obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
lifebox valt in slaap (vaak resetten)
erik
Hallo,
Ik ben net nieuw hier. Dus wees niet boos als ik iets fout doe.
Ik heb twee problemen.

Na verloop van tijd valt mijn livebox 'in slaap' Ik heb vanmorgen de lifebox gereset omdat mijn snelheid een kwart lager was geworden.
voor 350KB na reset 650KB (gem). Wie heeft dit soort problemen ook?
Het vaak moeten resetten.

pboleem 2
ik heb kpn als provider. Bellen moet vanwege adsl via de lifbox.
Bij bellen via lifebox duurt het tien seconden of langer voordat de bel aan de andere kant overgaat. Haal ik de stroomstekker uit de lifebox dan duurt het nog geen twee seconden voordat de bel overgaat aan de andere kant.
Ik heb een orange lifebox.
 
rrozema
1: te weinig gegevens om een zinnig antwoord te geven, daar gaan we het later over hebben.

2: je kpn lijn wordt gebruikt als 'life-line' achter de livebox. Dat betekent dat de livebox normaliter belt via Orange telefonie (goedkoop tarief, voip, gesprekskosten op de rekening van Orange). Als de livebox echter geen internetverbinding heeft (of uit staat) dan valt je telefoonverbinding automatisch terug op de kpn lijn (duur tarief, pots, gesprekskosten op de rekening van KPN). Bij Orange telefonie duurt het wat langer om verbinding te maken dan bij een 'normale' telefoonlijn. Hiervoor zijn diverse oorzaken, maar die liggen allemaal buiten jouw macht. Kortom, het door jou beschreven fenomeen is normaal gedrag. Als je goed oplet zul je ook een andere geluidskwaliteit horen als je met de livebox aan belt dan wanneer je met de livebox uit belt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lifebox valt in slaap (vaak resetten)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Zyxel modem herstart vaak Zyxel configuratie en problemen : 5 20 jun 2018
Advertentie