obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
contractopzegging Orange een DRAMA
BJ026
Op 29 oktober 2007 zegde ik telefonisch mijn ADSL lite abonnement op. Contract liep tot 31 januari 2008. Dus ruim op tijd. Maar denk je dat ik een bevestiging krijg? Niks dus ook niet na herhaaldelijke telefoontjes. Ze zeiden elke keer het komt wel goed. Op zich heb ik hiervoor geen problemen gehad met Orange/Wanadoo.

Daar er iets mis ging met een nieuwe provider heb ik 16 Januari 2008 Orange gebeld dat ik een ADSL extra plus telefonie abonnement wilde afsluiten. Kosten 32,45 euro per maand. Tja en toen kreeg ik de bevestigingsmail en daain stond een andere prijs vermeld. Ik weer gebeld en gevraagd of zij mij de juiste gegevens wilde zenden maar dit gebeurde niet. Je moet elke keer bellen voor 20 eurocent per minuut en ze laten je graag wachten. Ook bleek dat het een voortzetting was van de ADSL lite abonnement.

Ik ben met alles niet eens en werd behandeld door de klantenservice waar ik maar verder niet op ingaat. Schandalig. Dus 18 januari 2008 annuleer ik telefonisch de aanvraag. Ik kreeg per mail geljk de opzegging binnen van de bijproducten die je gratis krijgt bij ADSL extra. Bij de opzegging gaf ik aan dat ik er vanuit ging dat de opzegging van de ADSL litze gewoon doorgaat deze had ik immers al opgezegd. Nadien nogmaals gebeld en werd gezegd meneer het komt helemaal goed met de opzegging.

Vandaag 31 januari 2008 maar weer eens gebeld. Wat blijkt zij zeiden dat ik 25 januari 2008 gebeld had en ik zou gezegd hebben dat ik de ADSL extra plus telefonie wel wilde en dat ze dit in gang hebben gezet. IK HEB HEN NIET EENS GEBELD 25 JANUARI. Maar zij bleven volhouden van wel en konden niks meer doen. Gelukkig in mijn vriendenkring een advocaat. Die zei al zou je wel gebeld hebben dan kan je altijd binnen 7 dagen annuleren. Dus weer gebeld toen kon het wel geannuleerd worden maar ze deden vaag over het bellen op 25 januari 2008. Dit telefoontje is er echt helemaal niet geweest maar op deze wijze willen ze je gewoon dwingen. Ik heb ook nooit een bevestiging gehad van de aanvraag op 25 januari. Nou zouden ze het annuleren maar je raad het al geen bevestiging per mail.

Op advies advocaat en consumentenbond alsnog een aangetekende brief verstuurd. Mocht het dan nog niet goed geregeld zijn dan kan ik beter eerst naar de geschillencommisie en dan als dat ook geen goed besluit geeft dan is de volgende stap de rechter. Wat ik dan ook zeker zal doen want hier word je echt gewoon in de boot genomen door Orange. In ieder geval weet ik dat ik sterk sta. Orange gooit het er nu op dat ik door de aanvraag van ADSL extra mijn ADSL lite abonnement hierdoor gelijk met jaar is verlengd. Maar volgens advocaat klopt dit niet en ook de consumentenbond gaf aan dat zij in gebreke zijn gebleven door al in oktober geen bevestiging te hebben gestuurd van mijn opzegging. Ook mag ik de betalingen gewoon stop zetten voorlopig want Orange dreigt ermee dat ik dan in gebreke zal blijven maar dit klopt juridisch niet. Dus nu afwachten. Aan een ieder die overweegt Orange te nemen zou ik zeggen BEZINT EER GIJ BEGINT
Gewijzigd door BJ026 op 03 februari 2008, 18:25
 
Richard
Euh, ik wil niet lastig doen, maar heb je ooit al eens van het gebruik van witregels en alinea's gehoord.

Sorry maar zo lap tekst allemaal achter elkaar getypt is bijna niet te lezen, dan zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.Wink

Misschien toch handiger om het volgende keer wat overzichtelijker te doen.

Overigens heb ik zelf kort geleden ook opgezegd bij Orange, gewoon telefonisch, ging prima.

Voor wat ik er uit begrijp lijkt het er op dat je het juridisch met Orange gaat uitvechten. Daarbij uiteraard alvast succes gewenst, hopelijk lukt het je.

Doch dit verhaal komt bij meerdere providers voor, helaas niet alleen bij Orange.

Greetings, Richard.
 
BJ026
Ze blijven pushen Orange. Vandaag deze brief van Orange ik weiger namelijk te betalen voor iets dat ik heb opgezegd.


Geachte heer Jansen,

Een tijdje geleden hebben wij u per e-mail gea33;nformeerd over de mislukte incasso van de vorige maand. Wij hebben u toen gevraagd dit probleem op te lossen en het openstaande bedrag binnen tien dagen te voldoen.

nog geen betaling ontvangen
Tot onze spijt hebben wij nog steeds geen (volledige) betaling van u ontvangen. Het openstaande bedrag is nu zelfs toegenomen met de abonnements- en/of verbruikskosten van deze maand. Wij hebben opnieuw geprobeerd het totale openstaande bedrag te incasseren, maar deze incassopoging is niet gelukt. Uw betalingsachterstand is daarmee opgelopen tot € 14.99. Wij doen geen nieuwe incassopogingen meer tot het openstaande saldo door u is voldaan.

binnen 7 dagen overmaken
U dient ervoor te zorgen dat het huidige openstaande saldo van € 14.99 binnen zeven dagen na dagtekening van deze e-mail op onze bankrekening 53.86.53.167 (t.n.v. Orange Nederland Breedband BV te Amsterdam) staat bijgeschreven. Let er wel op dat u uw klantnummer hierbij vermeldt.

Als u niet of niet op tijd betaalt, zijn wij genoodzaakt uw abonnement stop te zetten. Uw contract blijft gewoon doorlopen, ondanks de blokkering van de toegang. U bent dus nog steeds verplicht te betalen, zowel het openstaande bedrag, als de maandelijkse kosten tot aan het einde van uw contract. Bovendien bestaat de mogelijkheid dat we overige (rechts)maatregelen nemen. De extra kosten die daarbij horen komen geheel voor uw rekening. U kunt onze algemene voorwaarden online nalezen.

De informatie in deze e-mail krijgt u ook per brief toegezonden. Een specificatie van het openstaande bedrag en uw facturen kunt u online vinden via 'mijn account'. Ga naar factuur en log in.

Hebben deze e-mail en uw betaling elkaar gekruist? Dan kunt u dit bericht negeren.

heeft u vragen?
Bel dan onze klantenservice via nummer 0900 699 32 65 (€ 0,45/min).

Dit is een automatisch bericht waarop u niet per e-mail kunt reageren.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.

Een positief punt is dat als ik niet betaal dat ze me gaan afsluiten. Hehe hier wacht ik al 3 maanden op
 
Richard

Quote

IK HEB HEN NIET EENS GEBELD 25 JANUARI. Maar zij bleven volhouden van wel en konden niks meer doen.

Daar moeten ze een bandopname van hebben anders kunnen ze je niets willen. Aangezien je niet gebeld hebt gaat het moeilijk voor ze worden.

Als je een aangetekende brief verstuurt hebt zoals je schrijft, dan moeten ze daar ook op antwoorden.
Zolang ze dat niet doen blijven ze zelf in gebreke.
Ik hoop voor je op een goede afloop in elk geval!
Greetings, Richard.
 
zerotec
Kijk eens bij mijn bericht hoe de contract ontbinding is verlopen, kan dus ook goed gaan

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_17845

sucses
Grin
 
Richard
Bij mij ging ie ook goed hoor Zerotec, ik kreeg een schriftelijke bevesting van Orange en zelfs ook nog 2 per email.Smile

Greetings, Richard.
 
BJ026
nou Orange reageert zelfs niet op een aangetekende brief. Enigste voordeel hierin voor mij is dat ze wederom in gebreke blijven en dit zal tijdens de rechtszaak tegen Orange alleen maar in mijn voordeel werken. Orange echt nooit en nooit meer. Het blijft een grote schande dat een bedrijf willens en wetens zo met klanten omgaat
Gewijzigd door BJ026 op 11 februari 2008, 09:29
 
BJ026
Ondanks een emailbevestiging dat mijn ADSL abonnement per 12 febr 2008 is beeindigd blijkt wederom dat dit niet doorgevoerd is en krijg ik aanmaningen en dreigen ze met rechterlijke stappen.

In ieder geval sta ik sterk maar het is van de zotte dat ze zo blijven doorgaan. Nu heb ik wederom consumentenbond gebeld en die hebben geadviseerd niets meer te doen. Orange reageert niet op aangetekende brieven.

Consumentenbond gaf al aan dat Orange al beroemd is met dit soort praktijken. Ik heb bewijs in handen dat ze het abonnement beeindigd hebben dus gewoon niet meer reageren. Mensen als je ook tegen problemen aanloop met Orange MELDEN BIJ CONSUMENTENBOND. Er komen al veel klachten binnen.

Datum: 12/02/08 01:27 PM
> Van: "Orange"
> Aan: bj.jansen@orange.nl
> CC:
> Onderwerp : bevestiging abonnement
>
>
Orange
opzegging van uw Orange ADSL abonnement


ons kenmerk: boeKDSL

Geachte De heer Jansen,

U heeft uw Orange ADSL Lite abonnement opgezegd.

contract
Wij beëindigen dit abonnement op 12/02/2008. Hierbij houden wij rekening met een contractsperiode van twaalf maanden en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten (zoals bijvoorbeeld Antivirus en Antispam) worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen.

heeft u een Livebox?
Gebruik dan de retourbox om deze naar ons terug te sturen. U ontvangt deze binnenkort.

heeft u een domeinnaam?
U kunt hiervan ook na 12/02/2008 gebruik blijven maken met een Free inbelabonnement. Als u ook de domeinnaam op wilt zeggen, gebruik dan het opzegformulier dat u binnenkort per post ontvangt.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Dank u voor het gebruik maken van deze dienst.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.
 
krullebol
Ook mijn contractopzegging met Orange is een drama...

En toen het leek dat alles opgelost was... blijkt nu dat ze nog steeds abonnementsgeld van m'n rekening halen!

Neverending story...
 
Tiger

Quote

krullebol schreef:
Ook mijn contractopzegging met Orange is een drama...

En toen het leek dat alles opgelost was... blijkt nu dat ze nog steeds abonnementsgeld van m'n rekening halen!

Neverending story...


Daar moet je echt niet van wakker liggen je kan alle automatische afboekingen toch binnen 30 dagen laten storneren (terugboeken) bij de bank als je het daar niet mee eens bent.

Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'contractopzegging Orange een DRAMA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email : 21 27 jul 2012
Algemene voorwaarden Orange Wat verandert er? : 5 21 nov 2011
Orange ADSL basis instellingen Eigen modem configuratie en problemen : 1 29 dec 2010
Orange Live box vraag Algemeen : 9 15 dec 2010
outlook instelling orange account Algemeen : 2 16 okt 2010
Advertentie