Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
doorverwijzing?
|
|
bvanenk |
Geplaatst op 09 March 2008, 20:21
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 09 Mar 2008 |
Hallo, Als ik op internet mijn ip nummer van de router intyp dan kom ik in mijn livebox menu. Dus via http://213.17.100.XX/ kom ik in het menu van de livebox. Nu wil ik graag dat ik naar mijn externe harde schijf wordt doorverwezen. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit moet realiseren. Of waar ik op moet zoeken. Iemand suggesties of tips? Alvast bedankt Mvg Bob. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 09 March 2008, 21:35
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Hallo Bob, Quote bvanenk schreef: Als ik op internet mijn ip nummer van de router intyp dan kom ik in mijn livebox menu. Dus via http://213.17.100.XX/ kom ik in het menu van de livebox. Je bedoelt dat je vanaf bijvoorbeeld je werk in het configuratie menu van jouw livebox terecht komt? Als dat zo is, dan heb je te veel open gezet in je livebox; je bent nu extreem kwetsbaar voor hackers en software met slechte bedoelingen. Reset s.v.p. zo snel mogelijk je livebox naar de fabrieksinstellingen om te zorgen dat je weer veilig achter de firewall komt te zitten Quote bvanenk schreef: Nu wil ik graag dat ik naar mijn externe harde schijf wordt doorverwezen. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik dit moet realiseren. Of waar ik op moet zoeken. Iemand suggesties of tips? Het toverwoord voor jou is port-forward. Dit zijn instellingen in je router (in het geval van orange adsl extra is dat je livebox) waarmee je de router opdracht geeft, dat van buiten komend verkeer moet worden doorgestuurd naar jouw externe harde schijf. Alles wat je wilt weten over port forwards staat op www.portforward.com. Met name de sectie over de livebox (ook wel bekend als de Sagem F@st 3202) zal voor jou interessant blijken. Hier wordt keurig met plaatjes, stap voor stap, uitgelegd voor elk soort programma hoe je die port forwards instelt. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'doorverwijzing?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |