obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Portforwarden met D-Link5.24 en livebox
Sateurope
Ik wil een portforward doen,heb een satreceiver aangesloten op het netwerk,maar krijg het niet voor elkaar.Is wel gelukt in de router,maar weet niet hoe ik dit in de D-Link 5.24 moet doen.
 
Richard
Je schrijft dat het wel gelukt is in de router, bedoel je daarmee de Livebox of welke router bedoel je?
En hoe is je router op de D-Link aangesloten?

Greetings, Richard.
 
Sateurope
In de D-link 5.24 heb ik via Lan-advanced-virtual server port 12000 kunnen forwarden,maar werkt dus nog niet met de livebox.
ip van de router=192.168.0.1
ip livebox=192.168.1.1

Heb deze thread gelezen http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=1469

Zou dit wat hier beschreven staat ook voor mij gelden ?
 
rrozema
Ik zou als ik jou was, de andere methode (router als switch/access point) kiezen, dan hoef je namelijk je portforwards enkel in de livebox te maken, in de D-link hoef je dan geen enkele port forward te maken, ook niet als je receiver met een kabel aan die d-link hangt en niet aan de livebox.
 
Sateurope
Ik wilde eigenlijk de andere manier doen,daar is het makkelijker om te forwarden,weet niet hoe dat in die livebox gaat.

gr.
 
Richard

Quote

In de D-link 5.24 heb ik via Lan-advanced-virtual server port 12000 kunnen forwarden,maar werkt dus nog niet met de livebox.
ip van de router=192.168.0.1
ip livebox=192.168.1.1

Ah, CCcamd?

Gezien de reply van rrozema neem ik aan dat je de WAN methode gebruikt hebt.
Het ip van de router is 192.168.0.1 schrijf je, maar deze moet op zijn WAN poort (als je de WAN faq gevolgd hebt) ook nog een 192.168.1.x ip adres hebben.
Daar moet je de forwards van de Livebox naar toe sturen naar dat ip, volgens de faq is dat dacht ik 192.168.1.9.

Daarna kun je alles in de D-link afhandelen.

Hoe dat moet in de Livebox staat bij mijn weten in de faq beschreven.
Inloggen met de browser via http://192.168.1.1 en dan tabblad Firewall kiezen. Daar op "toevoegen" klikken.
Daar vul je dan het poortnummer in, protocol TCP, daarna het 192.168.1.x ip adres wat je op de WAN poort van de d-link hebt zitten.

Feitelijk staat ind ie faq beschreven hoe je zo alle poorten kunt forwarden van de Livebox naar je D-Link.
Daarna kun je dan alles vanuit je D-Link regelen.

Hier staat hoe je dat met de D-link kunt doe incl. afbeeldingen, zal bij jouw D-link wel ongeveer hetzelfde zijn:
http://workshop.visiongs.de/portfw/d-...fw/d-link/
Greetings, Richard.
 
Richard
P.s. die port-forward heb je overigens alleen nodig als je zelf ook een kaart gaat meesharen, niet als je alleen client bent.

Greetings, Richard.
 
Sateurope
ja dat is ook de bedoeling,zit nu in een cs netwerk maar kan dus mijn card niet mee sharen,vandaar de portforwarding.

gr.
 
rrozema
maak het jezelf makkelijk en gebruik je d-link als switch (uitleg). dan hoef je je port forward enkel in de livebox in te stellen. (instructies)
Gewijzigd door rrozema op 02 maart 2008, 08:59
 
Sateurope
ik heb dus de eerste optie gebruikt,router achter router methode,maar lukt niet helemaal.
ip van de router is nu 192.168.2.1
ip livebox is nu 192.168.1.1

hebben op de Wanport 192.168.1.9 geforward,maar denk dat er iets heel erg fout gaat.Had wel heel even verbinding met iemand uit Denemarken in de cs,maar daarna na 5 minuten weer weg.
Help pleaseFrownFrownFrown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarden met D-Link5.24 en livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie