obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Krijg server niet werkend
Xilvero
Hallo, ik heb een vraagje over instellingen in de Livebox.
Ik probeer een server op te zetten voor een spel (Trackmania Nations), maar om de een of andere reden wil dit niet. De server kan ik wel hosten , en kan hem zien via LAN-modus, maar andere spelers die willen connecten, zien hem soms wel, soms niet. ALs ze hem zien krijgen ze een foutmelding.

Ik heb de benodigde poorten open gezet, 2350, 3450 en 5000 (UDP en TCP) en ik heb mn computer een static ip gegeven. (192.168.1.10)

Wat doe ik fout?
 
Richard
Zou nog kunnen liggen aan een firewall die op de computer draait danwel aanwezig is waar dat spel als host draait.

Welke foutmelding krijgen andere mensen als ze de server wel kunnen zien?

Greetings, Richard.
 
rrozema
Je zou kunnen beginnen met je computer een ander ip adres te geven, eentje buiten de dhcp range van de livebox (dus lager dan 10 of hoger dan 50). tenzij dit het enige apparaat is op je netwerk, zul je met dit adres spoedig ip problemen krijgen, als je die niet al hebt.

En inderdaad, de letterlijke tekst van de foutmelding is wel nuttig om je te kunnen assisteren.
 
Xilvero
De firewall van Windows Vista is uitgeschakeld, in de Livebox had ik ook gekeken en daar stond ergens een knop om Firewall uit te schakelen, dat heb ik ook gedaan.

De foutmelding die mensen krijgen is in de trant van:
Could not connect to network
Error 10060

Soms zien ze mijn server niet eens in de lijst..

Ik heb mijn ip nu veranderd naar .210
Waarom staat er in mijn modem nog Lokaal IP-adres 192.168.1.1 ?
Als ik bij cmd/ipconfig kijk, staat er wel .210

En ik moet natuurlijk de open poorten nu ook op .210 zetten, toch?


Alvast heel erg bedankt!
 
rrozema
192.168.1.1 is het ip adres van je modem/router op jouw netwerk, enkel het ip adres van je pc heb je veranderd (in jouw geval naar 192.168.1.210, een prima keuze). 192.168.1.1 en 192.168.1.210 liggen in hetzelfde ip segment (uitgaande van een netmask van 255.255.255.0) hierdoor kan jouw pc nu rechtstreeks met de router 'praten'. Voor elk adres buiten dit segment, zal je pc het bericht via de 'default gateway' gaan sturen, welke -niet geheel toevallig- staat ingesteld op 192.168.1.1, het adres van je router. De router weet dat hij verkeer dat niet voor hem bedoeld is, door moet sturen naar z'n 2e poort, de WAN kant van de router (met het publieke ip adres). En zo kan jouw pc dus, via de router, met andere ip adressen 'praten'.

Je moet inderdaad je port-forwards nu aanpassen zodat het ip adres waarnaar ze forwarden "192.168.1.210", het adres van je pc, is.

De firewall in de livebox zou ik weer aanzetten als ik jou was. Dat is beter voor de beveiliging van je machines (en je livebox).

Ik ken de server in kwestie niet, en de foutmelding zegt me helaas ook niet direct heel veel, maar ik kan je aanraden om nog eens goed naar je portforwards te kijken. Heb je ze allemaal goed gezet? Ik zie dat er een paar UDP en een paar TCP bij zitten, controleer of je het protocol overal goed hebt ingesteld en controleer ook of je alle port-forwards wel op 'enabled' gezet hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg server niet werkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie