touwtjes getrokken wordt. Ik vraag me af waarom sommige klanten weken (of zelfs maanden) moeten wachten op een oplossing

Eergisteren tot mijn verbazing ook een nieuwe LB gekregen terwijl het contract wordt ontbonden. Gisteren ook een brief om de oude LB terug te sturen vanwege einde contract. Ik heb nu dus 2 LB's waarvan ik er - volgens de brieven van orange- eentje moet terug sturen.

Vandaag maar liefst 3 brieven gekregen met daarin 3 verschillende data van beeindiging.

Hoe zo een (administratief) zooitje?

Peter

Groeten Peter
Gewijzigd door Peter_L op 25 januari 2008, 12:36
 
Peter_L

Quote

stesan schreef:
ook ik ben al vanaf 11 jan aan het bellen lekker duur en mailen om een snellere verbinding dan 1 mb te krijgen en de laatste dagen heb ik zelfs helemaal geen verbinding .
ik heb adsl extra 8 mb dus zou echt wel hoger moeten zijn .na een opzeg brief en fax reageert de helpdesk niet . nu ga ik naar mn rechtsbijstand en een fikse schade claim opleggen .
de technische helpdesk stuurt alleen maar standaard vragen en antwoorden maar lossen niets op .
ik heb nooi een kwaad woord gehad over wanadoo maar sinds ik van adsl van wanadoo via kpn overgestapt ben naar orange weet ik niet meer wat internetten is .
ik hoop dat er iemand een goed advies heeft .


Hoi Stesan,

Voor wat betreft de snelheid;
De snelheid is contractueel geregeld en orange is in dat kader verplicht jou de 8mb verbinding te leveren. Orange houdt zich niet aan het contract en is daarom in gebreke zolang jij niet de overeengekomen snelheid krijgt.

Voor wat betreft de stabiliteit van je verbinding;
Als deze onstabiel is en/of het helemaal niet meer doet en het probleem is niet binnen twee weken verholpen (en dat is in jouw geval zo) dan is Orange ook op dit onderdeel in gebreke.

Opzeggen abonnement:
Dat ligt helaas wat ingewikkelder. Je bent met Orange een overeenkomst aangegaan voor een jaar. Binnen dat jaar opzeggen kan natuurlijk altijd maar helaas moet je dan gewoon je abbogeld blijven betalen tot het einde van je contracts periode. Dit is zeg maar vergelijkbaar met het opzeggen van een abonnement op een krant.

Ontbinding contract/overeenkomst:
Een ontbinding van een contract of overeenkomst kan iemand opstarten als de leverancier aantoonbaar in gebreke is, een wanprestatie levert en/of het product niet voldoet aan de verwachtingen. Daar gaat echter wel een hele (schriftelijke) procedure aan vooraf. Hieronder in het kort uitgelegd;
1. bellen/mailen en probleem aankaarten (heb je gedaan volgens je mailtje)
2. Wordt het probleem dan nog niet opgelost dan kun je een aangetekende klacht sturen met vermelding van het probleem en verwijzing naar de mailtjes/en telefoongesprekken. In de klacht meldt tevens dat je een schriftelijke reactie wilt en stel je een datum dat je wilt dat het opgelost moet zijn. Bijvoorbeeld twee weken. (heb je gedaan volgens je berichtje)
3. Indien er geen reactie komt en/of het probleem niet wordt opgelost dan stel je ze schriftelijk en aangetekend in gebreke en aansprakelijk. Wederom moet je ze dan in de gelegenheid stellen om het probleem te verhelpen. Bij in gebreke stelling moet je geloof ik wettelijk een maand aanhouden voor de leverancier om het probleem alsnog op te lossen. In de gebreke stelling geef je tevens aan dat je het contract als ontbonden beschouwd als er binnen een maand geen oplossing komt.
4. Wordt het probleem dan nog niet opgelost en/of blijf een reactie uit dan kun je je overeenkomst (laten) ontbinden en spullen terugsturen en de betalingen stopzetten.

Over het algemeen ben je dus zo 2 maanden verder voordat je een ontbinding van je overeenkomst kunt (laten) uitvoeren.
Uit jouw berichtje begrijp ik dat je punt 1 t/m 2 al doorlopen hebt en daarom zou ik ze als ik jou was nu in schriftelijk gebreke stellen (punt 3). Misschien kun je daar de rechtbijstand voor inzetten, maar ja daar gaat ook weer enige tijd overheen voordat ze bij de rechtsbijstand je dossier hebben bekeken en beoordeeld.

Misschien dat het bij jou ook beter gaat na de onderhoudswerkzaamheden die Orange gaat uitvoeren (zie topic snelheidsverhoging) maar ik zou voorlopig als ik jou was tóch Orange in gebreke stellen.

Nou dat was een heel verhaal, ik hoop dat je er wat ana hebt.

Peter
Gewijzigd door Peter_L op 30 januari 2008, 07:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ontbinding contract/overeenkomst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
contract/internet snelheid: problemen Algemeen : 14 03 jun 2015
Minimum snelheid vastleggen in contract Snelheid : 15 17 mei 2015
Geen automatische contract verlenging Algemeen : 3 02 jun 2011
Snelheid traag? Ontbinden contract? Algemeen : 9 27 feb 2010
Online nu ook zonder vast contract leverbaar Algemeen : 2 24 jul 2008
Advertentie