obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Server probleem
nielss
hallo allemaal,

ik heb vandaag gebeld naar orange helpdesk met de vraag
Hoe zorg ik ervoor dat de server die ik run met geforwarde porten gezien kan worden door andere mensen van buiten mijn netwerk?

hij wist het nu dus nu is de vraag aan jullie hoe kan ik dit krijg een server runnen zodat andere het kunnen zine?
 
rrozema
Mischien moet je je vraag iets duidelijker stellen. Dat helpt, geloof me.

welke server? welke router? welke poorten heb je geforward? Naar welk ip adres heb je die poorten geforward? Wat is het lokale ip adres van je pc? Heb je een firewall draaien op je pc? Heb je de server al wel gestart op je pc? Hoe test je of het wel of niet werkt?
 
nielss
gast ik ben niet helemaal lijp met heb je de server al gestart PfftGrin

ik weet behoorlijk wat af van servers draaien en forwarden, het gaat om een PC die windows XP draait(media center)en er draaien meerdre servers op zonder enige programmas op de achtergrond(firewall, virusscanner, etc) hij is alleen maar voor SERVER host bedoelt Wink
en het probleem is dus, ik kan er wel op via(192.168.1.10)maar mensen kunnen er niet op via externe IP of een DNS
85.144.193.26
of
nextgen.servegame.com
die zijn dus niet vanaf buiten zicht baar.

hier meer informatie:

IP Server(PC) 192.168.1.10
Firwall=geen(alleen LB )
Server=(maakt niet uit, neem Teamspeak)
Router=Livebox van orange
poorten=UDP 8767
naar IP=192.168.1.10

ik gebruik teamspeak en vraag aan andere maar werkt niet, host bestand staat GOED ingestelt
Firewall staat GOED ingestelt:

Naam:TEAMPSEAK
Protocol:UDP
Van poort:8767
Tot poort:8767
Lokaal IP-adres:192.168.1.10

dit is het wel denk ik,
Gewijzigd door nielss op 23 januari 2008, 20:52
 
Arbeider
Voor zover ik op internet kan zien gebruikt teamspeak server 2 poorten. 1 voor tcp en 1 voor udp. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar vond dat via google. Je zou dus kunnen proberen:

8766-8766 TCP 192.168.1.10
8767-8767 UDP 192.168.1.10

Weet niet of het echt nodig is. Zie ook het volgende topic:

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ead_id=633

en:

http://www.wiigamer.nl/forum/thread.p...16223&sid=

En niet meteen zo boos op andere reageren als ze om verduidelijking vragen. Niemand hier is helderziend. Je zult dus moeten uitleggen welke stappen je allemaal ondernomen hebt. (En dan dus niet: ik heb alles al ondernomen; men wil weten welke stappen (en evt. hoe uitgevoerd). Je krijgt dan veel vriendelijkere antwoorden en bovendien ook betere omdat men je beter van dienst kan zijn. Dit is alleen maar als opbouwende kritiek bedoeld.
Gewijzigd door Arbeider op 24 januari 2008, 09:05
 
nielss
Boos? hu

nouja teamspeak deed het eerst goed met 8767 dus dat is wel goed Pfft
 
rrozema
Volgens www.portforward.com moet je 3 poorten forwarden voor teamspeak. En het zijn alle drie TCP poorten en geen UDP.

"TeamSpeak requires you to forward the 8767,14534,51234 ports."

Je kunt , voordat je alles in 1 keer test door de teamspeak client te starten, Shields!Up van www.grc.com gebruiken om elk van de poorten apart te testen. Ze moeten rood worden, dan heb je het goed gedaan.

N.B. je wilt niet weten hoeveel mensen testen of hun poorten open staan nadat ze de portforward hebben aangemaakt, maar dan vergeten om de server applicatie te starten. Dus dat was echt geen geintje van me...
 
nielss
oke alles geopend, maakt niks uit...

het gaat erom dat ik zelf via lan er wel op kan maar dat mensen voor geen ene mogelijkheid via buiten erop komt, DUS via het WAN IP van de livebox 85.144.193.26 en dan de port voor teamspeak(die nodig is voor een connectie)8767
als je dat dus intoets in teamspeak krijg je een error met de server offline is

en met die test krijg ik alleen maar

Stealth
 
rrozema

Quote

nielss schreef:
oke alles geopend, maakt niks uit...

het gaat erom dat ik zelf via lan er wel op kan maar dat mensen voor geen ene mogelijkheid via buiten erop komt, DUS via het WAN IP van de livebox 85.144.193.26 en dan de port voor teamspeak(die nodig is voor een connectie)8767
als je dat dus intoets in teamspeak krijg je een error met de server offline is

en met die test krijg ik alleen maar

Stealth


Precies. Je hebt je port forwards niet goed ingesteld.
Stealth betekent gewoon dat de server van grc.com geen antwoord heeft gekregen van jouw server.
Open betekent dat de poort goed is geforward en er een verbinding gemaakt kon worden.
Closed betekent dat de server wel jouw poort heeft kunnen bereiken, maar er kon geen verbinding gemaakt worden.
Ik weet niet wat je nu van ons verwacht, maar dit is iets dat je toch echt zelf verkeerd doet. Zolang je 'stealth' krijgt, zal je teamspeak server nooit bereikbaar zijn voor 'buitenstaanders'.

Begin gewoon eens helemaal van voren aan. Reset de livebox naar z'n fabrieksinstellingen en volg dan de instructies op: http://www.portforward.com/english/ro...mSpeak.htm
 
nielss

Quote

rrozema schreef:

Quote

nielss schreef:
oke alles geopend, maakt niks uit...

het gaat erom dat ik zelf via lan er wel op kan maar dat mensen voor geen ene mogelijkheid via buiten erop komt, DUS via het WAN IP van de livebox 85.144.193.26 en dan de port voor teamspeak(die nodig is voor een connectie)8767
als je dat dus intoets in teamspeak krijg je een error met de server offline is

en met die test krijg ik alleen maar

Stealth


Precies. Je hebt je port forwards niet goed ingesteld.
Stealth betekent gewoon dat de server van grc.com geen antwoord heeft gekregen van jouw server.
Open betekent dat de poort goed is geforward en er een verbinding gemaakt kon worden.
Closed betekent dat de server wel jouw poort heeft kunnen bereiken, maar er kon geen verbinding gemaakt worden.
Ik weet niet wat je nu van ons verwacht, maar dit is iets dat je toch echt zelf verkeerd doet. Zolang je 'stealth' krijgt, zal je teamspeak server nooit bereikbaar zijn voor 'buitenstaanders'.

Begin gewoon eens helemaal van voren aan. Reset de livebox naar z'n fabrieksinstellingen en volg dan de instructies op: http://www.portforward.com/english/ro...mSpeak.htm


die livebox die jij laat zien heb ik niet?

ik heb deze
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sagem/Livebox-Fast3202/TeamSpeak.htm

met die poorten nu open precies het zelfde, kan de livebox wel conectie van buiten af? aan
[21:21:03] Connecting to 85.144.193.26:8767
[21:21:06] No reply from server
Maybe the server is offline
or maybe TeamSpeak is not running on it
Gewijzigd door nielss op 25 januari 2008, 21:22
 
Richard
@Nielss, kun je a.u.b. stoppen met het quoten van complete berichten, zeker als dat bericht ook nog gelijk boven jouw antwoord staat? Dan is quoten namelijk niet nodig.Smile

Ik neem aan dat je die portforward gewoon gemaakt hebt in de standaard configuratie van de Livebox onder Firewall? Of ben je in het geavanceerde menu gegaan?
Ik las overigens dat voor Teamspeak 2 de Tcp poort op 51234 ligt.

Voor de naam van de teamspeak in de portforward kun je wel het best twee namen nemen, bijv teamspeakudp en teamspeaktcp of teamspeak en teamspeak2.

Soms helpt het als je de Livebox herstart.

De teamspeak server moet ook draaien.

Dit vond ik op goteamspeak.com:
Voice TeamSpeak 2 client 8767 UDP Webinterface (see below)
Webinterface http://{server_address}:{port} 14534 TCP server.ini (HTTPServer Port=12345)
TCP query telnet {server_address} {port} 51234 TCP server.ini (TCPQueryPort=12345)

Dus misschien toch die poort 14534 TCP eens open zetten en controleren wat er in de server.ini aan poorten genoemd staat en of dat overeen komt met wat je open gezet hebt.
Gewijzigd door Richard op 26 januari 2008, 01:30
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Server probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Advertentie