obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Plaatsing livebox
Profiler
Hallo allemaal,

ik krijg vandaag of morgen mijn nieuwe adsl extra verbinding opgeleverd. Ik heb nu een adsl lite verbinding via KPN bij Orange.

Nu heb ik mijn live box gewoon in de muur geplugt in een telefoonaansluiting in het computerkamertje.
Niet direct dus in het ISRA punt van de meterkast. Maar alles werkt goed.

Denken jullie als ik dit nu goed werkt (dus niet rechtstreeks in meterkast aangesloten) dat het zo ook goed blijft werken als mijn nieuwe adsl extra abbonnement wordt opgeleverd ? Of gaat mijn nieuwe adsl abbo niet werken hierdoor ?

Bedankt !!
 
TCPIP
ALS het al werkt zal het brak werken in ieder geval.
meen dat het met ADSL2 te maken heeft, google er maar eens op.
komt er toch op neer je livebox in de meterkast te plaatsen bij je hoofdaansluiting.
 
mesa57
Adsl 2 lijkt gevoeliger te zijn voor slechte draden en contacten, vandaar dat aangeraden wordt om het modem zo dicht mogelijk bij het isra punt te plaatsen. Bij de orange helpdesk worden zo heel veel problemen met de verbinding opgelost. Zijn je kabels en contacten echter goed, dan is een verdere afstand van het isra punt geen probleem MITS er geen enkel ander toestel parallel met het modem op de lijn hangt (wat vaak wel het geval is). Ik heb b.v. als experiment een blokkerkabel van 20 meter en 20 jaar oud er tussen gehangen, zonder dat er van enige verslechtering sprake was.
Kortom : ik zou het gewoon proberen, maar als je problemen ondervindt het modem verplaatsen naar het isra punt.
Gewijzigd door mesa57 op 25 maart 2008, 18:47
 
Profiler
Allebei bedankt iigSmile
zoals ik begrijp moet ik dus even afwachten.

Even een opmerking van mij: ik heb net mijn isra punt gevonden en opengemaakt, wat een draden zeg..ik heb vanuit het israpunt 3 kabels die mijn huis inlopen zag ik en heb dus 3 telefoonaansluitingen in huis. Ik gebruik er echter maar 1tje waaraan mijn livebox hangt en daarin ook mijn tel.aansluiting.
Maakt dit nog uit of het wel/niet werkt ?
 
guus
Als je die andere afsluit denk ik dat het dan wel gewoon goed gaat?
 
TCP_IP
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

mooie aanvullig op dit topic
 
Richard
Nou Wikipedia is ook maar wat mensen er op plaatsen en die heeft het regelmatig behoorlijk mis, zoals dit hier:

Quote

Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het ISRA-punt (KPN-aansluiting in de woning) zit. De kabel doortrekken naar een wandcontactdoos is funest:

Voor veel oude woningen is dit gewoon onzin.

Bij ons bijv. is het ISRA punt de wandcontactdoos in de huiskamer, daar zit dus totaal NIKS aan extra apparatuur of weerstandjes of wat dan ook.
Als je dus van daaruit een langere kabel gebruik verleng je alleen wat de afstand van de centrale naar je modem. Gebruik je de dikke ronde telefoonkabel (vroeger bestond trouwens die platte nog niet) dan hoeft dat allemaal geen probleem te zijn.

Hier thuis ligt er een kabel van 15 meter tussen dat ISRA punt en mijn modem, eerst Orange nu Telfort.
En heb het ook getest met de modems gewoon met bijgeleverde kabeltjes van 50cm ofzo en het maakt 0 snelheidsverschil uit.

Om daar het woord "funest" voor te gebruiken is dus duidelijk onzin.
Het kan de verbinding slechter maken maar dat is ook veel afhakelijk van de kwaliteit van de kabel.
Ga je die dunnen rommel gebruiken, ja, dan kan ik me daar iets bij voorstellen.Smile

Greetings, Richard.
 
mesa57
Zelfs met dunne rommel merk ik het verschil nauwelijks.
Dus ik sluit me bij Richard aan.
Ik zit ook op een wandcontactdoos, ongeveer 20 meter van het punt van binnenkomst van de kabel. Het modem traint op 20400 mbs in en ik kan downloaden met 2,05 mb/sec. Topsnelheid dus en dat geeneens op het isra punt.
Maar : slechte contacten zijn volgens mij eerder een oorzaak van storingen en als je het modem direct op het isra punt aansluit heb je daar geen last van.
 
rrozema
Dat het bij jullie geen (merkbare) negatieve invloed heeft, betekent niet dat het dat bij anderen ook niet heeft. Geloof Orange -in dit geval- nou maar en plaats je modem zo dicht mogelijk bij de centrale als je kunt, dit komt echt de signaal kwaliteit ten goede. Vooral wanneer je toch al niet een geweldig signaal had, zul je het verschil extra merken.
 
Profiler
Heel hartelijk bedankt voor jullie inbreng!

Inmiddels is mijn nieuwe aansluiting opgeleverd en alles werkt en wel in 1 keer !!!
Ik heb hem niet rechtstrees op het isra punt aangesloten maar toch heb ik de juiste snelheid. Ik merk echt een versnelling.
Ik laat wel binnekort even een bedrijf langskomen om mijn livebox rechtstreeks op mijn israpunt te laten aansluiten maar dat durf ik zelf niet aanSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plaatsing livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie