obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Server probleem
nielss
ah sorry,

maar even van teamspeak af.
kijk het gaat er mij om dat ik de porten wel kan forwarden(via standaard uiteraad)en dat ik ook gewoon kan downloaden via P2P met een open poort dus ik kan wel naar buiten open staan maar naar binnen niet
een voorbeeld

SERVER PC > ANDERE DOWNLOAD PC(PEER)

die hebben dus connectie met elkaar maar als je zo gaat denken

SERVER PC <> CLIENT (voor de server)
>wel connectie
< geen connectie

dus ik kan wel dingen gaan zenden(packets)maar dat heeft geen zin als de client mij niet kan zien, snapje?
het is met alle servers, ook mijn internet server doet het niet meet(apache)die op poort 84 stond, het is met alles
 
Hendrik
en je teamspeak instellingen?

Ik draai het ook zonder problemen maar moest wel het juiste ip in de config zetten. Is wel ts via linux.
 
nielss
ik gebruik windows, maar hendrik gebruik jij een proxy server?
 
Hendrik
nee
 
rrozema
Alle verkeer dat wordt gestart vanuit jouw server (en elke andere machine in jouw netwerk) wordt doorgelaten door de standaard instellingen van de livebox. Daarom kun je vanaf de server naar alle andere machines op het internet wel verbindingen opbouwen. Dit is namelijk precies de situatie waarvoor de NAT router bedacht is: meerdere machines maken samen gebruik van 1 internet ip adres.

Echter, als jij een server draait, dan wil je verkeer dat binnen komt op het ene internet ip adres (ook wel extern adres genoemd) gaan doorsturen naar (een van) de machines in jouw netwerk. De NAT router (= jouw livebox) krijgt al het inkomende verkeer binnen. In de standaard instellingen gooit hij al dit soort verkeer weg. Zo beschermt hij jouw machines voor inbraken van buitenaf. Jij moet daarom aan de livebox vertellen welk verkeer doorgelaten mag worden en naar welk intern ip adres hij dit verkeer moet doorsturen. Dat zijn de port-forwards: opdrachten om alle verkeer dat op een bepaalde poort binnenkomt, door te sturen naar een ingesteld intern ip adres.

Ik heb al meerdere keren beschreven dat er 2 schermen zijn in de livebox die ''Firewall" heten. Jij moet degene hebben in het eenvoudige menu (dus niet in het 'advanced' menu).

Als ik je reacties zo zie, denk ik dat je beter de livebox terug kunt brengen naar de fabrieksinstellingen om dan met een schone lei opnieuw te beginnen.

Als voorbeeld de instellingen van 1 port forward voor een web server die draait op een machine die intern (vast) ip adres 192.168.1.9 gekregen heeft.
name: http
enabled: Yes
TCP/UDP: TCP
port: 80
ip adres: 192.168.1.9
 
nielss
oke ik ben er achter

mensen kunnen het wel zien, van buiten af maar ik niet ik moet het LAN ip adres gebruiken en dan werkt het ook Smile

bedankt voor alle hulp Grin
Gewijzigd door nielss op 27 januari 2008, 11:26
 
rrozema
Dat klopt, een van de belangrijkste manco's aan de livebox is dat hij geen NAT-loopback ondersteunt. Dit staat al heel vaak beschreven hier op het forum. Vandaar ook mijn vraag: Hoe test je of het wel of niet werkt? plus de referentie naar www.grc.com om je poorten wel op de juiste manier te testen.

Je schreef eerst dat je alle poorten 'stealth' kreeg bij de Shields Up! test van grc. Wat heb je dan nog veranderd, zodat het nu wel werkt?
 
nielss
het programma gestart, ik had het eerst niet aan toen ik de poorten forwarde dat vond ik raar

als het programma aanstaat zijn de poortengeforward
als het programma niet aan staat is het programma niet geforward, dat was anders bij mij andere modem Pfft
 
Richard

Quote

De teamspeak server moet ook draaien.

Ik neem derhalve aan dat je dit gelezen hebt dat je dat nu geprobeerd hebt.

Het kan inderdaad bij sommige modems wel eens verschillen, maar de beste wijze om te testen is om de zaken ook te hebben draaien.

Fijn te horen dat het gelukt is.
Greetings, Richard.
 
rrozema
Ik volg je niet helemaal. Let op:

Quote

nielss schreef:
gast ik ben niet helemaal lijp met heb je de server al gestart


en nu zeg je:

Quote

nielss schreef:
het programma gestart, ik had het eerst niet aan toen ik de poorten forwarde dat vond ik raar

als het programma aanstaat zijn de poortengeforward
als het programma niet aan staat is het programma niet geforward, dat was anders bij mij andere modem Pfft


Wat zie ik over het hoofd?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Server probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Advertentie