obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Websites weer eens langzaam
bvp
Ik heb ook dit probleem. Sinds een dag of 4 a 5 zijn de websites met goed fatsoen niet meer te openen. Het lijkt op een soort "lag" Ook tijdens het gamen heb ik hier tussen 18.00 en 22.00 erg veel last van. (veel vertraging) Gisteren nog even telefonie getest rond dit tijdstip en ook daar problemen met de syptomen: kraken en vertragen. Erg vervelend allemaal.
 
teremai
Ik heb dit probleem ook maar meestal de gehele dag door.
Websites zijn langzaam, filmpjes op youtube ed. laden heel erg traag.
Ook met online gamen heb ik last, zelf speel ik lineage 2 en heb het op diverse servers overal heb ik korte lagg, ookwel zogenoemde laggspikes.
Dit is de uitslag van mijn test op speedtest, naar mijn mening niets verkeerds.
Ik dacht altijd dat dit iets hardwarematig was maar sinds ik een andere pc heb, heb ik nog steeds dezelfde problemen.
Best wel vervelend als je andere hoort die gewoon zonder problemen bij een andere isp wel kunnen spelen
Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik niet de enige bent met deze problemen.
Had vroeger nooit last (toen nog wanadoo) maar sinds het via KPN loopt werkt t voor geen meter meer Sad
Gewijzigd door teremai op 07 maart 2008, 02:21
 
Puma
Ik heb gemerkt dat Youtube de laatste tijd gewoon erg sloom is. Ik heb hier Orange en Telfort en met beide is het 3 keer niks.

Wat andere sites betreft. Heb met beide lijnen geen problemen.
 
pietvanpa
Nog geen reactie van OrangeSad
 
pietvanpa
En antwoord:

Geachte heer, mevrouw,

De recente snelheidsverhogingen die op het KW netwerk zijn doorgevoerd hebben op een aantal routers tot capaciteitsproblemen geleid. Dit heeft tot gevolg dat sommige klanten 's avonds en in het weekend (wanneer de meeste mensen online zijn) merken dat ze niet hun maximale downloadsnelheid halen. De snelheid kan zelfs inzakken tot minder dan 40% van de reguliere snelheid.

De oorzaak van dit probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

Tja maar ik heb geen verhoging gekregenAngry
 
JPR
Naja ze werken in ieder geval aan een oplossing. Dat is goed om te weten, hopen dat ze ook snel met die oplossing komen, want het blijft natuurlijk gewoon vervelend dat je niet normaal kan surfen.
 
meegja
Hier (Haarlem met Orange ADSL Extra & Telefonie) precies hetzelfde: sites worden sinds een week of 2 traag tot zeer traag geladen, foto's/thumbs worden nog trager of helemaal niet weergegeven. Downloaden gaat echter wel redelijk goed en een langdurige ping-sessie (op verzoek van Orange Helpdesk) naar modem en de Orange DNS-servers laat niets raars zien. Misschien toch een kijken met andere DNS-servers. Weet iemand toevallig wat veilige open DNS-servers?

Menno
 
JPR
Ik hang hier (Hoofddorp) net orange op. Weer hetzelfde riedeltje testen uitgevoerd. Uiteraard proberen ze het weer af te schuiven op de kabels in m'n huis. Maar aangezien de snelheid dus alleen op "piek uren" traag is kunnen het de kabels niet zijn.

Sinds een paar dagen heb ik ook overdag een te trage connectie om rustig te kunnen surfen of online een spelletje te spelen.

En iedere keer als ik zelf een mogelijke oorzaak aandraag, dan komt het verhaal steeds langzaam op gang. Dan geven ze voorzichtig toe dat er mensen met een IP in de range: 83.119.xxx.xxx problemen hebben sinds er bij de verhoging iets mis is gegaan.

Ping tests/gegevens uit het modem/en usenet downloads geven nog steeds te verwachten resultaten. Daar is niets vreemds aan te zien.
En toch is normaal surfen en online gamen een ramp.
 
pietvanpa
Ik zit ook in de 83.119.xxx.xxx range.
Woon in Limburg, waar zit jij JPR ?
Kan op dit moment wel van Orange af omdat ik deze maand kan opzeggen (einde contract) het probleem is dat in mijn dorp ik afhankelijk ben van ADSL via KPN. En dan geeft Orange de meeste snelheid (ben op zich atijd tevreden geweest) voor een leuk bedrag. MAAR nu is Telfort ook wel interessant geworden. Ben echter niet zeker dat de problemen dan voorbij zijn.... Kan dus alleen in de avond niet normaal internetten. Downloaden via Eweka blijft stabiel.

 
JPR
Ik zit in Hoofddorp, Noord-Holland
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Websites weer eens langzaam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing : 9 14 okt 2016
Sommige websites plots niet meer bereikbaar Huawei configuratie en problemen : 2 23 mrt 2014
Langzaam internet sinds harde reset Storing : 6 25 jan 2013
ST706 laat connectie toe en dan weer niet... Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 11 okt 2011
Langzaam Snelheid : 13 07 sep 2010
Advertentie