obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
configuratie voor remote desktop
markit
Ik zoek hulp bij het volgende.
Ik heb een live box met een netwerk erachter.
Nu wil ik van buiten af de server die achter de livebox hangt benaderen of via de webbrowser of met een remote desktop sessie.
Ik kan de livebox pingen op het externe IP adres vanaf buiten. In het lokale netwerk kan ik zonder probleem een RDP opzetten.
Door op de firewall het IP adres van de server met bijbehorende poort(redirect) toe te voegen lukt het nog niet.
Firewall uitzetten helpt niet.
En als ik het probeer door in de NAT policies het externe adres met poort te koppelen aan een 3389 poort (RDP) met interne server adres werkt het ook nog niet.
Het is wel gelukt het externe ipadres een poort toe te wijzen met adminrechten om op afstand de configuratie te beheren.
Jammer alleen dat bij een wijziging de livebox door het thuisfront moet worden gereset dan.
De helpdesk van Orange had als enige oplossing de firewall uit te zetten.
Leuk, afgezien van het feit dat dit niet werkt, maar zeker geen blijvende oplossing.
Kennelijk mis ik nog iets. Instellingen staan zo;
van ip tot ip van poort tot poort
MODULEID 4 Redir Port 192.168.1.20 192.168.1.20 poort# poort#
Gewijzigd door markit op 05 maart 2008, 00:13
 
Puma
Gebruik Log Me In. Veel makkelijker en werkt beter dan Remote desktop.

www.logmein.com

Inschijven
Computer toevoegen
Kies FREE variant
Voila. Die pc is nu van buitenaf te benaderen.

Ben je ergens anders en je wilt inloggen? Log in met je gegevens op elk willekeurige locatie en je ziet je pc.

Rest wijst vanzelf.

Wat Remote desktop betreft.

Alleen vista business/ultimate en XP pro ondersteunen dit, om op afstand te worden beheerd.

XP Home en andere Vista varianten kunnen alleen als host dienen en niet als server.
Gewijzigd door Puma op 05 maart 2008, 15:03
 
markit
Dank je voor de reactie.
Nog even de uitleg over de situatie. Ik wil van buiten af in kunnen loggen op de (vituele) webserver die een eigen IP heeft en in het lokale netwerk te bereiken is.
Als ik dus via de webbrowser externipadres : poort inklop kom ik er niet bij. Hetzelfde werkt wel om als administrator de liveboxconfig te benaderen. Ik heb de webserver (ip+poort) toegevoegd aan de firewall en zodoende komt deze ook in de op policies gebasseerde NATinstellingen met een port redirect tevoorschijn.
Ik mis de instelling om de poort van het server IP adres te forwarden naar een RDP port (3389)
Wellicht zie deze instelling over het hoofd.
De (virtuele)server draait op Windows server 2003 WEB
en deze draait op een XP Pro machine.
RDP werkt lokaal en moet dus ook in wide area werken lijkt me.
Gewijzigd door markit op 05 maart 2008, 17:44
 
rrozema
de livebox ondersteunt geen NAT-loopback. D.w.z. dat als je de port forwards goed hebt ingesteld iedereen bij jouw server kan komen behalve jijzelf. Het komt er op neer dat de livebox verkeer dat van 'buiten' komt wel kan forwarden naar jouw server, maar verkeer dat van 'binnen' komt, kan hij niet routeren.
 
zuiderling
@Puma
Leuke tool zelf gebruik ik teamviewer.
Dit is iets soortgelijks en werkt perfect. Misschien leuk om te proberen.
Gewijzigd door zuiderling op 07 maart 2008, 13:58
 
markit
Bedankt voor de tip.
Teamvieuwer wil ik zeker eens proberen.
Ik heb een nieuwe topic geopend "livebox en linksys BEFSR41" om het daarmee maar eens te proberen omdat de instellingen uitgebreider zijn.
Het wil hiermee helaas ook niet zo vlotten....
De bedoeling is uiteindelijk om van waar dan ook in te loggen op mn vituele server.
 
markit
Dankzij de link van Richard, Linksys (en andere) routers achter Livebox (WAN methode), ben ik er in geslaagd een internetverbinding en netwerk op te zetten.
Nu is het nog nodig in de configuratie van de livebox en Linksys BEFSR41 zo in te stellen dat ik van buiten een remote sessie naar de server op het interne netwerk kan maken.
 
rrozema
En wat is er nu verbeterd ten opzichte van toen je je linksys als switch/access point gebruikte? M.a.w. waarvoor was deze hele oefening nu bedoeld? Je hebt jezelf een hoop werk op de hals gehaald maar je hebt nog steeds geen werkende forwards om van buitenaf je server te kunnen overnemen met remote desktop. Mogelijk heb je nu wel veel geleerd over ip verkeer, maar je hebt het jezelf nu juist nog lastiger gemaakt om die forwards alsnog te gaan maken.
 
markit
Wat met de LB niet lukte is nu wel gelukt met de configuratie van de Linksys. Kan remote de server overnemen wat dus de bedoeling was.
Op geen manier kreeg ik dit met de Livebox ingesteld.
En ehh ja heb daarbij ook wat over IP geleerd hoor....
maar de instellingen van de linksys zijn bepaald niet lastiger dan in de configuratie van de livebox, makkelijker juist.
Jammer alleen dat ik nog zo nu en dan een klapperende LAN-verbinding heb. Krijg ik dat balonnetje Er is nu verbinding met de LAN-verbinding.
 
TCP_IP
zal met netwerkkabel zeer mogelijk mee te maken hebben, kijk of die goed vast zit in je ethernet poort... probeer eens een andere om evt. de huidige kabel uit te sluiten
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'configuratie voor remote desktop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
VMG8825-T50 Remote Management Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 02 mrt 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie