obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
voorlopig geen snelheidsverhoging (denk ik)
Peter_L
Luister (en huiver)
De snelheidsverhoging (inclusief de juiste effectieve verhoging) komt er voorlopig écht niet!
Hoe ik dat weet ? Heel simpel, uit de topics blijkt dat orange steeds de boot af houdt bij mensen die vragen stellen over de snelheidsverhoging.
Er is volgens mij nog helemaal niemand waarbij de snelheidsverhoging (inclusief de juiste effecte snelhieid) van kracht is geworden.
Niemand krijgt een keiharde toezegging van orange hierover omdat ze het simpelweg niet weten. Ik denk dat ze er (bij de nieuwe klanten) gewoon niet meer uitkomen. Als het op korte termijn zou gebeuren dan had orange dit allang (massaal) kenbaar gemaakt. Ooit zal de verhoging er wel eens komen maar ik denk zeker niet de eerst komende maanden.

De nieuwe klanten hebben een overeenkomst met orange waarbij de verhoogde snelheid contractueel is vastgelegd. Orange komt bij alle nieuwe klanten haar contractuele verplichtingen niet na. Dit is een legitieme reden om je contract te laten ontbinden (nadat je ze in gebreke hebt gesteld) Dat de meesten hiervoor niet warm lopen heb ik alle begrip voor maar ik wil het toch even vermelden.

Groeten Peter
Gewijzigd door Peter_L op 26 januari 2008, 20:09
 
agua
Yep peter ik wil ook niet meteen mijn contract ontbinden, ik zelf had eerst een super 8mb verbinding. En heb alleen maar gewijzigd vanwege de prijs bij orange. En nu... zit nog steeds op 4 mb en betaal voor 8. In het begin had ik nog een antwoord gekregen op mijn mails (is naar de td) Maar nu krijg ik geen antwoord meer van orange. Ikben pissig maar wat wil ik doen heb mijn telefoon nodig en het internet. Als ik ga opzeggen ben ik bang dat ik een tijd zonder zit Sad
 
Nova25
Ik ben ook van plan om Orange in gebreke te stellen, omdat die snelheidsverhoging zo lang op zich laat wachten. Alleen in mijn geval geeft de livebox wel al de verhoogde snelheid aan, en ik ben dus bang dat het in mijn geval Orange moeilijk gaat zitten doen omdat ik volgens hun systeem wel al verhoogt ben.Frown
 
Peter_L

Quote

Peter_L schreef:
Luister (en huiver)
De snelheidsverhoging (inclusief de juiste effectieve verhoging) komt er voorlopig écht niet!
Hoe ik dat weet ? Heel simpel, uit de topics blijkt dat orange steeds de boot af houdt bij mensen die vragen stellen over de snelheidsverhoging.
Er is volgens mij nog helemaal niemand waarbij de snelheidsverhoging (inclusief de juiste effecte snelhieid) van kracht is geworden.
Niemand krijgt een keiharde toezegging van orange hierover omdat ze het simpelweg niet weten. Ik denk dat ze er (bij de nieuwe klanten) gewoon niet meer uitkomen. Als het op korte termijn zou gebeuren dan had orange dit allang (massaal) kenbaar gemaakt. Ooit zal de verhoging er wel eens komen maar ik denk zeker niet de eerst komende maanden.

De nieuwe klanten hebben een overeenkomst met orange waarbij de verhoogde snelheid contractueel is vastgelegd. Orange komt bij alle nieuwe klanten haar contractuele verplichtingen niet na. Dit is een legitieme reden om je contract te laten ontbinden (nadat je ze in gebreke hebt gesteld) Dat de meesten hiervoor niet warm lopen heb ik alle begrip voor maar ik wil het toch even vermelden.

Groeten Peter


sorry dit topic staat eigenlijk verkeerd. Ik was er mee bezig en toen viel mijn verbinding weer eens weg. Het was de bedoeling dat dit geplaatst zou worden onder het topic snelheids verhoging
 
Peter_L

Quote

agua schreef:
Yep peter ik wil ook niet meteen mijn contract ontbinden, ik zelf had eerst een super 8mb verbinding. En heb alleen maar gewijzigd vanwege de prijs bij orange. En nu... zit nog steeds op 4 mb en betaal voor 8. In het begin had ik nog een antwoord gekregen op mijn mails (is naar de td) Maar nu krijg ik geen antwoord meer van orange. Ikben pissig maar wat wil ik doen heb mijn telefoon nodig en het internet. Als ik ga opzeggen ben ik bang dat ik een tijd zonder zit Sad


Het een tijdje zonder internet zitten is inderdaad een risico. Toch heb ik voor deze weg gekozen omdat ik het gedoe met Orange zat ben. Ik moet vanaf 1 februari 3 weken zonder telefoon en internet doen.Dat is nog te overbruggen

Peter
 
Hendrik
Ik denk dat ik juist een snelheids "verlaging" heb gekregen.
Sinds gisteren komt de download niet hoger dan 100kb/s. Het is eerder uitzondering dan regel dat ik momenteel 100k haal gemiddeld is het denk ik 80 ofzo.
Dacht even in een paar uur een dvdtje te pakken maar tot mijn grote verbazing moest ik nog een dag wachten tot hij klaar was????

Als het morgen nog zo is ga ik maar eens even bellen! Angry
 
Peter_L

Quote

erwinvos schreef:
Beste Peter,

dat er nog geen snelheidsverhoging is klopt, maar dat zegt niet dat het voorlopig niet komt. een persoonlijke mening mag je hebben, maar om het zo de wereld in te slingeren op basis van eigen bedachte argumenten vind ik wel ver gaan. Orange heeft min 600000 klanten en het percentage wat echt problemen heeft is erg laag. Een snelheidsverhoging is geen probleem, maar een onhebbelijkheid. Een abonnement nemen en dan geen LB ontvangen of waarvan de aanvraag niet goed is gegaan, dat is een probleem. Want je meldt je vol goede moed aan en dan loopt het fout. En een slechte start is nooit leuk. Maar als je een verbinding hebt die normaal werkt en je bent verder tevreden wat is dan het probleem? het contract was je toch al aangegaan voor je huidige verbinding en het kadootje komt vanzelf

Orange is druk bezig met het overzetten van KPN klanten naar volledige Orangelijnen, ze zijn in de telefonie gestapt waarin ze ook door ervaring moeten leren (en ja, misschien hadden ze daar mee moeten wachten, maar dat is niet gebeurd), KPN kan roet in het eten gooien en ze krijgen er ook dagelijks vele nieuwe klanten bij en dan is het helaas zo dat de wereld tegenwoordig afhankelijk is van computers en mensen menselijke trekjes hebben en ze, net als iedere andere wereldburger, ook wel eens een fout maken of dat de computerhardware het begeeft. Kijk maar eens binnen je eigen werk, wat het foutpercentage is. In het geval van orange zal dat op 600000 misschien 1 of 2 % wat niet wegneemt dat het heel erg frustrerend is als jij daar als nieuwe klant tussenzit. Maar hoe groter het aantal leden, des te groter het aantal mensen bij een foutpercentage van bijv. 1%. En helaas ziet men meestal alleen dat aantal!

Het is een lang stukkie tekst geworden zie ik Smile. Dus ga maar niet quoten. Wink


Beste Erwin,
Mijn argumenten zijn niet zelf bedacht maar gebaseerd op de berichten hier in dit forum en daarnaast een stukje logisch nadenken. Geef jij eens wat argumenten, gebaseerd op feiten, waarom jij denkt dat snelheidsverhoging wel op korte termijn zal plaatsvinden en het geen maandenkwestie wordt?

Orange zal best 600.000 klanten hebben maar niemand van ons heeft hiervan de juiste cijfers. Ook heeft niemand de cijfers hoeveel procent van de klanten problemen heeft en hoeveel procent wegloopt. Deze cijfers zijn voor niemand van ons beschikbaar en dus niet controleerbaar. Het is dus niet juist om deze cijfers te gebruiken.

Maar als we dan toch met percentages gaan gooien dan heb ik hier ook nog een leuke:
Uitgaande van de topics op dit forum, de berichten bij Tros Radar, consuwijzer etc. etc. etc gaat er bij nieuwe klanten toch wel in 80-90% van de gevallen iets mis. Als ik daar nog het uitblijven van de contractuele snelheidsverhoging bij optel dan kom ik dus op een percentage van 100% van de nieuwe klanten waarbij het product van Orange met gebreken wordt opgeleverd. Het uitblijven van de juiste contractuele snelheid is en blijft een gebrek van Orange op juridische gronden. Dat mensen, zo als jij, daar vrede mee hebben is een heel ander verhaal.

Ik baseer mijn argumenten dus op berichten uit dit forum en andere bronnen op internet. Niet op cijfers die niemand kan verifieren
Zoals gezegd gaat het dus vooral om de nieuwe klanten waarbij zaken te vaak fout gaan of niet naar behoren verlopen. Het precentage van de nieuwe klanten (in dit forum!!) met problemen/gebreken is zeker niet laag te noemen. Het niet doorvoeren van de juiste contractuele snelheid is wellicht in eerste instantie geen probleem voor een nieuwe klant maar het is wel degelijk iets wat niet goed gaat bij het afsluiten van het abonnement.

Ik vind het een nogal merkwaardige zaak dat Orange er nu al bijna 3 maanden over doet om de snelheidsverhoging bij de nieuwe klanten te laten in gaan. Met de huidige techniek moeten dit soort zaken toch binnen een maand op te lossen zijn. En als het om wat voor reden dan ook niet lukt moet orange daarvan in iedergeval een melding doen op hun website en/of bij het afsluiten van de overeenkomst. Of anders een regeling aanbieden om over te stappen naar een andere provider of zo iets dergelijks. Dat lijkt me wel zo netjes tov de klanten.

In dit tempo kan het nog wel maanden duren. En omdat er van orange en mensen in dit forum geen andersluidende berichten zijn verschenen blijf ik er bij dat de snelheidsverhoging er voorlopig niet komt.

En laten we wel wezen Erwin, orange is niet voor niets zo "coulant" met mensen die hun contract willen ontbinden. Normaal gesproken is daarvoor (bijna altijd) een gang naar de geschillencommissie nodig.

Peter
Gewijzigd door Peter_L op 27 januari 2008, 09:55
 
Peter_L

Quote

de pessimist schreef:

Quote

erwinvos schreef:
Beste Peter,

dat er nog geen snelheidsverhoging is klopt, maar dat zegt niet dat het voorlopig niet komt. een persoonlijke mening mag je hebben, maar om het zo de wereld in te slingeren op basis van eigen bedachte argumenten vind ik wel ver gaan. Orange heeft min 600000 klanten en het percentage wat echt problemen heeft is erg laag. Een snelheidsverhoging is geen probleem, maar een onhebbelijkheid. Een abonnement nemen en dan geen LB ontvangen of waarvan de aanvraag niet goed is gegaan, dat is een probleem. Want je meldt je vol goede moed aan en dan loopt het fout. En een slechte start is nooit leuk. Maar als je een verbinding hebt die normaal werkt en je bent verder tevreden wat is dan het probleem? het contract was je toch al aangegaan voor je huidige verbinding en het kadootje komt vanzelf

Orange is druk bezig met het overzetten van KPN klanten naar volledige Orangelijnen, ze zijn in de telefonie gestapt waarin ze ook door ervaring moeten leren (en ja, misschien hadden ze daar mee moeten wachten, maar dat is niet gebeurd), KPN kan roet in het eten gooien en ze krijgen er ook dagelijks vele nieuwe klanten bij en dan is het helaas zo dat de wereld tegenwoordig afhankelijk is van computers en mensen menselijke trekjes hebben en ze, net als iedere andere wereldburger, ook wel eens een fout maken of dat de computerhardware het begeeft. Kijk maar eens binnen je eigen werk, wat het foutpercentage is. In het geval van orange zal dat op 600000 misschien 1 of 2 % wat niet wegneemt dat het heel erg frustrerend is als jij daar als nieuwe klant tussenzit. Maar hoe groter het aantal leden, des te groter het aantal mensen bij een foutpercentage van bijv. 1%. En helaas ziet men meestal alleen dat aantal!

Het is een lang stukkie tekst geworden zie ik Smile. Dus ga maar niet quoten. Wink


Ik snap het hele verhaal niet. Fatsoen daar gaat het om. Orange moet de klanten met we ze kontraktuele verplichtingen hebben een brief sturen dat ze niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen en dat de klanten zonder problemen naar een andere provider kunnen overstappen, liefst met een schadevergoeding. Dus geen lullige Emails meer naar de klanten sturen, die nergens op slaan, maar een excuus brief dat ze onjuiste advertenties hebben geplaatst. Ik vindt het bij Orange een stelletje hufters die geen ruggegraat hebben. Ik begrijp niet dat Erwinvos Orange kan verdedigen.


Inderdaad, het gaat om een stukje fatsoen van Orange. Het zou een goed begin zijn als Orange dergelijke regeling aanbiedt. .
 
Peter_L

Quote

erwinvos schreef:
hoe ik aan de getallen kom ga ik niet zeggen. Is ook niet van belang, ik weet alleen dat ze er zijn, dus ik baseer het wel ergens op.

En voor de rest wens ik jullie veel plezier bij jullie nieuwe provider en ik hun met jullie, want ik denk dat jullie gelijk weer in de gordijnen hangen als het daar ook een keer fout gaat.

En dat ze excuses hadden moeten maken ben ik met jullie eens. Maar als ze het doen is het ook niet goed denk ik bij een aantal mensen

Feyenoord - Groningen 1-3


Erwin,
Dit is geen voetbal forum en in dat kader niet erg interessant om te vermelden. Hou je bij het topic svp.
Verder geef je geen antwoord op mijn vraag. Kom eens met - op feiten gebaseerde - argumenten waarom jij van mening bent dat de snelheidsverhoging wél binnenkort ingaat en geen maandenkwestie wordt. Want dat is het Topic. Ben erg nieuwsgierig. De rest ook denk ik.

Het is prima dat je mij bekritiseert en mij beticht van het zelf verzinnen van argumenten maar het lijkt er sterk op dat je daar nu zelf ook mee bezig bent met die cijfers. Dit is niet erg netjes van je.
De cijfers waar je in vorige berichtje mee rond gooide zijn nergens op gebaseerd simpelweg omdat ze niet beschikbaar zijn voor het publiek. Zulke cijfers zijn normaal gesproken alleen voor hoge Orange medewerkers beschikbaar. Je gaat me niet vertellen dat jij wel over zulke harde cijfers beschikt.....
Maar als jij op de een of andere manier tóch wel over zulke harde (inside) informatie beschikt, dan moet het voor jou zeker geen probleem zijn om te achterhalen wanneer de snelheidsverhoging in gaat. Want als je aan zulke harde getallen kunt komen dan kun je ook wel aan info komen over de snelheidsverhoging. Ik denk je dat een ieder lid van dit forum er een groot plezier mee zult doen.

We wachten met spanning af op jouw berichten over de snelheidsverhoging
Gewijzigd door Peter_L op 27 januari 2008, 12:08
 
Peter_L

Quote

vdrijver schreef:

Quote

fisher schreef:

Quote

erwinvos schreef:
hoe ik aan de getallen kom ga ik niet zeggen.

Toch uit je duim gezogen?GrinGrin



nee,opgevangen van een snuggere helpdesk medewerker.die flappen dat er wel meer uit


Ach Erwin, die helpdesk medewerkers die roepen maar wat, dat weet je nu zo onderhand toch wel. En die gaan aan de klanten écht geen harde cijfers voorleggen hoe het nu zit met alle percentages. Vind je het ook niet vreemd, beste erwin, dat helpdesk medewerkers volgens jouw informatie kennelijk wél met deze cijfers kunnen rondstrrooien maar niet kunnen aangeven wanneer de snelheidsverhoging ingaat?? Vreemd hoor. Nee beste erwin je beschikt echt over verkeerde (niet verifieerbare!) informatie. Het van "horen zeggen" zijn geen harde cijfers!

Tenzij er andere informatie komt blijf ik er dus bij dat de snelheidsverhoging de eerst komende maanden niet doorgevoerd zal worden bij de nieuwe klanten (die van na 20-08-2007) Althans er zijn tot nu toe géén controleerbare signalen die anders doen vermoeden.
Gewijzigd door Peter_L op 27 januari 2008, 12:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voorlopig geen snelheidsverhoging (denk ik)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie