obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Hoe reset ik de TCPIP configuratie.
Wanabo
In de dagen v??r Windows XP, kon een corrupte IP installatie vaak eenvoudig worden gerepareerd door TCPIP te verwijderen en opnieuw te installeren.

In Windows XP is dit niet mogelijk, omdat TCPIP is een integraal deel van het besturings systeem is en verwijdering zou problemen veroorzaken.

U kunt, echter de registry instellingen herstellen naar hun standaardwaarden met behulp van het netsh commando. Het resultaat is een gloednieuwe TCPIP configuratie.

Netsh.exe staat in C:\Windows\System32\ .
Om het programma te gebruiken opent u een dosbox en typt; netsh int ip reset filename. U moet filename specificeren, zoals Ipstuff.txt. Na uitvoeren van Netsh.exe bevat ipstuff.txt een gedetailleerd logboek van sleutels uit de Registratie die werden gewijzigd.

Suc6 Wanabo
Gewijzigd door Wanabo op 02 juni 2006, 17:39
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Ook wat geleerd want die netsh kende ik ook nog niet maar.....

Quote

In Windows XP is dit niet mogelijk, omdat TCPIP is een integraal deel van het besturings systeem is en verwijdering zou problemen veroorzaken.

Da's helaas niet juist, het is geen internet explorer.Smile Tcp/ip is gewoon een protocol en zeker geen integraal deel van het besturingssysteem. Als je geen netwerkkaart hebt of modem zit er ook geen tcp/ip in.
Je kunt tcp/ip net als bij windows '98 gewoon via de eigenschappen van het netwerk verwijderen en later weer toevoegen.

Maar de netsh optie is natuurlijk wel mooier, mede vanwege de log omdat je dan ook ziet wat er gebeurd.

Daarnaast helpt vaak het verwijderen en weer toevoegen van tcp/ip niet bij bepaalde problemen.
Zie ook LSPFix voor bepaalde spyware (www.cexx.org/lspfix.htm).
Gewijzigd door Richard op 02 juni 2006, 17:12
Greetings, Richard.
 
Wanabo

Quote

Da's helaas onzin


TCP/IP kun je wel uitschakelen en weer inschakelen, maar er is geen uninstall voor!

Bovenstaande wijsheid (eerste post) heb ik uit: PCMAG
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Heej Wanabo.

Stom van me, je hebt gelijk. Los kun je hem niet de-installeren, daar moet je de netwerkkaart en/of client voor verwijderen. Dat heb ik namelijk al eens gedaan hier.
Maar hij is niet meer apart te verwijderen. Ik trek meteen mijn woorden weer terug (had het al iets aangepast voor je reply).

Geheel weghalen kan dus wel, maar moet je alles weghalen, alleen zoals gezegd levert het meestal geen oplossing voor problemen.
De lspfix en de netsh echter wel.

Mijn fout.Wink
Greetings, Richard.
 
Wanabo
www.cexx.org/lspfix.htm <-- nice find Grin

Zal ik bij de weblinks zetten en de programmaatjes bij de download sectie. (of een van de heren beheerders)

Overigens is er ook een handmatige manier om winsock te repareren. Als ik er aan toe kom post ik deze ook.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe reset ik de TCPIP configuratie.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
m7 mz-101 reset ? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 5 15 feb 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Advertentie