obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Oplevering Orange ADSL/Telefonie
Lizard
Zodra je verbinding opgeleverd is.
 
febels
Ik lees dat vele langer wachten dan wat gemeld is in een brief, maar hoe lang wachten gemiddeld de mensen op de oplevering???
 
rrozema
Meestal is de oplevering op de opleveringsdatum, de middag er voor of de ochtend er na (ervaring bij mijzelf en een paar vrienden en bekenden). In enkele gevallen gaat er echter iets mis en dan wordt het soms wel een lang verhaal. Een collega wacht bijvoorbeeld al weer dik een maand op herstel van z'n verbinding na een foutje bij de verhuizing van zijn aansluiting.
 
Arno1
Ik heb Orange ADSL+telefonie aangevraagd eind oktober om per 1 december te kunnen gebruiken. Na een tijdje kreeg ik een brief dat de telefonie zou worden overgezet in de ochtend van maandag 3 december. Toen ik vrijdag 30/11nog steeds geen Livebox had (net voor 't weekend) begon ik me wel zorgen te maken. Enfin, digitale meldingen en telefoontjes naar de helpdesk maar op 8 december door m'n vorige provider afgesloten. Wel had de helpdesk mij ondertussen hetzelfde verteld als hier in het forum staat: er was technisch iets misgegaan waardoor diverse nieuwe aanvragen handmatig opnieuw moesten worden ingevoerd. Van de helpdesk kreeg ik wel een e-mail beantwoord met de melding dat ik er nog van af kon zien als ik dat wilde! Pas op 21 december stuurde Orange een brief (terwijl ik 3 dec volgens de administratie aangesloten had moeten zijn): "een technische storing die tot een vertraging heeft geleid in de verwerking van de vele aanvragen die onze huidige actie oplevert" en "een exacte datum kunnen wij nu nog niet geven. Daarom informeren wij u over 2 weken opnieuw". Nou ja kerst/nieuwjaar dus je wacht tot de 1e week januari. Geen nieuwe brief! Dus 8 januari de e-mail van de helpdesk beantwoord met de melding dat ik er vanaf wilde, dus geen formele in gebrekestelling of zoiets. 2 dagen later was mijn ADSL-orderstatus niet meer te vinden en werkte mijn orange e-mailadres niet meer. Zo loopt het dus af. Ik verwacht begin februari met Alice wel telefoon en internet te krijgen. Ondertussen deel ik draadloos internet met mijn buren...
 
febels
Ik zat voorheen bij Tele2, Orange zou mijn telefoonnummer daarvan overnemen. Als ik nu wil overstappen naar Alice, bij wie moeten hun dan zijn voor het overnemen van mijn oude telefoonnummer?
 
rrozema
Ik zou het niet weten. Maar ik zou me er ook niet druk over maken als ik jou was. Als ik me niet vergis is er een centraal systeem (ik vermoed van de KPN) waarin per aansluiting geregistreerd wordt bij welke provider de aansluiting in beheer is. In dit systeem kan jouw nieuwe provider dus opzoeken zij wie hij moet zijn voor de portering. De reden dat ik denk dat je je er niet druk over moet maken is dat je toch geen invloed op het proces kunt uitoefenen. Je kunt hoog springen of laag springen, je zult hoe dan ook moeten afwachten wat het resultaat wordt.
 
bvdmeer22
Goed,

Enige positieve van julile berichtgeving is dat ik niet de enige ben blijkbaar.

Kort mijn verhaal: Ik heb ADSL Go, van Orange en wilde in augustus 2007 overstappen naar ADSL en Telefonie van Orange. Gezien de voorspelde kosten per maand etc een goede keuze. Eind augustus aangevraagd en eind september zou alles geregeld zijn.

Halverwege oktober nog niets vernomen van een livebox oid (wel de brieven allemaal binnen gehad van overstappen, nummerportabiliteit etc.) Dus maar eens contact opgenomen met de helpdesk...daar wisten ze me niet te vertellen wat er aan de hand was, maar het zou uitgezocht worden. Week later niets gehoord weer gebeld...zelfde antwoord. Eind oktober werd ik gebeld door Orange helpdesk met de mededeling dat er een technisch probleem was, ik had overzetting aangevraagd, en ook gelijktijdig nummerbehoud. Met dat laatste was het fout gegaan want dat kon niet gelijktijdig verwerkt worden oid, in ieder geval grote technische problemen. Terwijl ik het gewoon via de website heb besteld he....

UIteindelijk was de oplossing annuleren en opnieuw aanvragen en dan zou ik binnen drie weken aangesloten zijn. Het enige wat ik in de bus heb gekregen is een brief met de annulering van nummetbehoud.
Wederom bellen, ja meneer lastig lastig, technische dienst is er hard mee bezig...kunnen niet zeggen wanneer het klaar is...

Vervolgens ben ik ook de helpdesk om de 2 weken gaan mailen en steeds meer mijn ongenoegen ge-uit. Enige antwoord wat je krijgt tot op heden (15 januari 2008) is ja meneer technisch probleem zodra we meer weten nemen we contact op...ik wacht dus al bijna 5 maanden op de overzetting. 1 geluk, ik heb nog wel steeds een gewone adsl aansluiting van Orange, die is nog niet gekilled....

Weet iemand wat ik het beste kan doen nu???

Kan ik er enigszins vanaf zonder dat mijn adsl gekilled wordt, zodat ik rustig kan kijken naar alternatieven, eventueel buiten orange.
 
febels
Gewoon proberen lijkt me Smile
 
bvdmeer22
Heb ze nu een ultimatum gesteld om binnen 2 weken met een concrete oplossing te komen, anders dan ga ik inderdaad om me heen kijken vind dat het wel lang genoeg geduurd heeft.
 
febels
Als ik nu naar mijn status kijk via hun website, staat er dat er een fout is opgetreden Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering Orange ADSL/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
Advertentie