Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Rooksignalen
rrozema
Hmmm... Heeft er iemand nog een wireless router/acces point over? Ik heb per ongeluk getest of mijn usr 8054 wireless router het ook doet op 12v, terwijl z'n normale voeding 5 volt levert. De uitkomst van de test is dat ie dan gaat roken...

Ik had al heel lang zo'n vervangende voeding in gebruik waarmee je met een schakelaartje de spanning instelt omdat de originele voeding lang geleden stuk was gegaan. Een paar dagen geleden heb ik de voeding van z'n plek gehad en daarna terug geschoven op z'n plek onder de verwarming. Blijkbaar heb ik daarbij het schakelaartje van 5v naar 12v verschoven. Vandaag rook ik een flinke brandlucht en merkte ik dat mijn wireless het niet meer deed. Bleek dus dat de voeding helemaal gesmolten was en m'n router in rook opgegaan. Angry

Heb ik nog geluk gehad, het had net zo goed tot brand kunnen leiden. Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen: gebruik de originele voeding voor je apparaten; die instelbare voedingen lijken vaak een handige oplossing maar het zijn gewoon gevaarlijke dingen.

Richard
HAHAHAHA LoLGrinGrin

Sorry, nee ik heb geen meer voor je liggen, maar had zo'n ongelukje van jou niet verwacht. Alhoewel het natuurlijk iedereen kan gebeuren logischerwijze.

Die dingen zijn dan ook alleen gevaarlijk als je per ongeluk vergeet ze in de juiste waarde te zetten.
Ik gebruik ook zo'n ding voor een van m'n apparaatjes, maar die wordt dan ook nooit afgekoppeld. Als ik iets moet testen leen ik wel effe een 12v ding van de buurman.Wink
Gewijzigd door Richard op 24 March 2008, 00:39
Greetings, Richard.

rrozema
M'n bestelde wireless routers zijn dan toch eindelijk binnen. Ik heb de Buffalo WHR_HP_54G uitgekozen. Ze kosten maar 45 euro, ze zenden met high power en ze zijn super gevoelig in de ontvangst en wat nog belangrijker is: je kan er DD_WRT firmware in laden.

Ik heb er gelijk 2 besteld; eentje gebruik ik nu als access point en de ander gebruik ik als broadband router + access point. En ik heb 100% dekking in m'n hele huis: op alle 3 de verdiepingen! Als ik door huis heen loop en ik kom dichter in de buurt van het 2e access point, dan schakelt m'n laptop automatisch over op dat 2e access point. En dat allemaal terwijl ik met m'n oude router op 1 verdieping afstand vanaf de router al vrijwel helemaal geen ontvangst meer had. Ik heb ook even buiten gelopen met m'n laptop; bleek dat ik bijna tot aan het eind van het blok nog ontvangst had... Toch maar even wat minder vermogen ingesteld, dan kunnen de buren ook nog draadloos internetten Wink

Ik heb m'n trouwe speedtouch 546v6 nu in bridge mode gezet, dus die dient enkel nog als modem. M'n nieuwe router -met dd_wrt er in- doet alle routing. En hoe! Hij kent en kan alles: alle soorten wireless encrypties, qos, nat-loopback, snmp, vpn pass-through (alle 3 de verschillende typen), instelbaar maximaal aantal gelijktijdige connecties ('k heb 'm nu op 2048 staan, kunnen we tenminste echt torrents e.d. gebruiken). port mapping, port range mapping, uPnP, werkelijk alles kan ie... DD_WRT rules! GrinGrinGrin

Als ik Orange een suggestie mag doen: lever aan al je klanten een modem router waar DD_WRT al in zit; de firmware is gratis en geweldig goed; dus er blijft voldoende geld voor een leuk stukje betrouwbare hardware. Je klanten verdienen het Orange! En: als je goede spullen levert, hoef je minder mensen op de helpdesk in te zetten, het mes snijdt aan 2 kanten...

Wanabo

DD_WRT rules!

Sinds het drama met Sitecom heb ik naar tevredenheid een Linksys en heb de firmware geflashed met DD_WRT.

Heel veel mogelijkheden en soms zie je door de bomen het bos niet meer, maar met geduld is alles in te stellen.

DD_WRT rules!

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

mesa57
Voor de leken onder ons :

DD-WRT is an alternative router firmware that works with many major router brands including: Belkin, Linksys, Motorola, and Siemens. DD-WRT is considerably more robust than most commercial router firmwares. DD-WRT has built in QoS (Quality of Service), SSH server capabilities, wireless transmission strength configuration, and many other capabilities not typically found in personal router firmware.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rooksignalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie