obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ADSL-Extra met de SpeedTouch 585?
luuk
Ik heb een vraag over mijn modem in combinatie met ADSL Extra van orange. Ik kreeg een paar weken terug een mailtje en brief dat ik tegen lagere kosten een snellere verbinding kan krijgen door over te stappen naar ADSL Extra, ik heb uitgezocht hoe het met de kosten zit en het is inderdaad 8 Mbit ipv 4 Mbit voor ongeveer 8 euro minder, ik wil dus overstappen naar dat abonement (ik heb nu ADSL Lite)

Op haar site geeft orange aan dat je een livebox erbij moet nemen als je niet een van deze modems heb. Ik heb nu de SpeedTouch 585 (klik voor specificaties), en volgens mij moet het abonnement daar ook mee werken (het gaat om het abonnement zonder telefonie). Volgens mij zijn de modems die op de orange site genoemt worden namelijk alleen modems die ze vroeger bij hun abonementen leverden en mijn modem/router heb ik gewoon in de winkel gekocht.

Om dus een lang verhaal kort te maken, werkt ADSL Extra zonder telefonie ook met de Speedtouch 585? Pfft Hij ondersteunt ADSL2+, maar zijn er andere dingen waardoor het niet zou werken?
 
rrozema
Gewoon je speedtouch gebruiken. Deze doet het veel beter dan de livebox. De instellingen die je nodig hebt staan voor elke abonnement type in de FAQ in het Navigatie menu links op elke pagina van dit forum.

Het korte antwoord: ja, jouw 585 zal werken met ADSL extra zonder telefonie.

Denk er wel om dat je bij ADSL lite snel toegang hebt tot de newsservers van orange, bij adsl extra mag je maximaal 3 streams van 15Kbps elk openen.
 
luuk
bedankt voor je snelle reactie Smile

nu twijfel ik alleen nog omdat ik zoveel klachten lees over orange als het om overstappen gaatFrown
 
jvoorhout
ik snap niets van die instellingen, iemand moet maar eens een stappenplan gaan maken (ik wil dat best doen ,maar moet iemand mij eerst vertellen hoe het werkt)
 
jvoorhout
lol tis super simpel, gewoon de wizard van speedtouch.nl downloaden en juiste verbindinsprotocol kiezen, dan doet ie het automotisch
 
DiaantjeJoa
Moet je wel op internet kunnen als je het stappenplan daar wil opzoeken Angry
 
rrozema
hetzelfde geldt voor de instellingen, die je ook nodig hebt.

Maar redeneer even met me mee: ... Als je op dit forum kan komen, heb je blijkbaar al een manier gevonden om op het internet te komen. Dus we kunnen aannemen dat iedereen die dit forum weet te vinden, ook de speedtouch.nl site kan bereiken om de wizard te downloaden. Cool Ergo, ik ga geen stappenplan zitten schrijven...
 
luuk
Het is eindelijk zover, de nieuwe verbinding is er Smile
Hij haalt bij speedtest.net nog maar de 4 mbit/s ipv 8 maar ik ben al lang blij dat ik verbinding heb. (volgens mij heeft bijna iedereen die overstapt bij orange problemen Pfft)

Nu heb ik alleen een ander probleempje. We hebben hier thuis 2 pc's, 2 laptops, een wii en een DS. Met ADSL Lite konden die gewoon tegelijk op internet, maar nu de router (S.T. 585) op Bridged staat ipv Routed kan er maar 1 apparaat tegelijk op internet Frown
Kan ik dit op de een of andere manier in de router instellingen oplossen of moet ik nu toch de livebox of een extra router nemen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen Smile
 
rrozema
Je hebt de instellingen voor adsl extra verkeerd gelezen en je modem daardoor verkeerd ingesteld. (Voor de duidelijkheid, de instellingen staan in de FAQ.) Er staat niet dat je je modem in bridge mode moet zetten, je moet je modem instellen als normale router. Een van de instellingen heeft toevallig het woord 'bridged' in zich, maar dat is iets heel anders dan je modem in bridge mode zetten. Gebruik de configuratie wizard van de speedtouch.nl site en je komt er vast wel uit: http://www.speedtouch.nl/downloads/ST..._nl_v7.exe voor R6.x firmware of http://www.speedtouch.nl/downloads/ST...nl_v11.exe als jouw spoeedtouch R5.x firmware heeft. In deze wizards wordt Orange ADSL nog Wanado Family genoemd, de instellingen zijn echter niet veranderd.
Gewijzigd door rrozema op 14 maart 2008, 20:54
 
luuk
bedankt voor de snelle reactie Grin
ik ga het nu proberen

Edit:
Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Bij de configuratie wizard heb ik volgens mij alles goed ingevuld (Router mode, 1483 Bridged IP en Wanadoo) maar ik krijg geen verbinding met internet (wel met de router, dus kan wel op speedtouch.lan komen).
Heb jij of heeft iemand anders hier nog een idee? Wink
Gewijzigd door luuk op 15 maart 2008, 00:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL-Extra met de SpeedTouch 585?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Advertentie