obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
eminent modem
carcom
Heb nu eindelijk mijn eminent modem aan de gang. Echter ik kan maar met 1 computer internetten. Er ontstaat steeds een conflict met ip adressen.
kan nu ook de router via het ip adres niet meer benaderen en dus nog instellingen wijzigen. iemand suggesties hoe dit op te lossen?
 
bertbadkuip
Je zou eens kunnen proberen om die modem te resetten en dan proberen te benaderen zonder de adsl lijn er op en met 1 pc.
Als dat lukt ben je toch weer een stapje verder
Leon
 
carcom
dat wil ie ook niet. Moest iets kiezen met bridged ip (rfc1483) dan met of zonder NAT. heb met gkozen.
 
carcom
Wist ik niet. Had van Orange gehoord dat het geen enkel probleem zou zijn.
Had dus geen livebox besteld (wel gekregen overigens, maar niet de draadloze versie)
Maar wat ik nu probeer, als ik het ipadres van de router invul, hij is niet "bereikbaar"" lijkt wel of ie er niet meer is, maar ik zit nu op internet dus hij is er nog wel Smile
 
carcom
zit nu al de hele zondag te sukkelen... en eminent kan je alleen op werkdagen bellen tussen 08.00 en 17.00 maar dan zit ik op men werkk..
 
carcom
Direct aansluiten op pc lukt ook niet, moet een kabeltje hebben met 2 usb stekkertjes dan..
 
rrozema
Nogmaals: er staat nergens op deze site of op de site van Orange dat je je modem in bridge mode moet zetten; je moet hem gewoon als router instellen. Het protocol dat je moet kiezen heet "1483 Bridged IP (RFC1483) LLC" en dat heeft dus helemaals niets met bridge mode van je router te maken.
 
carcom
Hartstikke bedankt voor de tips,
ja heb nu eenmaal niet echt verstand van deze zaken, en dan valt dit nog niet meeGrin
Nu toch maar de livebox ertussen gezet, en dan de router dus als draadloos station te laten fungeren. Dit is gelukt.
Ik kon dus de eminent niet gebruiken omdat ik op een adsl 2 of zoiets zit, en dat ging niet met men eminent 4114..
maar nu is het internet dus nog erg langzaam veel langzamer dan vroeger toen ik men oude abo nog had (ooit afgesloten bij wanadoo)
Kan dit nu aan dit eminent apparaatje liggen of is dit gewoon de "huidige"' snelheid?
 
TCP_IP
wat is langzaam?? doe eens paar speedtests op speedtest.bbned.nl
en post eens
 
carcom
1075.9 zegt ie
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eminent modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie