obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
geen kiestoon meer van wanadoo en kpn
RiaH
Hallo Oibaf,

Hierboven per ongeluk geplaatst.

Ik had vandaag voor het eerst precies hetzelfde probleem Ik heb mijn Livebox sinds 30 juni, aangelegd door een Cable1-monteur. Ook geen kiestoon en als ik wilde bellen kreeg ik steeds na tamelijk lang niets, uiteindelijk in gesprek.
Ik dacht dat er een storing bij KPN was, die hebben mijn lijn doorgemeten, maar niets aan de hand. Ook bij mij werkte de telefoon weer na herstarten van de LB.
Ik mag toch hhop ik veronderstellen dat een net nieuwe LB nu nog niet kapot is???
De KPN medewerker wilde mij iets laten doen met de splitter, maar toen ik hem zei dat ik de LB heb en dus geen losse splitter meer, gaf hij me het advies Orange te bellen, maar ook ik ben al een vermogen kwijt aan de helpdesken en (aangetekende) brieven aan Orange en Cable1, die helaas nog steeds niet tot een oplossing hebben geleid, in tegenstelling tot wat ik hier eerder meldde.
Ik heb dit soort dingen bij HCCnet en met mijn Alcatel Speedtouch 580 ook nog nooit meegemaakt. Mijn mond valt af en toe echt open van verbazing en vertwijfeling over wat dergelijke grote bedrijven met hun klanten durven te doen en hoe klungelig sommige dingen gaan, zoals op de website en het volslagen langs elkaar heenwerken van diverse medewerkers.
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd van mijn overstap naar Orange.Sad
 
rene
vandaag werd ik gebeld door wanadoo(Orange)

ze vraagde of ik nog problemen had met telefonie en internetverbinding

mijn internet verbinding werkt naar behoren de laatste 2 weken

alleen met telefonie daar had ik regelmatig geen kiestoon meer had van zowel kpn of Orange geen kiestoon meer na reset of stroom onderbreken lb werkte het weer

krijg nu een nieuwe LB op hun advies

ben benieuwd of daar alles mee opgelost is

verdere info volgt nog naar nieuwe lb

groetjes
rene
 
hevi
Probeer het volgende eens:

1) Sluit een gewone telefoon (niet draadloos of in combinatie met andere telefoons dus) aan op de LB en herstart. Houd je dan het zelfde probleem?

2) Als je de telefoon zonder de LB gebruikt, werkt het dan wel?

1) ja en 2) ja: waarschijnlijk toch iets met de LB

1) nee en 2) ja: waarschijnlijk iets met de combinatie LB en telefoon
Gewijzigd door hevi op 07 augustus 2006, 12:55
 
RiaH
Hallo Hevi,

Bij mij werkten zowel de vaste als de draadloze telefoons weer toen ik de LB had uitgezet. Na herstarten werkten ze ook weer.
Toen de kiestoon wegviel had ik de draadloze verbinding uit staan.

Mijn draadloze aansluiting, aangelegd door Cable1, werkt al vanaf het eerste moment heel slecht, zakt zeer snel af van 54 Mbit naar 1 Mbit en heeft een laag tot geen signaal. De downloadsnelheid zakt soms weg naar 96 KB/sec bij een 100 Mb bestand. Ik heb alle 13 kanalen al 20 minuten uitgeprobeerd. Ik begin me daarom toch steeds meer af te vragen of de LB wel goed is, alhoewel hierboven al gemeld wordt dat het vervangen van de LB het probleem met de telefoon niet oploste.
Met de UTP-kabel, die ik provisorisch heb aangelegd, haal ik goede snelheden, net nog rond de 2000 KB/sec. De statistieken, kort na de aanleg gecontroleerd, zijn wel goed:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19416 Kb
Afname Dichtbij : 16.4 (dB)
Ver weg : 4.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik wacht nog maar even af of de kiestoon vaker gaat wegvallen voordat ik dan maar weer met de helpdesk ga bellen. Ik heb al 2x brieven geschreven naar Orange en Cable1 over de draadloze verbinding, maar wacht nog op verder contact.

Edit, smileys uitgezet!
Gewijzigd door Wanabo op 11 augustus 2006, 17:26
 
hevi
RiaH,

Hoe ziet je woning er uit? Het draadloze signaal van de LB kan heel snel afnemen als het door beton gaat of een magnetron, afstandsbediening enz. tegenkomt. De meegeleverde dongel werkt al helemaal niet mee; als je deze vervangt door een andere heb je waarschijnlijk een sterker signaal.

Probeer om met een laptop met draadloze verbinding van de LB af te lopen. Wat ik dan zie is dat het signaal dramatisch afneemt en op zolder al helemaal niet meer werkt. Ik heb de dongel aan een USB kabelje geprikt: met wat geschuif kan ik de signaalsterkte bijna verdubbelen....
Gewijzigd door hevi op 07 augustus 2006, 16:46
 
RiaH
Hallo Hevi,

Ik woon in een pand van 1890, dus zonder beton, meest houten vloeren.
De LB staat op de begane grond, naast de meterkast, nog geen meter van het ISRA-punt af. Ik woon op de eerste etage, waar de telefoonaansluiting direct naast de trap in de woonkamer zit.
Bovenaan de trap staan een koelkast en een magnetron (laatste zelden in gebruik). Boven de telefoonaansluiting staat de oplader van de draadloze telefoons. Andere electrische apparaten staan er niet in de buurt. Ik heb vrijwel niets aanstaan, ook geen standby. Het gekke is dat het signaal op mijn nieuwere laptop, die nu even naast mijn desktop staat, beter is, al een uur goed, misschien een beter netwerkkaartje? (Intel Pro/Wireless 2200 BG) Beiden staan zo'n 5 meter van de telefoonaansluiting af.
De dongel is door de Cable1 monteur al aan een usb-kabeltje geprikt, maar verschuiven helpt ook niets. Misschien is een andere dongel beter, maar ik vind het wel vreemd dat je zelf moet gaan experimenteren om een beter signaal te krijgen. Het was al slecht toen de monteur vertrok.

Op mijn tv heb ik af en toe groene flitsen. Een monteur van Casema opperde toen dat het wellicht aan de beveiliging van de gevangenis tegenover mijn huis zou kunnen liggen, maar ja, ik kan ze toch moeilijk gaan vragen die uit te zetten. Smile
 
RiaH
Ik zie nu dat het signaal op mijn laptop nog steeds goed is, maar wel weer een terugval van 54 Mbit naar 11 Mbit en terwijl ik dit typ is het signaal ineens weer laag, zonder dat er ook maar iets veranderd is, althans bij mij in huis.
Maar ja, het standaard antwoord van de helpdesk is dat ze het signaal niet kunnen garanderen.
Misschien ben ik ouderwets, maar ik ben van mening dat je een produkt dat je niet kunt garanderen, niet moet aanbieden. Met een nieuwe auto accepteren we dit soort dingen toch ook niet?
 
aviator
Ik heb ook regelmatig, gemiddeld 1 x week, dat er geen kiestoon is, alleen wat ruis op de lijn. Het telefoonstatuslampje op de LB brandt dan gewoon staedy. Ik ben dan ook niet bereikbaar op mijn Orange nummer. Als ik echter op mijn KPN nummer wordt gebeld , gaat alles normaal en daarna werkt de LB weer voor beide nummers. Ook een reset van LB geeft oplossing. Het lijkt dus inderdaad dat de problemen zitten in de interne splitter van de LB.
 
Wolfje666
Ik heb hetzelfde gehad.
Internet niet beschikbaar (LB niet bereikbaar) en geen kiestoon op de telefoon.
Na resetten van de LB werkt het weer.
Contact gehad met de Orange-helpdesk, deze heeft het e.e.a. nagekeken en kon zien dat er fouten in mijn LB zaten.
Heel schappelijk werd aangeboden om mijn LB te vervangen.
2 dagen later had ik een nieuwe LB binnen die dit probleem niet meer had.
 
Richard
Ja dat is mogelijk. Als je je gewone telefoon op de wandcontactdoos van de KPN aansluit en je hebt (zonder splitter of andere extra's, ongeacht wat), dan moet je telefoon werken.
Heb je dan een dode lijn, zitten waarschijnlijk de kabels er in de centrale niet lekker in, had ik hier ook.
Kortom, in dat geval ligt het probleem bij KPN inderdaad.

Ik ga er dan wel van uit dat je bij KPN nog een Belbudget of Belbasis abonnement hebt lopen voor je telefoon, als je een kaalkoper aansluiting hebt of Orange heeft je nummer overgenomen, nee dan heb je geen kiestoon en ook alleen maar adsl.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen kiestoon meer van wanadoo en kpn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie