obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Domeinnaam onbereikbaar
terb
Sinds vorige week zaterdag kan ik mijn domeinnamen en dus ook mijn e-mail niet meer bekijken. Ik ben vorige week bezig geweest met het opzetten van een forum en sindsdien kan ik er niet meer op. Vanaf school etc wel, maar niet vanuit huis.

Ik heb ook al gemaild met mijn hosting, maar deze zeggen dat het probleem niet bij hun ligt. Heeft een van jullie misschien een idee waar het aan ligt en vooral wat ik er aan kan doen?

Ik heb een livebox en mijn domeinnaam is www.paludis.eu doet deze het bij jullie wel? Oftewel: Ligt het probleem bij mij lokaal, of ergens bij orange?
 
h_henkie
Doe het hier ook, via orange
 
TCP_IP
download mozzila firefox eens en kijk of je dan wel op orange.nl komt, ik noem maar wat hoor
 
rrozema
Controleer je dns server instellingen in je router eens? Dit zou voor adsl extra de volgende dns servers moeten opleveren:
Primary DNS: 194.134.5.5
Secondary DNS: 194.134.0.97
Heb jij nog oude dns servers in je router staan dan kun je onverklaarbare problemen krijgen met vrijwel alles wat van het internet gebruik maakt. o.a. dus ook je mail.

Typ op je pc eens in een command prompt "ipconfig /flushdns", mogelijk dat je daarmee de oude foutieve gegevens kwijtraakt nadat je eerst hebt gecontroleerd dat je dns nu wel goed staat.
 
Richard
Als dat helpt. Deze week heb ik ook zo'n vaagheid meegemaakt. Mijn eigen domein niet meer te bereiken, gewoon terwijl ik net bezig was een bericht te typen op mijn forum, dus geen gekke dingen aan het doen. Ook niet op ip adres, de gehele server met dat ip dus niet meer bij m'n hoster.
Daar was niets aan de hand, andere servers aldaar kon ik wel bereiken.
Resolven via nslookup ging ook perfekt, dus dns werkte prima.
Grappig was wel dat ik via een proxy wel die specifieke server kon bereiken.
De hoster heeft alles nagekeken, bleek niets aan de hand, een dag later kon ik er wel weer op de normale manier bij.

Misschien kan terb ook eens proberen met een nslookup of het juiste ip adres gevonden wordt?
Gewijzigd door Richard op 10 maart 2008, 15:40
Greetings, Richard.
 
mesa57
Als je het IP niet kunt bereiken, dan lijkt het me eerder een probleem met de routers van Orange.
Een tracert zou dat kunnen aantonen.
Dit hebben we al vaker gezien, maar nog niet zo massaal.
Gewijzigd door mesa57 op 10 maart 2008, 18:11
 
terb
Hmm, bedankt voor de reacties allemaal. Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet om de mail van orange. Het is een aparte domeinnaam met aparte hosting waar ik dus niet meer op kan komen.

Ik gebruik al firefox, maar ook in Internet explorer doet hij het niet (orange.nl wel)

De dns instelling kloppen precies. Ik heb zelfs al via opendns geprobeerd, dat werkt ook niet.

Ik snap de bedoeling van nslookup niet helemaal? Zou je dat iets kunnen verduidelijken?

Ook als ik rechtstreeks naar het ip connect, doet hij het niet. Ik heb een tracert gedaan en daarbij geeft hij wel een aantal time-outs. Zou het daar dus aan liggen? Wat kan ik er aan doen?


 
rrozema

Quote

terb schreef:
...Ook als ik rechtstreeks naar het ip connect, doet hij het niet...


Hiermee heb je dus de dns als probleem oorzaak uitgesloten. En kan het nog enkel de routering zijn die voor problemen zorgt. Ik heb zelf ook erg veel last van drop-outs de laatste paar dagen. Het zou echter vreemd zijn als je constant jouw mail server niet kan bereiken door zulke tijdelijke routeringsproblemen. Je realiseert je wel dat Orange een blokkering op haar netwerk heeft voor alle tcp pakketten gericht aan elk adres met poort 25 (= smtp) behalve die van de orange smtp servers? Dit is door Orange ingesteld als 'beveilingsmaatregel tegen spammers' en Orange wil hierop geen enkele uitzondering maken. Dit heeft tot gevolg dat je geen uitgaande mail kunt versturen anders dan door de orange smpt servers als relay te gebruiken. Mail ophalen, bijvoorbeeld middels het pop protocol (tcp 110), werkt wel gewoon.
 
Richard
@Rrozema: buiten de mail kan hij ook gewoon zijn site niet bereiken dus het blijft een probleem.

Vannacht had die prul router alweer problemen, kon mijn eigen site WEER niet bereiken:
4 18 ms 18 ms 19 ms s5592b001.adsl.wanadoo.nl [85.146.176.1]
5 24 ms 24 ms 25 ms V646.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.13]
6 24 ms 24 ms 22 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
7 25 ms 24 ms 24 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
8 22 ms 25 ms 23 ms PC14.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.162.11]

Ik ben blij dat ik vrijdag als het goed is op Telfort zit.

Greetings, Richard.
 
GJP

Quote

Richard schreef:
@Rrozema: buiten de mail kan hij ook gewoon zijn site niet bereiken dus het blijft een probleem.

Vannacht had die prul router alweer problemen, kon mijn eigen site WEER niet bereiken:
4 18 ms 18 ms 19 ms s5592b001.adsl.wanadoo.nl [85.146.176.1]
5 24 ms 24 ms 25 ms V646.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.13]
6 24 ms 24 ms 22 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
7 25 ms 24 ms 24 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
8 22 ms 25 ms 23 ms PC14.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.162.11]

Ik ben blij dat ik vrijdag als het goed is op Telfort zit.


Ik wil hier even op inhaken. Ik kon sinds afgelopen nacht ook niet meer op mijn eigen server komen met precies dezelfde routing problemen. Ik heb zojuist een klein half uur aan telefoon gehangen met de helpdesk maar die kon me niet echt verder helpen. Uiteindelijk is er een case aangemaakt en die is doorgestuurd naar de volgende afdeling. En je raad het al! Ik hang de telefoon op doe twee minuten later een tracert en nu komt het verkeer wel door en kan ik gewoon weer alles met mijn server doen.

Zijn er vaker problemen met [194.134.162.11] ?? (Ik ben net een week van het oude wanadoo/kpn abbo overgestapt op het orange/orange abbo) Dat dit een keer gebeurd heb ik niet zo'n probleem mee maar als het een structureel iets is dan gaat dat toch lastig worden omdat ik mijn server dan op geen enkele manier kan beheren. Frown En om dat beheer te doen via een 56k inbelmodem dat nog wel werkt... sja das nogal traaaag..... Smile
Gewijzigd door GJP op 12 maart 2008, 12:03
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Domeinnaam onbereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Yahoo sites onbereikbaar Storing : 8 07 jan 2021
Domeinnaam en webite Webspace : 5 10 apr 2011
nas onbereikbaar vanaf internet :-( Livebox meer apparaten aansluiten : 6 12 apr 2009
telefonisch onbereikbaar voor kabel aansluitingen Algemeen : 5 30 okt 2007
forumsite onbereikbaar Storing [Speedtouch 706(WL)] : 4 14 mei 2007
Advertentie