obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Langzamer dan verwacht/iemand tips?
Ludwig
Sinds een paar dagen in het bezit van ADSL Extra. Heb de Livebox boven staan, met een doorgetrokken telefoonkabel naar een wanddoos op kantoor. Direct aansluiten (althans dichter bij) bij het Isra punt leek weinig uit te maken qua snelheid.

De Db getallen zeggen me niet al teveel. Maar is hieruit te halen dat ik ver van de centrale zit en daardoor "maar" met 1mb/s MAX download?
Op zich gaat het sneller dan wat ik had, maar als het sneller kan, dan is dat uiteraard altijd welkom..


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 328 Kb
DownStream 9456 Kb
Afname Dichtbij : 37.0 (dCool
Ver weg : 29.1 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 2152
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 259
ES-teller van 1 dag 0
 
rrozema
Heb je ook de kabel naar je kantoor losgekoppeld van het ISRA toen je de livebox rechtstreeks aan het ISRA aansloot? Want als je die kabel gewoon aagesloten laat, dan klopt het wel dat er geen verbetering optreedt als je het modem beneden aansluit. Het stuk kabel naar je kantoor zorgt dan namelijk voor echo's op de lijn welke het adsl 2+ signaal sterk verstoren. De lage upload kan daar ook verklaard door zijn.
 
Ludwig
Ik heb de kabel naar boven inderdaad losgekoppeld. Maar zal het nog een keer proberen. Heb gisteren het "Oude Isra" punt in de woonkamer vervangen. Kabeltjes vers gestript. Kreeg het idee dat het wel iets scheelde qua download. Maar Upload had ik eerlijk gezegd nog niet zo op gelet..

Maar nu je het zegt die is (veel te laag). Modem net al gereset.. maar maakt niet veel uit.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 336 Kb
DownStream 9556 Kb
Afname Dichtbij : 37.1 (dB
Ver weg : 29.3 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB
Ver weg : 10 (dB
HEC-teller 76
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0

Gr,
Ludwig
 
smithx

Quote

pinnhead31 schreef:
Ik gebruik zelf 3 van de 4 draden om tot een leuke snelheid te komen.
Wanneer ik maar 2 draden neem is mijn upstream ook te laag


Merkwaardig. In mijn ASRA-punt zijn slechts twee van de vier draden aangesloten. Hoe kan zo'n derde draad invloed hebben?Frown
 
guus
Ja dat is heel raar idd Pfft
 
Ludwig
Nou heb ook boven de contactdoos losgehad. Daar zaten inderdaad ook meer twee aangesloten. Dus heb nu zowel boven als onder alle 4 draden aangesloten. En ziet er een stuk beter uit...

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13072 Kb
Afname Dichtbij : 29.1 (dB
Ver weg : 9.3 (dB
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB
Ver weg : 13 (dCool
HEC-teller 1705
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 132
ES-teller van 1 dag 0
 
Hendrik
Vreemd hoor aangezien het op 2 draden hoort te werken.
Sinds 7-10-2008 in bezit van UPC Exctreme en wanneer beschikbaar UPC Fiber Power!
Online adsl werkt nog tot 11-04-2009.
 
guus
Ja idd nu wordt het wel helemaal raar Pfft
 
TCP_IP
signaal word maar op 1 aderpaar geleverd (rood/blauw)...
ik sta eigenlijk verbaasdPfft als ik naar die waardes kijk lijkt het wel alsof hele signaal over alle 4 draadjes verdeeld is...

zal iets met weerstand/spanning te maken hebben ofzo?? ben eigelnlijk wel benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft...
 
guus
Idd, het lijkt idd of het signaal over de draadjes is verdeeld, misschien zijn ze in de centrale allemaal aangesloten dat zou kunnen want, als je bijvoorbeeld alleen rood of alleen blauw zou aansluiten zou t ook niet goed werken/langzaam zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzamer dan verwacht/iemand tips?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A Zyxel configuratie en problemen : 17 03 feb 2015
Internet bedraad langzamer dan draadloos? Huawei configuratie en problemen : 41 18 jul 2013
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid : 6 05 mrt 2013
Tips en Trucs met firmware 3202_2601E6 (augustus 2009) Livebox configuratie en problemen : 5 10 sep 2009
Draadloos ineens veel langzamer WiFi : 3 27 aug 2008
Advertentie