obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
kan de livebox in bridge mode geschakeld worden?
rrozema
De livebox is, in ieder geval zoals hij door Wanadoo werd geconfigureerd, een lastig te gebruiken apparaat. Ik was bijvoorbeeld veel beter te spreken over mijn usr 8054 router, welke ik altijd achter een lucent cellpipe modem, in bridge mode, heb gebruikt.

Weet iemand of ik de livebox ook in bridge mode kan zetten? dan heb ik namelijk weinig meer met de instellingen van de livebox te maken omdat ik dan weer mijn usr router kan gebruiken voor de routering, firewall, wifi, etc..

Ik weet niet zeker of het wel echt mogelijk is om de livebox in bridge mode te zetten; ik kan me voorstellen dat o.a. de telefonie functionaliteit dan niet meer kan werken. Maar alle andere extra functionaliteit als wireless, de 2e ethernet poort, bluetooth en vooral die belachelijke knipperlamp! van de livebox gebruik ik toch niet, dus dat is niet van belang. Maar als het voor de telefonie dan toch geen probleem op zou leveren, dan zou ik die livebox het liefst zo veel mogelijk uitschakelen.
 
rrozema
dat zou mooi zijn, dank je wel, Suug.
 
rrozema
Op een ander forum (http://forum.speedtest.nl/forum_posts.asp?TID=518&PN=1) inmiddels gevonden hoe je de livebox in bridge mode kan zetten. De daarvoor benodigde instellingen kun je echter niet permanent maken, dus je moet 'm elke keer weer opnieuw handmatig in bridge mode zetten.

Tevens was daar nog niet bekend of telefonie het nog wel deed als je je livebox in bridge mode hebt gezet, precies waar ik ook bang voor was. Ik durf het nu nog niet aan om het zelf te gaan proberen; de helpdesk is redelijk duidelijk geweest over het niet ondersteunen...
 
Puma
in april komt er een nieuwe firmware en dan is er gewoon een knop om de livebox in bridge mode te zetten. tevens staat het in de FAQ.

slotje dus.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan de livebox in bridge mode geschakeld worden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Werkende Bridge Modus Zyxel meer apparaten aansluiten : 8 14 mrt 2019
zyxel modem in bridge mode Zyxel configuratie en problemen : 2 12 nov 2017
Advertentie