obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Antwoordapparaat neemt niet op
Kuifje09
Probleem: antwoordapparaat neemt niet op bij binnenkomend gesprek na x bellen.

Gekoppelt via een huiscentrale Phonesonic601 aan de lifebox van wanadoo.

Voormalig was een philips zenia200 op deze manier gekoppelt, zonder enig probleem.

Bellen in-huis van een vast toestel naar de set met antwoordapparaat werkt wel,
zoals het voorheen ook werkte. ook het antwoordapparaat neemt dan op.

Omdat de zenia200 slijtage gaat vertonen aan de knoppen , een neuwe philips aangeschaft.
Deze werkt niet, omgeruild, maar die deed het helemaal niet. Kennelijk een zender of ontvanger defekt.
Weer omgeruild voor eenzelfde philips CD2453S, maar zelfde resultaat als de eerste.
Toen maar een duurdere panasonic meegenomen, maar zelfde teleurstellende resultaat, een TG7123.
Eenmaal heeft het antwoordapparaat opgenomen bij de instelling 2 X bellen, maar pas nadat er zo'n 18 keer was overgegaan.
Dat was vlak voor dat de lijn verbrak.Maar intern neemt hij dan na 2 x bellen op. Dat is dus pet.

Ook A/B wisselingen geprobeerd, maar zonder succes. Vreemd dat dat geen effekt heeft overigens,
er staat toch een potentieel op de lijn tussen A en B.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Ik heb nog gemeten met een universeelmeter aan de signalen op de centrale, maar zowel intern als van de buitenlijn,
zijn de signalen als er een gesprek binnenkomt nagenoeg gelijk.
Toch moet er een verschil zijn. Wat is het verschil?
Ik las iets over compatibiliteit met de livebox ? Maar telefoon signalen en spanningen zijn toch al een jarenlange afspraak. ( standaard heet zoiets ? )
 
Kuifje09
Helaas van geen kant een antwoord met een oplossing.
Die moet er wel zijn, de oplossing van het probleem.

Ik heb nu maar de scoop terhand genomen en het blijkt dat zowel de KPN alswel WANADOO telefoon, netjes via mijn huiscentrale, 48 vDC en een belsignaal van 75vAC ( superpositie ) bij mijn toestellen afleveren.

Waarom nemen de antwoord apparaten aleen het locale gesprek aan ? Ik begrijp het echt niet.

Werkt die van jou wel ? laat het weten a.u.b.
 
rrozema
Als je je antwoord apparaat rechtstreeks aansluit op de livebox (zonder centrale er tussen), neemt hij dan wel op?
 
mecheltje
Erg vreemd, heb hier zelf een antwoord apparaat aan de livebox hangen en dat werkt prima!! Situatie is hier : 4 dect telefoons en 1 telefoon met een draadje en dan dus nog het antwoordapparaat.
Denk dat het toch iets te maken heeft met de centrale die je hebt.

suc6
 
Kuifje09
Helaas heb ik de draadloze set met antwoord apparaat niet alleen gekopplet aan de livebox.
Maar de huidige zenia200 hangt via de centrale aan de livebox en werkt prima.
Alle getestte , op een defekte? na, deden het wel aan de centrale maar reageerde niet juist op de signalen via de livebox.

De livebox zou het KPN sigaal via een relais ( hoor je klikken ) een op een doorgeven .

Dus alles werkt, zolang je maar niet gebeld wordt terwijl je niet thuis bent.Grin
Jammer dat er geen oplossing lijkt te zijn.

( Welk antwoord apparaat heb je , mecheltje )
Gewijzigd door Kuifje09 op 25 februari 2008, 22:02
 
rrozema
En als je je antwoord apparaat nu -tijdelijk en alleen om te testen- wel eens rechtstreeks op de livebox aansluit. Neemt ie dan wel op als je gebeld wordt?
 
Kuifje09
Inmiddels ook mail naar sagem in frankrijk gestruurd Maar ook van die zijde geen antwoord.
Ook wannadoo wil geen antwoord geven. Willen het niet begrijpen of zo ?
Denk maar een andere provider te zoeken. Als er geen ondersteuning is houd alles op.
Vakmensen op een helpdesk zetten, zou wellicht helpen.
Jammer dat dit ik hier ook geen antwoord vind.
 
rrozema
Heb je je antwoordapparaat nu al eens rechtstreeks op de livebox aangesloten?
 
Kuifje09
Sorry, maar ik heb dat niet gedaan, het apparaat was al reeds lang terug naar de winkel.
Maar aan de huiscentrale werkt alles prima. Probleem ontstaat als er een signaal via de livebox komt.
Ik zou met alle plezier een test willen doen met meerdere apparaten, maar dat gaat mij aleen nooit lukken.
Maar ik hoor dat sommige merken wel werken. aleen geeft niemand prijs welke dat zijn.
Ook lees ik vele klachten over telefoon en de livebox. Kan natuurlijk een gevruikersfout zijn.
( Al ben ik van mening dat je voor de livebox ook een splitter kan hebben om het kpn signaal niet naar de livebox te laten gaan , Je zou dan een huiscentrale met twee buitenlijnen kunenn kreeren. Dit wordt niet ondersteund door wanadoo. )

Dus kom maar mensen, welke doen het wel .

( die vraag had ik ook aan wanadoo gesteld, maar die geven hierop niet thuis )
 
Kuifje09
Misschien moet ik de vraag anders stellen ?
Waarom doet de Zenia van bijna 10 jaar oud, met twee telefoonboeken van 100 nummers en aan antwoordkapacitijd van 1 uur het wel. Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Antwoordapparaat neemt niet op', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie