obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Websites weer eens langzaam
guus
Ik geloof dat ze weer een klein beetje problemen hebben met die DNS server of hoe dat ook heet. Websites zijn langzaam en kan soms websites niet bereiken waarna ik even moet wachten en vervolgens weer kan. Geen problemen met MSN en andere programmas.

Dacht dat het hier goed ging, nu krijg ik er hier ook nog last van Sad

Is dat bij jullie ook zo?
 
MR
Yep, hier dezelfde ellende. Sommige sites laden helemaal niet, krijg een server time-out. Ook het Orange Forum is weer ontzettend traag, ruim 20 seconden om van de ene naar de andere pagina te gaan....
Gewijzigd door MR op 04 maart 2008, 19:47
 
pietvanpa
Hier ook speedtest geeft nauwelijks iets aan. Downloaden via Eweka gaat echter op normale snelheid. Wat is hier de oorzaak van ?
Heb dit vaker in de avond...
 
Tiger

Quote

MR schreef:
Yep, hier dezelfde ellende. Sommige sites laden helemaal niet, krijg een server time-out. Ook het Orange Forum is weer ontzettend traag, ruim 20 seconden om van de ene naar de andere pagina te gaan....


De forumsite is inderdaad erg traag maar met alle andere sites geen enkel probleem.

Tiger
 
JPR

Quote

pietvanpa schreef:
Hier ook speedtest geeft nauwelijks iets aan. Downloaden via Eweka gaat echter op normale snelheid. Wat is hier de oorzaak van ?
Heb dit vaker in de avond...


Ik heb echt exact hetzelfde 100%.

De hele dag kan ik internetten zonder enige belemmering, maar tussen 19.00 en 21.30 uur lijkt het wel of er ergens een paar knoppen omgaan.

Websites zijn traag, video's streamen op youtube is onmogelijk, online gamen kan je ook wel uit je hoofd zetten.
Maar als ik een download aanzet via usenet dan haal ik gewoon de snelheid die ik normaal ook haal. Wat is hier in vredesnaam de oorzaak van. Ik vind dit echt heel vervelend, aangezien ik vooral tussen deze tijden gebruik wil maken van internet.

Ik hou me sterk aanbevolen voor een oplossing, al vermoed ik dat het probleem hier bij orange ligt.
Gewijzigd door JPR op 04 maart 2008, 21:30
 
TCP_IP
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quality_of_Service

 
pietvanpa
JPR, dat heb ik dus ook. Tussen deze tijden is er bijna geen normaal Interneterkeer mogelijk, behalve downloaden. Ik woon in een dorp met 500 inwoners en MOET via KPN orange afnemen. Mensen welke al Internet hebben binnen mijn dorp hebben kabel Internet, Ik woon 300meter van de centrale, het ligt dus niet aan de 'load' Orange draaot volgens mij echt een knop om.... Ben echter bang dat als dat niet zo is en ik stap over naar een andere provider dat ik dan meer betaal (Orange is goedkoop) en dan nog steeds dezelfde problemen heb... Angry
 
TCP_IP
als een server een website host met een upload capaciteit van 1023 kb per seconde en per bezoeker kost het 20 kb en 500 bezoekers bezoeken de site, dan kan het weleens langzamer worden jaa...

's avonds zit volgens mij 3/4 van nederland achter zen pc en minder overdag...

denk namelijk NIET dat het aan orange ligt maar gewoon het grote aantal bezoekers van een site tegelijk... (google zal niet snel traag worden, maar wat wil je met een half miljoen hosting servers)

 
pietvanpa
NEE "KnowItAll" dat is het niet, heb altijd deze verbinding gehad maar sind de werkzaamheden van februari heb ik dit probleem. Maakt niet uit welke site; Marktplaats, Youtube, Libelle, Wehkamp, dit forum. Volgens speedtest.nl of speedtest.bbned haal ik op dat moment net 46Kbytes/sec. terwijl ik vervolgens toch vrolijk op 400Kbytes/sec kan downloaden met Eweka... Nee dit komt ergens anders door. Voorheen had ik ADSL-Lite van Wanadoo en nu (sinds een jaar) Orange Family 4Mbit. (via KPN netwerk) Heb geen Livebox maar gebruik al 2 jaar een Linksys WAG 200G naar volle tevredenheid.

Heb zojuist deze mail de deur uit gedaan naar Orange. Kan (en overweeg) volgende maand namelijk mijn abonnement opzeggen...


"LS:

Wat is de reden van het feit dat ik overdag normaal kan browsen en / of downloaden via Eweka met 396.9 KByte/sec en dat ik in de avond alleen nog maar via Eweka deze snelheid haal en nauwelijks nog kan surfen. De snelheden die ik in de avond haal liggen rond de 46Kbyte/sec !!! Let wel: dit is puur surfen, downloaden blijft stabiel op de normale snelheid. (ik doe dit overigens niet gelijktijdig) Ben zelf werkzaam als systeembeheerder dus graag een gepast antwoord. Eea is pas naar boven gekomen NA de werkzaamheden in februari aan onze centrale. Er zijn in ons dorp (500 inwoners) weinig tot geen ADSL gebruikers en mijn afstand tot de centrale is slechts een paar 100 meter. Kan dus niet aan de load liggen. Graag een duidelijke reactie want als dit zo doorgaat kan ik niets anders doen dan op korte termijn mijn abonnement opzeggen omdat ik geen functioneel gebruik kan maken van dit netwerk. Ik word geacht buiten kantoortijden van huis-uit ICT werkzaamheden uit te voeren voor mijn werkgever, maar dat is op deze manier niet mogelijk. Heb overigens (nog) geen snelheidsverhoging ondergaan naar 8Mb, dit nog even ter informatie."

We wachten even af.
 
TCP_IP
tja tja, had gekund toch??
was me niet bewust dat het om ALLE sites ging...
miss dat al het verkeer via port 80 flink word afgeknepen word die tijd dan, ik durf het niet te zeggen eigelijk.
ik weet dat er na die werkzaamheden wel problemen zijn opgetreden zoals klapperende adsl-verbindingen e.d.
ik heb dit van de week nog geconstateerd tijdens wat metingen...

tja Orange zal hier misschien een zaak van maken en naar de TD sturen, ben je ook weer 2 weken verder (indien niet langer)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Websites weer eens langzaam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing : 9 14 okt 2016
Sommige websites plots niet meer bereikbaar Huawei configuratie en problemen : 2 23 mrt 2014
Langzaam internet sinds harde reset Storing : 6 25 jan 2013
ST706 laat connectie toe en dan weer niet... Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 11 okt 2011
Langzaam Snelheid : 13 07 sep 2010
Advertentie