obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
livebox en linksys BEFSR41
markit
Ik heb een ADSL family abo met telefonie.
Achter de livebox heb ik de linksys die nu het IP 192.168.1.1 van de livebox heeft.
Zo kan ik nu bij de configuratie van de linksys.
De UTP-kabel van de LB die eerst de switch inging gaat nu in de internet poort van de linksys.
In de ander poorten zijn de pc's op aangesloten.
In de setup PPPoE gekozen met usernaam@orange.nl en wachtwoord.
Eigenlijk heeft de linksys de LB overgenomen. Ik wil hem niet enkel als switch gebruiken.
Ik kom niet op internet.
Wat gaat er verkeerd?
Gewijzigd door markit op 07 maart 2008, 21:48
 
TCP_IP
geen PPPoE kiezen...
PPPOE en PPPOA zijn modem opties, kies bridged eens
 
markit
Alleen de volgende opties staan er;
-Obtain an IP automatically
-Static IP
-PPPoE
-RAS (for SingTel)
-PPTP
-Heart Beat Signal
-L2TP

Heb het adres van de linksys aangepast zodat ik in de LB en in de linksys kan.
Gewijzigd door markit op 08 maart 2008, 00:09
 
rrozema
Als ik je goed begrijp had je de linksys als switch/access point aangesloten (=via een LAN poort aan de livebox) en wil je hem nu als router gaan aansluiten (=via de internet =WAN poort op de livebox aangesloten).

De instellingen van de linksys moeten radicaal aangepast worden voor deze overgang. Ik wil je voorstellen om je linksys geheel terug te brengen naar de fabrieksinstellingen (lees de handleiding) voordat je de overgang maakt. Veel van je huidige instellingen (o.a. de ip adressen) zijn juist verkeerd voor de nieuwe situatie. Volg de instructies zoals die worden gegeven in ons frequently asked questions forum. Een goed beginpunt is het topic "Hoe sluit ik mijn wireless router aan op d livebox?"
 
Richard

Quote

Ik wil hem niet enkel als switch gebruiken.

Dan zul je de router achter Livebox methode moeten gebruiken.

Feitelijk ook best eenvoudig in te stellen, alleen wat meer werk aangezien je wat meer port-forwards moet maken in de Livebox als je het echt goed wilt doen.
Maar er is een goede handleiding voor geschreven, daarmee zou je het zonder al te veel problemen moeten kunnen doen:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1469

Succes alvast!
Gewijzigd door Richard op 08 maart 2008, 01:20
Greetings, Richard.
 
markit
Fantastisch.
Heel erg bedankt voor deze goede uitleg.
In een mum aangepast, het hele netwerk gaat nu over de Linksys.
Grin
Nu nog bekijken hoe ik de portforwarding naar mijn server maak.

Greetzz Markit

Ik heb nog een tip.
Wanneer een gebruiker een port openzet om met remote router access de router, in dit geval de Linksys, te benaderen, is het belangrijk het router password aan te passen.
Bij de Linksys kun je geen port definieren als niet eerst het password is vernieuwd, hoe dit bij andere routers zit weet ik niet.
Gewijzigd door markit op 08 maart 2008, 11:45
 
Richard
Graag gedaan!

Quote

Nu nog bekijken hoe ik de portforwarding naar mijn server maak.

In diezelfde faq staat beschreven hoe je alle poorten van de Livebox (zowel tcp alsook udp) naar je linksys moet forwarden.

Het enige wat je dus nog zou moeten doen als je de faq volledig gevolgd heb, is in de Linksys de betreffende poort of poorten die je nodig hebt te forwarden naar je server.

Wel handige beveiliging van Linksys dat ze je feitelijk verplichten een wachtwoord aan te maken voordat je de router van buitenaf open zet.

De meeste mensen hoeven echter nooit vanaf internet bij hun router te komen dus deze optie wordt vrij weinig gebruikt.
Maar toch bedankt voor de tip!Wink
Gewijzigd door Richard op 09 maart 2008, 03:20
Greetings, Richard.
 
markit
Gelukt!
RDP port geforward naar IP server, en de port voor de vmserver.
Alles werkt, ook op afstand
Lokaal klappert de LANverbinding nog...
 
Richard
Fijn te horen dat het gelukt is.
Aan klapperverbindingen kan ik helaas niets doen, ik weet niet waardoor zoiets veroorzaakt kan worden, zelf nooit last van gehad.

Greetings, Richard.
 
rrozema
wegvallende verbindingen kunnen veroorzaakt worden door defecte hardware (netwerk-adapter, router of kabel), door incompatibiteit tussen jouw moederbord en je netwerk adapter maar ook door fouten in de software (controleer of je de nieuwste versie van je drivers hebt). Kan ook nog komen door slechte firewall software op je pc; de dhcp pakketten worden nog wel eens weggefilterd, waardoor dan, na het verlopen van de lease, automatisch wordt geprobeerd opnieuw verbinding te maken. Ik heb zelf slechte ervaringen met symantec antivirus 10 die om voor mij onbekende redenen op 1 pc telkens de dhcp pakketten bleef wegfilteren. Enkel direct na het opstarten kreeg de pc een ip adres en na een paar uur viel de verbinding telkens weer weg. Van alles geprobeerd, maar enkel door symantec van de pc te halen was het te probleem te verhelpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox en linksys BEFSR41', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 aug 2013
Advertentie