obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Traag!
vriezea
Goededag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum dus ik zeg hallo allemaal!

Ik heb een trage internet verbinding sinds enige tijd, heb het ADSL Plus of Extra abbo (v/h Family) en ik zou in november 8MB krijgen. Helaas nog steeds maar 4MB, echter wanneer ik nu download of gewoon browse is het ontzettend traag.
Nieuwsgroepen via Payserver max: 100 Kbps als je geluk hebt, voorheen zat ik op dik 400Kbps.

Het lijkt bijna of het geknepen wordt want overdag is het vaak wel snel, maar tussen 20.00 en 23.00 drama!

Hierbij de statistieken en zo wat in de livebox staat.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
Afname Dichtbij : 7.1 (dCool
Ver weg : 2.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 29 (dCool
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Is dit goed of niet, ik heb ooit wel eens gehoord dat SNR-Marge Dichtbij niet juist was dacht ik.
Gewijzigd door vriezea op 15 januari 2008, 22:01
 
guus
nou als het wel goed is dan kan jij geloof ik (Het is mij ook maar 1x gezegd) veeel sneller halen dan 4 mbit Pfft
 
Nova25

Quote

deebee schreef:
Snr-waardes moet je in de buurt van de 10 dB zien te krijgen. Hoe en waarmee heb je de LB aangesloten ?

Hoezo moet hij zijn SNR-waardes in de buurt van de 10 dB zien te krijgen? Ik weet niet of je weet wat de SNR-marge betekend?
Voor de duidelijkheid: zijn waardes zijn perfect, die hoge snr waarders betekenen juist dat er nog veel ruimte over is op die lijn voor hogere snelheden. Omdat zijn snelheid nu geknijpt op 4Mb staat, is de SNR waarde hoog. Als Orange de snelheids verhoging zal uitvoeren naar 8Mb zal deze SNR waarde logischerwijs naar beneden gaan omdat er dan minder ruimte over is op de lijn.

En dat je op dit moment veel problemen hebt met wisselende snelheden kan wel kloppen op dit moment zijn er aardig wat mensen die dit zelfde probleem hebben, zie andere topics op dit forum. Het probleem ligt dus duidelijk bij ORANGE
 
guus
Ja precies, dus hij kan veel sneller netzo als ik...
 
Ross
heb hier ook nog geen antwoord op mijn email gekregen (5dg terug) misschien verwacht ik te veel.
De snelheid is nu ook weer ingestort van 3500 kb naar 1100 wordt er echt wel wat flauw van.
Dan maar wat meer betalen voor een constante verbinding.
Nog 2mnd dan kan ik opzeggen.
Is toch vreemd, je betaald het eerste jaar € 10 minder vervolgens leveren ze 9 mnd een probleemloze verbinding, en aan het einde van dit jaar, net als ze wat meer aan je kunnen gaan verdienen, verkloten ze de zaak waardoor je om je heen gaat kijken naar iets anders.

224073692


 
Hendrik
Hier is het ook weer erg traag en met gamen is er lagg. Angry
 
MR
De snelheid hier is vandaag werkelijk dieptriest, tussen de 700 en 800 kbps voor een ADSL extra lijn die normaal rond de 3200kbps ligt (nog steeds niet de beloofde verhoging trouwens...) Upload is prima, 800kbps. Wat zijn ze toch aan het doen bij Orange???Shock


laatste meting: 256 kbps, nog trager dan een inbellijntje op dit moment
Gewijzigd door MR op 17 februari 2008, 17:17
 
marcel de trage
En hier ook een teleurgestelde overstapper................

download 3480
up 864
 
RobertF
Ga naar de tread Mail aan Tros Radar en stuur ook je mail dan gebeurt er misschien wat
RobertF
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 sep 2016
traag internet Snelheid : 22 09 jul 2015
Traag internet. Snelheid : 2 06 jul 2015
Advertentie